به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اهداف راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، ایجاد راهی آسان، کم هزینه و هوشمند، برای شناخت مسائل و مشکلات شهر، با مشارکت شهروندان و به دنبال آن، پیگیری برای حل این مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن است.
وی با اشاره جایگاه رفیع ۱۳۷ در نگاه مدیران ارشد شهرداری و اینکه شهردار مشهد، درخواستهای مردمی ۱۳۷ را، همانند دستور مستقیم خود، لازم الاجرا دانسته اند، افزود: در همین راستا، وقتی شهروندی از طریق یکی از درگاههای ۱۰ گانه ۱۳۷ با ما ارتباط برقرار و یکی از معظلات شهری را بازگو میکند، مجموعه مدیریت شهری وظیفه خود میداند که پاسخی مناسب ارائه نموده و در جهت حل مشکل در زمان مناسب، اقدام کند.
رمضانی فرخد بیان کرد: حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک، دارای موضوعات متنوعی بوده که همواره درخواستهای زیادی را به خود اختصاص داده است به گونهای که تنها در سه ماهه نخست سال جاری، هفت هزار و ۳۸۱ درخواست در این حوزه توسط شهروندان به ۱۳۷ اعلام شده است که ۶ هزار و ۶۲۴ درخواست در حوزه عمران و ۷۵۷ درخواست در حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده است.
وی اضافه کرد: تعداد درخواستهای مردمی ثبت شده در این حوزه در مدت مشابه سال ۹۸، با سال جاری تقریبا برابر و تعداد آن هفت هزار و ۳۰۷ پیام بوده است که پنج هزار و ۸۸۱ درخواست در حوزه عمران و یک هزار و ۴۲۶ درخواست در حوزه ترافیک بوده است، یعنی در سال ۹۹، تعداد درخواستهای حوزه حمل و نقل و ترافیک، به حدود نصف کاهش یافته است که نشان از موثر بودن پروژهها و برنامههای اجرا شده در این حوزه از جمله اجرای تقاطعهای غیر همسطح، اصلاح هندسی معابر، میادین و تقاطعها و ... است.
برترین مناطق در انجام درخواستهای عمران، حمل و نقل و ترافیک ۱۳۷ معرفی شد
سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد گفت: انجام درخواستهای مردمی ۱۳۷، با تلاش پرسنل خدوم شهرداری در مناطق و سازمانها امکان پذیر است در همین جهت، برای نشان دادن زحمات این قشر، اقدام به معرفیترینهای هر حوزه کرده ایم، مناطق دو، سه و ۹ بیشترین درخواستهای مردمی در حوزه عمرانی را با هزار و ۲۲۵، هزار و ۱۵۱ و ۶۸۰ پیام ثبت شده قابل پیگیری داشته اند که در این حوزه، مناطق ثامن، یک و پنج، بهترین عملکرد در انجام درخواستهای مردمی در حوزه عمرانی را به ترتیب با ۶۰ درصد، ۵۴ درصد و ۴۴درصد کسب کرده اند.
رمضانی فرخد خاطرنشان کرد: مناطق ۱۱، یک و ۹ بیشترین درخواست مردمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با ۱۱۹، ۱۰۹ و ۹۰ پیام ثبت شده قابل پیگیری در سه ماهه نخست سال ۹۹ را داشته اند، اما مناطق ۶، هفت، ۱۰ و ثامن بهترین عملکرد را در انجام درخواستهای مردمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با ۴۸ درصد، ۴۰ درصد، ۳۹ درصد و ۳۹ درصد داشته اند.