کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

فرش‌ آرا در آمپاس!

  • کد خبر: ۳۶۷۰۱
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
فرش‌ آرا در آمپاس!
باوجود اعلام اولیه سازمان لیگ برای شروع لیگ برتر فوتسال از ٧شهریور، فرش آرا نماینده استان خراسان رضوی هنوز تمریناتش را آغاز نکرده است
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ بنابر اعلام اولیه سازمان لیگ فوتسال، لیگ برتر امسال از ٧ شهریور در ٢ گروه شمال و جنوب آغاز می‌شود. وضعیت تیم فوتسال فرش‌آرا، تنهانماینده استان، در این مسابقات روشن نیست و این تیم نه‌تن‌ها تمرینات خود را آغاز نکرده است، بلکه فعلا هیچ برنامه‌ای هم برای شروع آن ندارد. قرار است ٢٠مرداد یعنی حدود ٢هفته دیگر جلسه‌ای با حضور مدیرعامل‌های همه تیم‌های لیگ‌برتری در فدراسیون برگزار گردد و درباره زمان قطعی شروع لیگ تصمیم‌گیری شود؛ تاریخی که درحال‌حاضر اعلام شده محصول جلسه مشترک سرپرست کمیته فوتسال و دبیر سازمان لیگ فوتسال با سرمربی تیم ملی است که گویا چندان موردقبول تیم‌ها نیست و بیشتر آن‌ها خواهان تعویق و تغییر زمان شروع لیگ برتر هستند.
 
یکی از این تیم‌ها فرش‌آرای مشهد است که هنوز تمرینات خود را شروع نکرده و امیدوار است در جلسه ٢٠مرداد زمان شروع لیگ عقب افتاده و تاریخ دقیق آن مشخص شود تا بعد از آن استارت تمرینات زده شود. این درحالی است که فرش‌آرایی‌ها به شیوه پیشنهادی برگزاری لیگ (شمال- جنوب) هم اعتراض دارند و برای لیگ امسال فرمولی خاص طراحی کرده‌اند که می‌تواند به نفع آن‌ها باشد؛ چراکه تقسیم تیم‌ها به ٢منطقه شمال و جنوب، فرش‌آرا را قطعا در گروه مرگ خواهد انداخت!


اعتراض فرش‌آرا به شیوه و زمان برگزاری لیگ

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا می‌گوید تاریخ و شیوه برگزاری لیگ امسال بیشتر خواسته سرمربی تیم ملی است و چیزی نیست که باشگاه‌ها با آن موافق باشند. مجید مرتضایی با انتقاد از احتمال برگزاری لیگ در ٢ گروه شمال و جنوب، پیشنهاد جدیدی برای برگزاری لیگ امسال که به‌خاطر کرونا شرایط خاصی دارد، ارائه کرد و گفت: برگزاری لیگ در ٢ گروه شمال و جنوب عادلانه نیست، چراکه تراکم تیم‌ها در منطقه شمال کشور بسیار بیشتر از جنوب است و کار تیم‌هایی که در این منطقه قرار دارند، خیلی سخت و دشوار خواهد شد. پیشنهاد ما این است که بر اساس جایگاه‌های فصل قبل، تیم‌ها تقسیم شوند؛ یعنی تیم‌های رتبه فرد در یک گروه و تیم‌های رتبه زوج در گروه دیگر قرار بگیرند. تیم‌های صعودکرده از لیگ‌یک هم به همین طریق در ٢ گروه تقسیم شوند.
 
سرمربی تیم فرش‌آرا درباره زمان شروع لیگ هم اظهار کرد: این تاریخ را اصلا قبول نداریم و حتما در جلسه ٢٠مرداد که همه مدیران باشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، اعتراض خودمان را اعلام می‌کنیم. برای شروع لیگ نیاز به انجام یکسری اقدامات بهداشتی است. باید تست کرونا گرفته شود و تا نتیجه تست‌ها بیاید و تیم را بتوانیم سرجمع کنیم، زمان می‌برد. در این مدت کوتاه نه ما که هیچ تیم دیگری هم نمی‌تواند خود را مهیای شروع لیگ کند.


فقط ٢ تیم شروع کرده‌اند

اینکه مجید مرتضایی می‌گوید هیچ تیمی تمرینات خود را شروع نکرده است، پربیراه نیست و غیر از مس‌سونگون و گیتی‌پسند که چند اقدام محدود در بازار نقل‌وانتقالات داشته‌اند، از بقیه تیم‌ها خبر چندانی نیست. مس بعد از دبل قهرمانی، با مهدی جاوید، آقای‌گل مشهدی خودش، تمدید کرده که گام بزرگی برای حفظ قدرت این تیم محسوب می‌شود. تبریزی‌ها برنامه مفصلی دارند و گویا بودجه‌ای خوب برای تیم خود بسته‌اند. گیتی‌پسند، قطب دیگر فوتسال ایران، نیز بعد از اخراج حمید بی‌غم، مربی مشهدی خود، با وحید شمسایی قرارداد بسته و درحال آماده‌کردن تیم است.
 
غیر از این ٢ تیم، سن‌ایچ ساوه هم با سرمربی خود تمدید کرده، اما هیچ‌کدام از این تیم‌ها تمرینات خود را شروع نکرده‌اند. احتمالا در چند روز آینده بازار نقل‌و‌انتقالات داغ می‌شود، ولی فعلا در فرش‌آرا هیچ اتفاقی نیفتاده و سرمربی این تیم منتظر جلسه ٢٠مرداد است. مجید مرتضایی می‌گوید: ما هیچ کاری برای بحث ورود و خروج بازیکنان نکرده‌ایم؛ البته برنامه‌هایی داریم، اما تازمانی‌که تکلیف لیگ مشخص نشود، نمی‌توانیم کاری کنیم. اول باید این مسئله روشن شود، بعد ما وارد فاز تیم‌بستن می‌شویم و با توجه به شرایط، تکلیف بازیکنان را مشخص می‌کنیم.


هدف فرش‌آرا، همچنان حضور متوسط

با احتساب سالی که فرش‌آرا از نیم‌فصل به‌جای تیم منحل‌شده علم‌وادب وارد لیگ برتر کشور شد، این تیم ٩ سال است که در این مسابقات حضور دارد و امسال دهمین دوره حضور در بالاترین سطح فوتسال کشور را تجربه خواهد کرد؛ زمانی طولانی که نماینده استان را به‌عنوان یکی از تیم‌های قدیمی ایران معرفی کرده، اما نه‌تن‌ها در این مدت هیچ عنوان قهرمانی نصیب مشهدی‌ها نشده، بلکه حتی به ٣ پله اول لیگ هم نرسیده است. با وضعیت خاص امسال و لیگی که احتمالا بسیار ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تر از سال گذشته انجام خواهد شد، احتمال شکست این تابو به نظر دشوارتر از همیشه است و احتمالا باز مثل همه سال‌های قبل تیمی متوسط از فرش آرا در لیگ خواهیم دید که سودای قهرمانی یا حتی بالانشینی در لیگ دارد و نه دغدغه سقوط. شیوه برگزاری مسابقات امسال که به‌خاطر کرونا و البته بازی‌های تیم ملی قطعا فشرده‌تر خواهد بود هم این پیش‌بینی را تقویت می‌کند و بااین‌وصف نباید انتظار اتفاق خاصی در فوتسال داشته باشیم، مثل همیشه!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->