بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

مخاطبان تیتر‌ها در دل روزنامه

  • کد خبر: ۳۸۸۶
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
  • ۱
مخاطبان تیتر‌ها در دل روزنامه
گپ و گفت صمیمانه جمعی از خوانندگان شهرآرا با حضور در دفتر روزنامه

هانیه حسین زاده - همه دغدغه‌هایشان را برداشته‌اند و به دفتر روزنامه شهرآرا آمده‌اند؛ یک‌نفرشان خودش را با همان اتوبوسی -که خیلی‌وقت‌ها در پیامک‌هایش از سرویس‌دهی آن گله دارد- از گلبهار به روزنامه رسانده است، دیگری نماینده بیماران اچ‌ای‌وی مثبت‌ است که نگرانی‌اش از تعطیل شدن مراکز ویژه این بیماران او را به اینجا کشانده است. بانوی خانه‌داری که دغدغه استحکام خانواده را دارد، دانش‌آموز، کارمند و کارگر هم در میانشان هست، اما پدری که دشواری‌های نگهداری فرزند معلول، چین‌های عمیقی به چهره‌اش انداخته است حس‌و‌حال دیگری دارد.
این ها مخاطبان روزنامه شهرآرا هستند که به جای پرداختن به موضوعات کلی و کلان، مسائل مختلف شهر و جامعه را دنبال می کنند. پیگیری برخی از مسائل ریز و جزئی  از سوی روزنامه، حاصل نگاه و مطالبه گری این مخاطبان است که در ارتباطی دوسویه حاصل می شود. این مخاطبان که همیشه با پیامک و تماس تلفنی پیگیر مسائل خود هستند، این‌بار به شهرآرا آمده‌اند تا در نشستی با سردبیر این روزنامه به بیان مسائل، انتقادات و پیشنهادهای خود بپردازند.


اثری که یک عکس گذاشت
یکی از مخاطبان همیشگی روزنامه شهرآرا در ابتدای این نشست از فعالیت های اجتماعی روزنامه قدردانی می کند و می گوید: حدود 10 سال پیش روزنامه، عکس 100 نفر از دانش آموزان برتر را به چاپ رساند که اثر آن همچنان باقی است. به گفته این مخاطب چاپ عکس این دانش آموزان اثر زیادی داشت و سبب شده بود خانواده ها برای اینکه فرزندشان جزو دانش آموزان برتر باشد تلاش بیشتری کنند. به گونه ای که تعداد این دانش آموزان افزایش پیدا کرده بود.


جرم و جنایات فقط در مناطق کم برخوردار نیست
یکی از خوانندگان پرو پاقرص صفحه حوادث نیز به نحوه پرداختن به جرم و جنایات در صفحه حوادث انتقاد می کند و می گوید: مخاطب هنگام ورق زدن روزنامه احساس می کند بیشتر جرم و جنایت ها در مناطق کم برخوردار اتفاق می افتد، درحالی که حوادث و اتفاقات خطرناک در مناطق برخوردار نیز وجود دارد. به گفته این مخاطب، مطالب روزنامه نباید به گونه ای تهیه شود که چنین احساسی به مخاطب انتقال یابد و ما فکر کنیم صفحه حوادث تأکید زیادی بر جرم و جنایات در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار دارد. بلکه باید به مسائل و جنایات در مناطق برخوردار هم بپردازد.


ضرورت توجه به موضوعات تربیتی و فرهنگی
یکی دیگر از خوانندگان روزنامه که مهم ترین دغدغه اش در ارتباط با جوانان و خانواده های آن هاست با ابراز نگرانی از آینده جوانان و از آن طرف واکنش خانواده ها به مشکلات آن ها می گوید: مادر 2 فرزند هستم اما برخی مواقع نمی دانم چه واکنشی به رفتارهای فرزندانم داشته باشم.
به گفته اکرم یونسی خانواده ها نیازمند راه های تربیتی و فرهنگی در رابطه با رفتارهای فرزندانشان هستند و چقدر خوب است که صفحه یا ستونی در روزنامه به این موضوع اختصاص یابد و از نظر کارشناسان خبره نیز برای راهنمایی پدر و مادرها استفاده شود.


مطالبی که همدردی می کنند
یکی از مخاطبان که دارای یک فرزند معلول ذهنی و حرکتی است از روزنامه می خواهد برای خانواده هایی که فرزندانی با مشکلات خاص دارند مطالبی نوشته شود. به گفته او، این خانواده ها با مشکلاتی از قبیل نگهداری فرزند و نبود دارو روبه رو هستند و معمولا صدایشان به جایی نمی رسد اما این مطالب می تواند برای آن ها یک جور هم دردی به حساب بیاید.


