بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

صندوق دارا دوم با چه هدفی عرضه می‌شود؟

  • کد خبر: ۳۸۷۴۲
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
  • ۱
صندوق دارا دوم با چه هدفی عرضه می‌شود؟
کارشناس بازار سرمایه گفت:صندوق دارا دوم با هدف دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه گذاران از سوی دولت عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی احمدی کارشناس بازار سرمایه ، در خصوص عرضه دارا دوم در بازار سرمایه اظهار کرد:پس از عرضه صندوق دارا یکم که شامل سهام‌های بانکی و بیمه‌ای بود، قرار است دومین صندوق سرمایه‌گذاری ETF دولتی، صندوق که دارادوم نام دارد با هدف دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه گذاران از سوی دولت عرضه شود.

وی افزود:مطابق اخبار اعلامی، ثبت نام این صندوق برای عموم آزاد بوده و خریداران در فاصله تعیین شده پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند.

او افزود:طبق صحبت‌های صورت گرفته صندوق‌های سرمایه گذاری دارا دوم دولتی با تخفیف ارائه می‌شود و این انتظار وجود دارد که همچون صندوق دارا یکم به شرط برقرار بودن شرایط متعادل در بازار با استقبال خوبی از جانب سهام داران مواجه شود.

این کارشناسان بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که تا یک ماه امکان فروش این صندوق را ندارند. نقدشوندگی بالا، سادگی، سهولت و سرعت در معامله، معافیت مالیاتی معاملات واحد‌ها، کاهش زمان تسویه نسبت به صندوق‌های فعلی و تخصیص بهینه دارایی‏‌ها (متنوع‌سازی) با حذف هزینه و صرف زمان اندک به عنوان ویژگی‌های این صندوق‌ها به حساب می‌آید.

احمدی درخصوص نحوه عرضه سهام این شرکت‌ها بیان کرد: طبق صحبت‌های صورت گرفته سهام چهار پالایشگاه دولتی در قالب فروش واحد‌های صندوق دارادوم در نخستین چهارشنبه شهریورماه و همزمان با هفته دولت قرار است در بازار سرمایه عرضه شود و سقف خرید دارا دوم به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

او تصریح کرد: خریداران دارا دوم در واقع یک سبد سهام متشکل از سهام پالایشگاه اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس را به صورت متمرکز خریداری می‌کنند. باید در نظر گرفته شود که صرف‌نظر از ورود صندوق‌ای تی اف پالایشی‌ها، سهام شرکت‌های این صنعت از بنیاد مناسبی برخوردار بوده و این اخبار نباید بر روند عرضه و تقاضای سهام این شرکت‌ها اثر بگذارد.

کارشناسان بازار سرمایه گقت: با توجه به تغییرات رویکرد صورت گرفته در میان سرمایه گذاران بازار سرمایه، بخشی از تغییرات در شاخص طی روز‌های اخیر که متأثر از تحول در اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی بوده و دولت نیز با کاهش نقش نفت در اقتصاد، ناگزیر شد که به سمت مردمی‌کردن اقتصاد حرکت کند، اما در این میان اخباری که در بازار منعکس می‌شود عامل تأثیرگذاری در رفتار سرمایه گذاران به منظور اجتناب از ریسک‌های احتمالی بازار می‌شود؛ لذا به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران باید بیشتر احتیاط کنند و متناسب با ریسک‌پذیری خود اقدام کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباسعلی خسروفرخانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
بنده حقیریه فردکارگرفصلی هستم میخواهم سهام عدالت خودم رابفروشم مگن غیرمستقیم کردی من یک ادم کارگرازاین چیزهاچی سردرمیارم دوساله ازکارگزی هم موندم دوبارخودم راعمل کردم توان کارکردن راهم ندارم باید بادوتابچه دبستانی چکارکنم حداقل میفرختم اژن پول هم تاتمام مکردم بعدخدابزرگه درحال حاضرگیرم بعدش میخوام چکارکنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->