بیرانوند: ۱۵ میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کردم

  • کد خبر: ۳۸۱۷۶
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
بیرانوند: ۱۵ میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کردم
علیرضا بیرانوند مطمئنا یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان چندفصل اخیر پرسپولیس بود که نقش بسزایی در کسب عناوین قهرمانی مختلف این تیم داشت. گلر ملی‌پوش سرخ‌ها که چهارچوب دروازه این تیم را در ۴ سال گذشته گارانتی کرده بود، چند روز پیش راهی بلژیک شد تا به‌عنوان یک لژیونر، تجربه بازی در اروپا را هم کسب کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بیرانوند بعد از آنکه تیم محبوبش جشن قهرمانی را برگزار کرد، در یک مصاحبه تند‌و‌تیز به مدیریت این باشگاه تاخت و مدعی شد در طول ۴ سال کمتر از ۶میلیارد تومان از این باشگاه دریافتی داشته است؛ اما بیش از ۱۵میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کرده تا این باشگاه در شرایط بحرانی بتواند مطالبات برانکو ایوانکوویچ را بپردازد.


آجر‌های ساخت پرسپولیس فعلی را برانکو گذاشته بود

راستش را بخواهید ابتدا فکر نمی‌کردم روزی این‌چنین تاریخ‌سازی کنیم، اما می‌دانستم باشگاه بزرگ پرسپولیس ظرفیت بالایی دارد که با حمایت هوادارانش در لیگ ایران تاریخ‌سازی کند. ما با کمک برانکو پیش رفتیم و توانستیم با حمایتی که از هواداران احساس می‌کردیم، به قله‌های افتخار برسیم. پرسپولیس پیش از حضور من، همراه برانکو نایب‌قهرمان لیگ شده بود که این نشان می‌داد برانکو یک سال پیش از قهرمانی تلاش کرده بوده تیم قدرتمندی بسازد. او کم‌کم تغییراتی در نفرات ایجاد کرد و به‌نوعی آجر‌های ساخت پرسپولیس فعلی را روی هم گذاشت تا الان به این افتخار رسیدیم.


گل‌محمدی باشخصیت و بادانش است

قهرمانی در آسیا واقعا سخت است و این‌گونه نیست که ما بگوییم قهرمان آسیا بشویم و در دور بعد به قهرمانی برسیم. برای کسب جام لیگ قهرمانان آسیا، برنامه‌ریزی بسیار مهم است. در کل من فکر می‌کنم پرسپولیس با آقای گل‌محمدی قله‌های افتخار را فتح خواهد کرد. گل‌محمدی واقعا نشان داد به‌عنوان یک مربی ایرانی توانایی این را دارد که روند خوب پرسپولیس را ادامه دهد. او واقعا باشخصیت و بادانش است.


بیش از ۱۵ میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی داشتم

بگذارید حقیقتی را بگویم. آن‌قدر پرسپولیس را دوست داشتم که می‌خواستم سال‌ها در این تیم بمانم. وقتی در ایران بازی می‌کنید، چه افتخاری بالاتر از اینکه بازیکن پرسپولیس باشید؟ به‌خاطر همین پیش از جام‌جهانی قراردادم را پنج‌ساله تمدید کردم. شاید هر فوتبالیستی پیش از جام‌جهانی چنین‌کاری نکند، اما قراردادم را تمدید کردم که اگر قرار به جدایی‌ام شد، با پرداخت مبلغی به یک تیم خارجی بروم. این‌گونه می‌توانستم به باشگاه کمک کنم. بعد از جام‌جهانی هم شرایط برای حضورم در فوتبال اروپا مهیا بود؛ اما با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل‌وانتقالات، نامردی بود که تیم را رها کنم. ماندم و به فینال آسیا رسیدیم. بعد جام ملت‌های آسیا باز هم شرایط جدایی‌ام مهیا بود، اما می‌دانستم با رفتنم تیم دچار مشکل می‌شود. بااین‌حال بندی در قراردادم گنجانده شد که بر اساس آن در صورت پیشنهاد خارجی، ٧٠٠هزار دلار به پرسپولیس برسد. حالا هم می‌بینید همین پول در سخت‌ترین شرایط به باشگاه کمک کرد تا مطالبات برانکو را پرداخت کنند. در طول ۴ سال شاید جمع دریافتی من از پرسپولیس به ۶میلیارد تومان هم نرسد؛ اما با این ٧٠٠هزار دلار فکر می‌کنم با نرخ دلار روز، بیش از ١۵میلیارد برای باشگاه پرسپولیس درآمدزایی کردم.


