افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره دزدیده شدن دختر جوان توسط راننده تپسی

  • کد خبر: ۳۸۳۶۶
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
درباره دزدیده شدن دختر جوان توسط راننده تپسی
«پریا» خودش ماجرا را از چهارشنبه ۱۵ مرداد شروع می‌کند. ماجرای درخواست خودرو از تپسی و رسیدن راننده و سوارشدن و صحبت‌های عجیب راننده و بعد هم گمان به دزدیده شدنش از سوی راننده. پریا‌رحمتی شرح این ماجرا را به صورت ویدئو در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ «پریا» خودش ماجرا را از چهارشنبه ۱۵ مرداد شروع می‌کند. ماجرای درخواست خودرو از تپسی و رسیدن راننده و سوارشدن و صحبت‌های عجیب راننده و بعد هم گمان به دزدیده شدنش از سوی راننده. پریا‌رحمتی شرح این ماجرا را به صورت ویدئو در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، صحبت‌هایی که بین او و راننده ردوبدل شده است و امتناع راننده از نگهداشتن خودرو و ترسی که وجود پریا را می‌گیرد و تلاشش برای بازکردن در خودرو.
 
او ماجرا را به برادرش اطلاع می‌دهد و او هم از طریق امنیت تپسی پیگیر ماجرا می‌شود که امنیت تپسی با او تماس می‌گیرد و به راننده اخطار می‌دهد که خودرو را نگه دارد و اجازه دهد مسافر پیاده شود. سرانجام پریا در ترافیک موفق به فرار از خودرو می‌شود، اما خودرو و راننده‌ای که تمام مشخصاتش در دست تپسی بوده تا روز جمعه که این ویدئو ضبط شده است، پیدا نشد.
 
مشکل پریا هم با همین موضوع بوده است، زیرا این راننده آزادانه در شهر فعالیت می‌کند. به همین علت این ویدئو را ضبط کرده و در آن به سازوکار تپسی، میزان امنیت سفر با آن و پیگیری موضوع از سوی آن‌ها شکایت کرده و در پایان ویدئو هم مخاطبانش را به پاک کردن اپلیکیشن تپسی یا هر تاکسی آنلاین دیگری دعوت کرده است. همین ویدئوی ۱۴ دقیقه‌ای در صفحه شخصی پریا رحمتی تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۵۳۵ هزار بار دیده شده و تعداد دنبال کنندگان صفحه اش هم از ۱۵۰۰ نفر به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است.

صد البته که این تعداد بازدید ویدئو بدون واکنش نبوده و واکنش‌های زیادی را هم در قسمت نظر‌ها و هم در شبکه‌های اجتماعی دیگر به دنبال داشته است، چه کسانی که از تجربیات مشابه خودشان گفته و چه کسانی که داستان پریا را باور نکرده بودند و داستان او را اغراق آمیز می‌دانستند و چه کسانی که با ترس پریا هم ذات پنداری کردند و تصمیم گرفتند دیگر سوار تاکسی آنلاین نشوند.
 
از این بین می‌شود به این ۲ توئیت کاربران اشاره کرد که اولی را یک پسر نوشته است و دومی را یک دختر: «ویدئوی این دختره که می‌گه من رو در تپسی دزدیدن، برام باورپذیر نبود. لحنش لحن کسی نبود که ۲ روز قبل از ضبط ویدئو دزدیده شده.» و «چقدر نادون بودم تا الان این اسنپ و تپسی رو استفاده می‌کردم به خیال اینکه اسم و پلاک طرف هست دیگه، پس امنه! این برنامه‌ها رو بذارید واسه همون خارجی‌ها بمونه تا وقتی نمی‌تونین امنیتشو تأمین کنین.»

یک روز بعد اینکه پریا این ویدئو را منتشر کرد، تپسی هم ویدئویی منتشر می‌کند تا مردم را در جریان پیگیری موضوع و شرح ماجرا از دید تپسی قرار دهد. معاون عملیات تپسی در این ویدئو صدای ضبط شده گروه امنیت تپسی با پریا و راننده را پخش می‌کند و آنطور که پیداست، راننده به محض دستور گروه امنیت به توقف، توقف می‌کند و پریا هم از خودرو پیاده می‌شود، در صورتی که پریا در ویدئوی خودش گفته بود راننده با اخطار گروه امنیت هم توقف نکرده و با جیغ وداد در ترافیک و تهدید به شکستن دستگیره در توانسته است پیاده شود.
 
هومن‌دمیرچی در ادامه این را هم گفته است: «بلافاصله بعد پایان سفر، حساب کاربری این سفیر مسدود شده است تا نتواند سفر دیگری انجام دهد. به مسافر پیشنهاد شد که خودرو دیگری برای او اعزام شود که او مخالفت کرده و تماس دیگری نیز با این دختر جوان برای گرفتن اطلاعات تکمیلی برای تشکیل پرونده گرفته شده است. لازم به توضیح است که در سوابق این سفیر در تپسی هیچ گزارش منفی‌ای وجود نداشته، از او شکایتی نشده است و صلاحیت او نیز مانند دیگر سفیران تپسی از سوی پلیس امنیت تأیید شده بود.»
 
این ویدئو فقط ۱۵۰ هزار بار دیده شده و احتمالا نتوانسته ذهنیتی را که پریا علیه تاکسی‌های آنلاین به وجود آورده است، اصلاح کند. به ویژه که ویدئوی پریا در توئیتر هم بازنشر شده بود و با اینکه حساب رسمی تپسی گفته بود توضیحات و اقداماتش را منتشر می‌کند، از آن استقبال نشد، همان طور که میزان بازدید ویدئوی توضیح تپسی یک دهم ویدئوی پریا بود!

اما این را هم باید گفت که شهروندان از تپسی و اسنپ نه تنها برای دسترسی راحت و هزینه مناسب آن ها، بلکه بیشتر به دلیل امنیت بالایشان استفاده می‌کنند. اعتمادی که اگر خدشه دار شود، می‌تواند به قیمت سقوط و افتادن خودرو‌های اینترنتی به ورطه ورشکستگی تمام شود، زیرا ویدئوی دختر جوان، اولین اعتراض مسافران زن به امنیت پایین خودرو‌های اینترنتی نیست. پیش از این نیز بار‌ها زنان و دختران زیادی در صفحات شخصی خود از تجارب مشابه سخن گفته و از این شرکت‌ها خواسته اند که امنیت سفر‌ها را هر طور که هست، تأمین کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->