حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

قهرمانی لیگ برتر ۲۰ میلیارد تومان روی دست پرسپولیس خرج گذاشت

  • کد خبر: ۳۸۳۵۴
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
  • ۲
قهرمانی لیگ برتر ۲۰ میلیارد تومان روی دست پرسپولیس خرج گذاشت
سهم باشگاهی که یک سال زحمت می‌کشد و با رنج و هزینه فراوان خودش را به قله می‌رساند، فقط یک جام فلزی است و به‌جز آن، هیچ امتیاز ویژه‌ای نصیب تیم قهرمان نخواهد شد؛
به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسپولیس به‌عنوان فاتح مسابقات لیگ نوزدهم فوتبال ایران، جمعه‌شب جشن قهرمانی‌اش را برگزار کرد و بازیکنان این تیم جام را بالای سر بردند. با کمال‌تأسف باید گفت در ایران سهم باشگاهی که یک سال زحمت می‌کشد و با رنج و هزینه فراوان خودش را به قله می‌رساند، فقط همین جام فلزی است و به‌جز آن، هیچ امتیاز ویژه‌ای نصیب تیم قهرمان نخواهد شد؛ حتی سهمیه صعود به لیگ قهرمانان هم منحصر به تیم اول جدول نیست، چراکه تیم قهرمان جام حذفی نیز می‌تواند به‌طور‌مستقیم در مرحله گروهی این رقابت‌ها حاضر شود و البته تیم‌های دوم و سوم لیگ نیز از مسیر پلی‌آف چنین بختی خواهند داشت. یکی از مسائل مهمی که باید بین تیم اول جدول لیگ و سایر رقبا تفاوت ایجاد کند، بحث پاداش نقدی است؛ یک امر بسیار رایج در جهان فوتبال که در ایران از اساس غایب است! تا‌کنون هیچ‌گاه در لیگ ایران رسم نبوده که به تیم قهرمان پاداش بدهند. این مسئله مسلما از ساختار معیوب اقتصادی این رشته ورزشی در کشورمان نشئت می‌گیرد؛ بنابراین تنهاانگیزه تیم‌ها برای قهرمانی، داستان «ثبت در تاریخ» است؛ همین و دیگر هیچ!


به سازمان لیگ بدهکارید!

یک بار دیگر اتفاقات سال گذشته و داستانی را که برای پاداش قهرمانی سرخ‌ها راه افتاد، باهم مرور می‌کنیم. پرسپولیس بعد از آنکه سال گذشته قهرمان لیگ برتر شد، از سازمان لیگ طلب پاداش و دریافت پول از تبلیغات محیطی کرد؛ اما فقط یک خبر بیشتر نشنید: شما بدهکار هستید و نه‌تن‌ها خبری از پاداش نیست، بلکه باید ۵ میلیارد تومان نیز بابت بدهی بدهید! امسال هم وضعیت مشابه است؛ فارغ از اینکه پرسپولیس چقدر پاداش بگیرد، مسئولان این باشگاه امیدی به دریافت ندارند و از همین حالا استرس این را دارند که چقدر به سازمان لیگ بدهکارند.


از ۱۰۰ میلیون‌یوروی سری‌آ تا ۷ میلیون دلار جی‌لیگ ۲!