به من گفتند مدال‌ها تمام شده است

حقیقتا من با پرسپولیس ٨ جام کسب کرده‌ام، اما این آخر‌ها با من نامهربانی شد. اگر دقت کرده باشید در جشن قهرمانی و اهدای جام نام همه ازجمله برخی کارمندان باشگاه را صدا زدند، نام استوکس را هم صدا زدند؛ اما خبری از نام من نبود. گویی اصلا بازیکن پرسپولیس نبودم. کسی که گوینده ورزشگاه است، اسامی را از روی لیستی می‌خواند که باشگاه در اختیارش گذاشته است، پس باشگاه اسم مرا نداده که صدا بزنند. جالب است حتی وقتی برای دریافت مدالم با باشگاه تماس گرفتم، به من گفتند مدال‌ها تمام شده است، منتظر باش تا پیگیری کنیم و از سازمان لیگ برایت بگیریم!


از بی‌احترامی مدیران پرسپولیس دلگیرم

با باشگاه پرسپولیس اختلاف ندارم. پرسپولیس محبوب من است، چرا باید اختلاف داشته باشم؟ ناراحتی من از مدیران باشگاه است، کسانی که احترام من را نگه نداشتند، کسانی که خود را صاحب این پوکر می‌دانند؛ اما به من گفتند آپشن‌های قهرمانی به تو تعلق نمی‌گیرد. موضوع من و پرسپولیس بر سر پول نیست. موضوع این است که رفتار مدیران باشگاه با من خوب و محترمانه نبود و این‌موضوع مرا ناراحت می‌کند. اینکه به من می‌گویند باید بمانی تا پایان فصل، بعد آپشن قهرمانی را به تو بدهیم، درست نیست. بیماری کرونا آمد و شرایط لیگ تغییر کرد؛ اما براساس قرارداد سه‌جانبه من، پرسپولیس و آنتورپ، قانونا نمی‌توانستم تا پایان بازی‌ها بمانم. باز هم می‌گویم موضوع پول نیست، موضوع بی احترامی مدیران باشگاه است.


وکیلم پیگیر مطالباتم از پرسپولیس است

واقعا برایم عجیب است. سرپرست باشگاه امضای مدیرعامل قبلی را قبول ندارد. چطور ممکن است در یک شرکت دولتی، سرپرست فعلی که نقش مدیرعامل را دارد، امضای مدیرعامل قبلی را قبول ندارد؟ در نیم‌فصل زمانی که با باشگاه آنتورپ قرارداد امضا کردم، آن‌ها اصرار داشتند زودتر به بلژیک سفر کنم. اگر می‌رفتم با توجه به شرایط حساس لیگ، پرسپولیس دچار مشکل می‌شد. ماندم تا پایان فصل و به‌خاطر این موضوع آقای انصاری‌فرد یک الحاقیه به قراردادم اضافه کرد و حالا آقای رسول‌پناه می‌گوید این الحاقیه ارزش قانونی ندارد. موضوع واقعا پول نیست. ناراحتی من از این است که مدیران باشگاه صادق نیستند و احترام بازیکنی را که برای باشگاه زحمت کشیده است، نگه نمی‌دارند. من تمام وجودم را برای پرسپولیس گذاشتم و برای خوش‌حالی هواداران تلاش کردم، اما مدیران باشگاه در حق من نامردی کردند. وکیلم پیگیری خواهد کرد، اما من انتظار نداشتم چنین‌رفتاری با من بشود.‌ای کاش مدیران باشگاه کمی با صداقت با بازیکنان رفتار کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->