سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

صندوق دارا دوم با چه هدفی عرضه می‌شود؟

  • کد خبر: ۳۸۷۴۲
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
  • ۱
صندوق دارا دوم با چه هدفی عرضه می‌شود؟
کارشناس بازار سرمایه گفت:صندوق دارا دوم با هدف دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه گذاران از سوی دولت عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی احمدی کارشناس بازار سرمایه ، در خصوص عرضه دارا دوم در بازار سرمایه اظهار کرد:پس از عرضه صندوق دارا یکم که شامل سهام‌های بانکی و بیمه‌ای بود، قرار است دومین صندوق سرمایه‌گذاری ETF دولتی، صندوق که دارادوم نام دارد با هدف دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه گذاران از سوی دولت عرضه شود.

وی افزود:مطابق اخبار اعلامی، ثبت نام این صندوق برای عموم آزاد بوده و خریداران در فاصله تعیین شده پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند.

او افزود:طبق صحبت‌های صورت گرفته صندوق‌های سرمایه گذاری دارا دوم دولتی با تخفیف ارائه می‌شود و این انتظار وجود دارد که همچون صندوق دارا یکم به شرط برقرار بودن شرایط متعادل در بازار با استقبال خوبی از جانب سهام داران مواجه شود.

این کارشناسان بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که تا یک ماه امکان فروش این صندوق را ندارند. نقدشوندگی بالا، سادگی، سهولت و سرعت در معامله، معافیت مالیاتی معاملات واحد‌ها، کاهش زمان تسویه نسبت به صندوق‌های فعلی و تخصیص بهینه دارایی‏‌ها (متنوع‌سازی) با حذف هزینه و صرف زمان اندک به عنوان ویژگی‌های این صندوق‌ها به حساب می‌آید.

احمدی درخصوص نحوه عرضه سهام این شرکت‌ها بیان کرد: طبق صحبت‌های صورت گرفته سهام چهار پالایشگاه دولتی در قالب فروش واحد‌های صندوق دارادوم در نخستین چهارشنبه شهریورماه و همزمان با هفته دولت قرار است در بازار سرمایه عرضه شود و سقف خرید دارا دوم به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

او تصریح کرد: خریداران دارا دوم در واقع یک سبد سهام متشکل از سهام پالایشگاه اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس را به صورت متمرکز خریداری می‌کنند. باید در نظر گرفته شود که صرف‌نظر از ورود صندوق‌ای تی اف پالایشی‌ها، سهام شرکت‌های این صنعت از بنیاد مناسبی برخوردار بوده و این اخبار نباید بر روند عرضه و تقاضای سهام این شرکت‌ها اثر بگذارد.

کارشناسان بازار سرمایه گقت: با توجه به تغییرات رویکرد صورت گرفته در میان سرمایه گذاران بازار سرمایه، بخشی از تغییرات در شاخص طی روز‌های اخیر که متأثر از تحول در اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی بوده و دولت نیز با کاهش نقش نفت در اقتصاد، ناگزیر شد که به سمت مردمی‌کردن اقتصاد حرکت کند، اما در این میان اخباری که در بازار منعکس می‌شود عامل تأثیرگذاری در رفتار سرمایه گذاران به منظور اجتناب از ریسک‌های احتمالی بازار می‌شود؛ لذا به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران باید بیشتر احتیاط کنند و متناسب با ریسک‌پذیری خود اقدام کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباسعلی خسروفرخانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
بنده حقیریه فردکارگرفصلی هستم میخواهم سهام عدالت خودم رابفروشم مگن غیرمستقیم کردی من یک ادم کارگرازاین چیزهاچی سردرمیارم دوساله ازکارگزی هم موندم دوبارخودم راعمل کردم توان کارکردن راهم ندارم باید بادوتابچه دبستانی چکارکنم حداقل میفرختم اژن پول هم تاتمام مکردم بعدخدابزرگه درحال حاضرگیرم بعدش میخوام چکارکنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->