مسلم است که همه‌جای دنیا پاداش‌های چشمگیری به تیم‌های قهرمان داده می‌شود و اصلا همین مسئله انگیزه رقابت را افزایش می‌دهد. امسال جایزه قهرمانی یوونتوس در لیگ ایتالیا در کنار سهم این تیم از حق پخش تلویزیونی، درمجموع حدود ۱۰۰میلیون یورو تخمین زده شد. در اسپانیا رئال‌مادرید فقط بابت قهرمانی در لالیگا و بدون درنظرگرفتن سایر عواید، ۶۸میلیون یورو به جیب زد. در لیگ برتر انگلستان هم جایزه تیم قهرمان حدود ۴۰میلیون پوند است، اما، چون در این کشور بخشی از حق پخش تلویزیونی هم بر اساس رتبه تیم‌ها در جدول تقسیم می‌شود، عایدی لیورپول به‌عنوان قهرمان این فصل رقابت‌های لیگ جزیره بیش از ۱۵۰میلیون پوند تخمین زده می‌شود. پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه خیالش راحت است؛ آن‌ها چندین سال است که بر «لیگ‌یک» سلطنت می‌کنند و هر سال هم به‌موقع پاداش قهرمانی‌شان را می‌گیرند. در یکی‌دو سال گذشته که فقط ۱۶میلیون یورو از سازمان لیگ فرانسه به‌خاطر قهرمانی در لیگ گرفته‌اند و درمجموع درآمدهایشان را به ۴۵ تا ۵۰میلیون یورو رسانده‌اند. حساب‌وکتاب لیگ‌های اروپایی متفاوت است و آن را کاری هم نمی‌توان کرد؛ همین پاریس علاوه‌بر پاداش شانزده‌میلیون‌یورویی که ۲ فصل پیش گرفته، چند رقم ریزودرشت دیگر هم داشته است، ازجمله سهم ۴.۲میلیون‌یورویی که به‌صورت مساوی بین همه تیم‌های لیگ تقسیم شده و حق پخش نزدیک به سی‌میلیون یورویی‌اش در یک فصل.

صدالبته وضعیت ما با اروپا قابل مقایسه نیست، اما اگر بدانید در آسیا هم مثلا ژاپنی‌ها به تیم‌های اول و دوم جی‌لیگ به‌ترتیب حدود ۱۴ و ۷میلیون دلار می‌پردازند و در عربستان هم پاداش تیم قهرمان حدود یک‌ونیم‌میلیون دلار است، وضعیت فرق خواهد کرد. مسئله پاداش‌های منظم و چشمگیر در مسابقات بین‌المللی هم کاملا رایج است؛ به‌طوری‌که در لیگ قهرمانان اروپا به‌صورت پله‌به‌پله شاهد پرداخت پاداش‌هایی از کف ۲۰۰هزار یورو برای حضور در مرحله گروهی تا ۱۶میلیون یورو برای کسب عنوان قهرمانی هستیم. در آسیا هم پاداش تیم فاتح لیگ قهرمانان، غیر از پاداش‌های جداگانه مراحل قبلی، ۴ میلیون دلار است.


۲۰ میلیارد ضرر قهرمانی پرسپولیس

در این شرایط تنها نتیجه اقتصادی قهرمانی در لیگ برای تیمی که فاتح جام می‌شود، زیان مضاعف مالی است. این مسئله دلیل کاملا مشخصی دارد؛ در قرارداد بازیکنان قید شده است آن‌ها در صورت کسب قهرمانی باید پاداش مضاعف بگیرند و باشگاه دراین‌زمینه متعهد است. بازیکن هم کاری ندارد که فوتبال در ایران سودآور است یا زیان‌بار؛ او پولش را می‌خواهد و بالاخره هم می‌گیرد. گفته می‌شود مجموع آپشن‌های موجود در قرارداد امسال بازیکنان و مربیان پرسپولیس برای قهرمانی، حدود ۲۰میلیارد تومان است. این یعنی جامی که جلال حسینی شامگاه آدینه بالای سر برد، بدون یک ریال سود، حدود ۲۰میلیارد تومان ضرر روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشته است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
پاداش ب هیچ کس تعلق ندارهز سلطانی فر عزیز ک زحمات زیادی واسه پرسپولیس کشیدند
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
اون تیمهای دیگه ان ضرر میکنن این چندسال دیدیم پرسپولیس همیشه ته جدولی به یکباره 5جام کاسب شد از دولت سرای بابا مسعودش ولی اونجا که عدالت بود نشد ستاره کسب کنه هرچقدر هزینه شد براش باباش نقدی حساب کرد،خدا ازت نگذره وزیر لنگی بیکفایت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->