نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

«نعمتی» در تیررس گل‌محمدی

  • کد خبر: ۳۸۶۹۰
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
«نعمتی» در تیررس گل‌محمدی
مدافع بومی شهرخودرو بعد از ۲ فصل خوب در مشهد، حالا موردتوجه پرسپولیس قرار گرفته است
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز قطار لیگ برتر نوزدهم فوتبال به ایستگاه پایانی نرسیده است که تیم‌ها به‌دنبال شکار صید‌های مطبوع از دریاچه نقل‌و‌انتقالات پایان فصل هستند. دراین‌میان کانون توجهات به‌سمت ۲ باشگاه پُر‌طرف‌دار سرخابی پایتخت است که روی چه بازیکنانی دست می‌گذارند و قرار است با چه آرایشی بلافاصله بعد از طولانی‌ترین لیگ برتر تاریخ، وارد بیستمین دوره این پیکار‌ها شوند. عنابی‌های شهر مشهد که در ۲ فصل اخیر نمایشی فراتر از تصور داشتند و توانستند فوتبال خراسان را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازند و حتی دراین‌میان یک‌بار طعم آسیایی‌شدن را بچشند و حالا هم در آستانه دومین افتخار تاریخی‌شان باشند، بازیکنان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کردند که حالا هرکدامشان هزارهزار خواهان دارند. نمونه‌اش مدافعان مستحکم این تیم علی نعمتی و محمدحسین مرادمند که از فصل گذشته در تیررس سرخابی‌ها بودند و حالا هم گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها به‌شدت در‌پی جذب یکی از این ۲ مدافع هستند؛ البته شنیده‌ها حاکی از آن است که یحیی گل‌محمدی به‌دلیل نیاز‌های ساختار دفاعی تیمش نگاه مثبت‌تری نسبت به جذب علی نعمتی دارد، مدافعی که هم جوان‌تر است و هم توانایی بازی در پُست‌های بیشتری را دارد. شاید در پایان فصل مدافع بومی شهرخودرو از قلب این تیم کنده شود و به پایتخت برود.


پرورش‌یافته شهرخودرو در تهران

علی نعمتی، مدافع بیست‌وپنج‌ساله شهرخودرو، کارش را از تیم‌های پایه این باشگاه آغاز کرد. او که نیشابوری است، دوران فوتبال در رده‌های پایه را با حضور در مشهد و بازی برای تیم‌های پایه پدیده (شهرخودرو) آغاز کرد. او در تیم جوانان پدیده سابق توانست در لیگ برتر این رده سنی خوش بدرخشد و همان‌جا بود که مورد‌توجه مربیان وقت بزرگ‌سالان این تیم قرار گرفت. نعمتی بعد از حضور در تیم بزرگ‌سالان، آرام‌آرام خودش را به ترکیب تحمیل کرد؛ اما این یحیی گل‌محمدی بود که او را به‌عنوان یک بازیکن فیکس در ترکیب شهرخودرو به میدان فرستاد. مدافع چپ‌پایی که ابتدا در پُست دفاع چپ و سپس در قلب دفاعی شهرخودرو به‌عنوان زوج محمدحسین مرادمند به کار گرفته شد.
 
نعمتی هر گاه کار عنابی‌ها در سمت چپ گره خورد، به پُست دفاع چپ رفت و توانست کار را برای مشهدی‌ها دربیاورد. او حالا یک پرورش‌یافته باشگاه مشهدی است که می‌تواند بعد از سال‌ها جای خالی خراسانی‌ها را در یکی از ۲ تیم بزرگ پایتخت پُر کند و چه‌بسا مورد‌توجه کادر فنی تیم ملی نیز قرار بگیرد و پیراهن ملی را به تن کند.


نعمتی، آچارفرانسه یحیی می‌شود؟

پرسپولیس یحیی گل‌محمدی در قلب خط دفاعی ۳ بازیکن سر‌حال و آماده دارد؛ شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی. اگر سیدجلال حسینی را به‌واسطه سن‌و‌سال بالایش از این فهرست قلم بگیریم، باز هم قلب دفاعی سرخ‌ها مستحکم است و شاید نعمتی تنها بتواند یک آلترناتیو خوب برای این بازیکنان تلقی شود. اما مشکل کار پرسپولیس در سمت چپ دفاعی است؛ جایی که محمد نادری رفتنی است و محمد انصاری هم با مصدومیت‌های گاه‌و‌بی‌گاه دست‌و پنجه نرم می‌کند. شاید به همین‌خاطر است که گل‌محمدی اگر مجبور باشد از میان ۲ گزینه نعمتی و مرادمند یکی را به ارتش سرخ پایتخت فرا بخواند، آن بازیکن علی نعمتی باشد؛ بازیکنی که می‌تواند به وقت لزوم در قلب دفاع بازی کند و وقتی لازم بود، به‌سمت چپ برود. به عبارتی علی نعمتی در خط دفاعی می‌تواند آچار‌فرانسه یحیی و پرسپولیس باشد.