شهرآرا استانی شود
نوید ابراهیم نژاد، از مخاطبان بسیار پیگیر و شهروند خبرنگار، نیز معتقد است روزنامه شهرآرا باید فراتر از شهر باشد و دست کم مسائل استانی را نیز پیگیری کند. او که ستون حرف مردم صفحه تریبون شهر روزنامه را به شدت پیگیری می کند، می گوید: در ستون حرف مردم پیامک های متعددی از مردم درج می شود که اگر مسئولی به آن ها پاسخ گو نباشد اثربخشی لازم را ندارد اما روزنامه شهرآرا ظرفیت این را دارد و می تواند از مسئولان به صورت شفاف و روشن پاسخ بگیرد. ابراهیم نژاد با بیان اینکه پیامک ‎های فراوانی در رابطه با مشکلات شهر جدید گلبهار و شهرک های اقماری به روزنامه ارسال می کند اما مانند مسائل داخل شهر به آن ها رسیدگی نمی شود، می گوید: کاش به مسائل گلبهار هم مانند مسائل داخل شهر پرداخته شود و تفکیکی بین آن ها وجود نداشته باشد. به نظر من روزنامه شهرآرا باید به مسائل استان بپردازد تا مشکلات نواحی مختلف استان برطرف شود. او در ادامه از مسئولان روزنامه می خواهد شرایط کار شهروند خبرنگاران با صدور کارتی به همین منظور تسهیل شود. به گفته او پیش از این، جلساتی در همین زمینه برگزار شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.یکی از شهروندان نیز که مترجم کتاب بسائل (کتابی دوجلدی به زبان ترکی استانبولی) است از تمایل خود به همکاری با شهرآرا مترو سخن می گوید: از شهرآرا مترو درخواست کردم که حدیث روزانه را به زبان ترکی ترجمه و برای این ضمیمه ارسال کنم، چرا که این کتاب از مجموعه کتب معروف است و چه خوب است که گریزی به این کتاب داشته باشیم اما هیچ پاسخی دریافت نکردم.


به اچ آی وی مثبت ها رسیدگی کنید
مدیر یک مرکز نگهداری بیماران اچ آی وی مثبت نیز که در جمع مخاطبان حضور دارد از مشکلات موجود در این مراکز می گوید. به گفته علوی با توجه به اینکه جامعه دید خوبی به این بیماران ندارد، آن ها مشکلات زیادی دارند و در جامعه پذیرفته نمی شوند، شغلی در اختیار آن ها گذاشته نمی شود و به دلیل کمبود بودجه این مرکز جمع آوری و تعطیل شده است. او می گوید: از شهرآرا در خواست رسیدگی و همکاری برای رفع مشکلات این بیماران دارم. یکی دیگر از مخاطبان نیز با بیان اینکه مردم مناطق کم برخوردار از مشکلات زیادی رنج می برند اما کسی پاسخ گوی مشکـلات آن ها در این محدوده ها نیست می گوید: من ساکن بولوار طبرسی شمالی هستم و فکر می کنم مسئولان به مناطق کم برخوردار نسبت به منطق برخوردار اهمیت کمتری می دهند. مردم محله بارها به شهرداری منطقه مراجعه و مشکلاتی مانند نبود نظافت در خیابان ها، بوی نامطبوع جوی ها و... را مطرح کرد ه اند اما هیچ پاسخ مناسبی نگرفته اند.


صدای دانش آموزان را به مسئولان برسانید
سجاد دانشجو، دانش آموز پایه یازدهم، از دیگر مخاطبان شهرآراست. به باور او یکی از اقشار مهم و آینده ساز جامعه دانش آموزان هستند که اگر توجهی به آن ها نشود، آینده کشور با مشکلاتی همراه خواهد بود. او می گوید: کاش صفحه یا ستونی در روزنامه به دانش آموزان اختصاص داده شود تا صدای آن ها به گوش مسئولان آموزش و پرورش برسد.


تنها روزنامه ای که 80 درصد مطالبش به مشهد اختصاص دارد
در ادامه این نشست سردبیر روزنامه شهرآرا با بیان اینکه بیش از26سال از تأسیس «شهرآرا» گذشته است، می گوید: اکنون 11 سال از روزنامه شدن شهرآرا می گذرد و این رسانه تنها روزنامه ای است که بیشترین حجم تولیدی به شهر مشهد اختصاص دارد.
به گفته توحید آرش نیا شهرآرا یک روزنامه فرهنگی و وابسته به مدیریت شهری است. او با اشاره به اینکه گرانی کاغذ بر تیراژ و فروش بسیاری از روزنامه های کشوری تأثیر زیادی گذاشته است، یادآور می شود: هزینه ای که شهروندان برای خرید روزنامه می پردازند تنها مقدار کمی از هزینه تمام شده یک روزنامه است.


نگاه محلی، برگ برنده شهرآرا
به گفته سردبیر روزنامه شهرآرا، این رسانه نگاهی محلی به مسائل دارد و تلاش می کند در همین مسیر باقی بماند، چراکه این مسیر برگ برنده ای برای این روزنامه است و اکنون می توان گفت روزنامه شهرآرا از بسیاری از روزنامه های برند در تهران پیش است. آرش نیا در ادامه به سؤالات و نظرات مخاطبان روزنامه پاسخ می دهد. او در پاسخ به دغدغه یکی از مخاطبان می گوید: با توجه به حوادثی که گزارش می شود در مناطق کم برخوردار اتفاقات بیشتری می افتد و شهرآرا در این رابطه هیچ گاه نگاه بالا به پایینی نداشته است.


آمادگی شهرآرا برای فعالیت شهروند خبرنگاران
آرش نیا درباره موضوع کارت شهروند خبرنگار،ازبرگزاری کلاس هایی در نیمه دوم سال در مؤسسه شهرآرا خبر می دهد و می گوید: این آمادگی را داریم تا در صورت نیاز ساز و کاری برای صدور کارت های ویژه شهروند خبرنگار اندیشیده شود. گرچه فعالیت شهروند خبرنگاری لزوما به وسیله کارت صورت نمی پذیرد و شهروندان می توانند عکس ها و فیلم های خود را تهیه و به روزنامه ارسال کنند تا روزنامه با انعکاس و پیگیری آن ها رسالت خود را به انجام برساند. به باور آرش نیا دغدغه شهرآرا تنها رفع مشکلات مردم است، از این رو شهرآرا خود را موظف می داند پاسخ گوی خواسته ها و مطالبات مردم باشد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدزهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
جناب اقای جواد کارآزمامترجم کتاب بافراست نه مسائل اشتباه تایپ کردین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->