یک کاشته، آبی‌ها را کشت

  • کد خبر: ۳۸۶۳
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۳
یک کاشته، آبی‌ها را کشت
استقلال بازی کرد، ماشین‌سازی برنده شد

شاگردان استراماچونی در هفته نخست لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی شکست خوردند. استقلال و ماشین‌سازی عصر دیروز در چهارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز به‌مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 1بر0 ماشین‌سازی به پایان رسید. تک‌گل ماشین‌سازی را اتابک زارعی در دقیقه95 به ثمر رساند. نبردن استقلال در این دیدار باعث شد که طلسم نبردن‌های این تیم در هفته نخست لیگ برتر به 4سال برسد. در آخرین بازی روز گذشته هم 2 تیم فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان به‌مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه 1بر0 به‌سود تیم آبادانی‌ها خاتمه یافت. آخرین بازی این هفته را امروز 2 تیم شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان برگزار خواهند کرد تا بدین‌ترتیب پرونده اولین هفته از نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور بسته شود.

 

شروع بد استراماچونی
ماشین‌سازی که در دیدار تدارکاتی پیش‌فصل شکست سنگینی برابر استقلال متحمل شده بود، در نخستین مسابقه لیگ نوزدهم نیز برابر آبی‌ها قرار گرفت؛ ولی این‌بار بازی پایاپای و محکمی برابر شاگردان استراماچونی به نمایش گذاشت و اجازه نداد حملات آن‌ها تبدیل به گل شود. درحالی‌که سرمربی ایتالیایی آبی‌ها با تعویض‌های هجومی سعی در کسب 3 امتیاز در تبریز داشت، روی یک ضدحمله در دقایق پایانی با اخراج دانشگر تیمش را ده‌نفره دید و ثانیه‌هایی پس از آن با کاشته تماشایی اتابک زارعی گل خورد تا درنهایت این بازی برخلاف پیش‌بینی‌ها با برتری ماشین‌سازان به اتمام برسد.

 

خطیبی: استقلال با این کادر جزو مدعیان است
سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی می‌گوید تیمش به‌مرور‌زمان بهتر از قبل عمل خواهد کرد. رسول خطیبی، سرمربی ماشین‌سازی، در نشست خبری پس از این دیدار گفت: ما این برد را به جمشید خطیبی تقدیم می‌کنیم. فکر می‌کنم بازی دوستانه‌ای که در پیش‌فصل با استقلال داشتیم، خیلی به ما کمک کرد. استقلال با کادرفنی‌ای که دارد، جزو مدعیان لیگ برتر است. ما می‌دانستیم در نیمه دوم با اضافه‌شدن بازیکن قدبلندشان رو به توپ‌های بلند می‌آورند؛ اما سعی کردیم که جلوی این کار را بگیریم. البته استقلال توانست چند بار از این طریق خطرناک ظاهر شود. سرمربی ماشین‌سازی در ادامه گفت: ما ضعف استقلال را می‌دانستیم و در ۱۰ دقیقه اول با اضافه‌شدن وینگرهایمان توانستیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کنیم. ما با این شرایط، مقابل استقلال سه‌چهار موقعیت داشتیم. این موقعیت‌ها به ما اعتمادبه‌نفس گل‌زنی داد.

 

فریادهای استراماچونی در نشست مطبوعاتی
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال، پس از شکست مقابل ماشین‌سازی با عصبانیت و شکایت در کنفرانس خبری حاضر شد و از یک نفر که نمی‌داند منتسب به کجاست، شکایت کرد. استراماچونی که اجازه حضور مترجمش را در کنار خط نداده بودند، تنها و بدون همراهی او وارد سالن کنفرانس مطبوعاتی شد و با عصبانیت در جای خود نشست. او بخش عمده‌ای از صحبت‌هایش را به گلایه از فردی اختصاص داد که نمی‌دانست منتسب به باشگاه استقلال است یا فدراسیون فوتبال. استراماچونی پس از اینکه برای اولین مرتبه در نشست مطبوعاتی پس از یک بازی رسمی حاضر شد، با عصبانیت نشست را ترک کرد. سرمربی استقلال که هنوز با شرایط فوتبال ایران خو نگرفته است، پس از شکست در ثانیه‌های پایانی حرف‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: به همه خسته‌نباشید می‌گویم. این چیزی هست که اصلا برای من قابل‌قبول نیست. بازی اول یک مربی ایتالیایی در ایران بعد از 2 ماه کار و نمی‌دانم این شخص مال فدراسیون بود یا استقلال؟ اما یک مربی ایتالیایی در ایران بدون حضور مترجم روی نیمکت. این یک بی‌حرمتی به من است. من نمی‌دانم این شخص از فدراسیون یا استقلال چه مشکلی با من دارد؛ ولی آن‌ها باید رو بازی کنند نه اینکه با این کلک‌ها مقابل من قرار بگیرند. بازی اول یک مربی ایتالیایی در آسیا بدون مترجم؟ این یک بی‌احترامی به من است. این چه چیزی است؟! این یک بی‌احترامی است. مربی چهل‌ساله ایتالیایی درباره بازی و شکست نیز صحبت کرد و گفت: در مورد بازی اگر بخواهم صحبت کنم، همه‌چیز ساده است. ما خیلی بد شروع کردیم و ماشین بهتر بود. آن‌ها در دقایق اول شانس بسیار خوبی داشتند و حسینی واکنش خوبی داشت، اما به نظرم ما واکنش و بازگشت خوبی داشتیم و خوب بازی کردیم. در نیمه دوم، ماشین‌سازی حتی از خط نیمه جلوتر نیامد؛ اما با اشتباه ما بازی را 1‌بر0 برد. ما شایسته و مستحق باخت نبودیم. ضمن اینکه من از رفتار بعضی بازیکن‌ها در تلف‌کردن وقت خوشم نیامد. این چیزی است که در فوتبال باید از آن پرهیز کرد؛ به‌هر‌حال اما این چیزها در فوتبال هست. اگر این مسائل برای داور مسئله نیست، پس برای ما هم نیست! استراماچونی سپس این‌گونه حرف‌هایش را از سر گرفت و افزود: من 2 ماه پر از مشکل را در اینجا پشت‌سر گذاشته‌ام، اما تسلیم نمی‌شوم. تبریک به ماشین‌سازی. همین‌وبس.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->