باثبات و کم‌اشتباه

شماره ۳ لاغراندام و جنگجوی عنابی‌ها در طول این فصل تا پایان هفته بیست‌و‌هشتم، ۲۳۳۵ دقیقه برای شهرخودرو به میدان رفته است؛ یعنی ۲۶ بازی فیکس و تنها ۵ دقیقه آخر دیدار با پیکان در دور برگشت بود که او از میدان بیرون رفت. نعمتی مقابل سپاهان و ذوب‌آهن هم غایب بود. باوجود‌این نعمتی بعد از سیدمهدی رحمتی، بیشترین زمان بازی را برای شهرخودرو دارد و در لیگ قهرمانان هم هر ۴ بازی تیم را در میدان بود. عنصر جدایی‌ناپذیر قلب دفاع شهرخودرو در طول لیگ برتر نوزدهم ۴ کارت زرد دریافت کرد و یک‌بار هم در بازی با سایپا یک پاس گل استثنایی را به نام خود ثبت کرد. نعمتی برابر نارنجی‌پوشان در بازی برگشت در سمت چپ خط دفاعی شهرخودرو به کار گرفته شد و توانست بار‌ها مدافعان سایپا را دور بزند و با ارسال‌های بی‌نقصش روی دروازه خودروسازان خطرساز ظاهر شود؛ تاجایی‌که روی یکی از ارسال‌های مواجش، محمد قاضی تک‌گل شهرخودرو در آن بازی را به ثمر رساند. مدافع خراسانی در طول این فصل باثبات و کم‌اشتباه بوده است.


مشکل بزرگ یک انتقال

علی نعمتی، سال گذشته قراردادش با باشگاه مشهدی را به‌مدت ۴ سال تمدید کرد؛ مسئله‌ای که حالا به بزرگ‌ترین مشکل انتقال این بازیکن به تهران تبدیل شده است. البته یقینا عنابی‌ها بندی مالی برای آزادسازی این بازیکن در قراردادش لحاظ کرده‌اند، اما اینکه سرخ‌پوشان پایتخت حاضر به پرداخت این مبلغ باشند یا نه، مسئله‌ای است که پروژه انتقال نعمتی از شهرخودرو به پرسپولیس را دشوار می‌کند. از طرفی جدایی احتمالی نعمتی و مرادمند می‌تواند ساختار دفاعی شهرخودرو را به‌هم بریزد؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد، هیچ بعید نیست که شهرخودرو دوباره در فوتبال خراسان به یک تیم معمولی با مشکلات عدیده فنی تبدیل شود، چرا‌که برای رسیدن به این ساختار و نظم تیمی چند سال است که مربیانی، چون مهاجری، گل‌محمدی و سرآسیایی با حفظ شالوده اصلی تیمی، تلاش کرده‌اند و حالا ممکن است همه‌چیز به‌یک‌باره نقش‌بر‌آب شود.


شاید مرادمند هم رفتنی شد

ماجرای مدافعان شهرخودرو که چشم بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران را گرفته‌است، فقط به نعمتی ختم نمی‌شود و مرادمند هم یکی از گزینه‌های جدی سرخابی‌هاست. شماره ۴ قلب دفاع شهرخودرو حالا بعد از چند سال با ثبات در ترکیب عنابی‌ها، شاید بخواهد از این تیم به مقصدی بزرگ‌تر نقل مکان کند. محمدحسین مرادمند که یکی‌دو فصل خوب را در شهرخودرو سپری کرده، حالا از‌سوی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس پیشنهاد‌هایی دارد. او اگر چه این پیشنهادات را تایید می‌کند، اما همه چیز را به بعد از ۲ دیدار آتی تیمش در لیگ برتر موکول کرده است. البته مرادمند این را هم به خوبی می‌داند که هنوز یک سال دیگر با تیم مشهد قرارداد دارد و ممکن است نتواند به این راحتی مشهد را به مقصد تهران ترک کند. بازیکن اصفهانی شهرخودرو گفته پس از پایان لیگ به فصل بعد فکر می‌کند و با توجه به تمام نکات، سعی خواهد کرد، بهترین تصمیم را بگیرد.
 
البته یکی از احتمالات هم این است که اصفهانی‌ها که با رفتن امیر قلعه‌نویی قصد خانه تکانی بزرگی را در فصل آتی دارند، روی این بازیکن دست بگذارند. اگر محرم نویدکیا هدایت تیم اصفهانی را به عهده بگیرد هیچ بعیدنیست این بازیکن آکادمی سپاهان را که فوتبال پایه‌اش را در اصفهان و این باشگاه اصفهانی گذرانده است، دوباره به دیار زاینده‌رود بازگرداند. البته باید منتظر نشست و دید این تغییرات چقدر رنگ واقعیت خواهد گرفت، اما شاید زوج قلب دفاع شهرخودرو در فصل آتی قرمزپوش، آبی‌پوش یا زردپوش شوند. مهم آن است که سیاست مدیران شهرخودرو در مواجهه با پیشنهاد‌های باشگاه‌های دیگر برای جذب ستاره‌های تیمشان چه خواهد بود؛ حفظ ساختار اصلی تیمی و تقویت برای شهرخودرویی بهتر در فصل بیستم یا تبدیل شدن به یک تیم معمولی؟!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->