سرخط خبرها
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

۶۰۰ واحد شغلی سامان‌دهی می‌شود

  • کد خبر: ۳۹۰۷
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
۶۰۰ واحد شغلی سامان‌دهی می‌شود

فیضی
دبیرشهر آرا محله

600واحد شغلی در مجموعه سامان‌دهی مشاغل فجر طبرسی و مجموعه سامان اوج بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش روابط عمومی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در مراسم بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مشهد که به همراه فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شهری انجام شد، با بیان مطلب بالا خاطرنشان کرد: سامان‌دهی مشاغل شهری توسط شهرداری مشهد از سال 83 تا اواخر سال97 انجام شده و تاکنون 1400واحد شغلی سامان‌دهی شده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این 10مجموعه دیگر با تنوع خدمات و فعالیت‎ها مثل مشاغل صنوف خودرویی، صنایع مبلمان، فلزتراشان و حتی پرنده‌فروشان نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: حدود 4000واحد صنفی به این مجموعه‌ها انتقال داده خواهد شد.
یعقوبی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام شده و مطالعاتی که در مجموعه شهرداری انجام شده، شرایط بهتری را برای سامان‌دهی مشاغل فراهم کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه در سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‎های کشاورزی، شهر را به 4حوزه تقسیم کرده‎ایم، بیان کرد: قرار است در هر حوزه کارگزار به ‎طور ویژه مطالعات و کارهای لازم را انجام دهد و امیدواریم در یکی دو سال اخیر بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
وی درباره کانال‌های جمع‎آوری آب‎های سطحی در این مراکز و مشکل دسترسی شهروندان به این مجموعه‎ها هم خاطرنشان کرد: در گذشته مشکلات زیادی در این حوزه وجود داشت ولی کانال جمع‎آوری آب‎های سطحی در حال حاضر اجرا شده است.
یعقوبی درباره گازرسانی به مجموعه‌های سامان‌دهی مشاغل شهری هم گفت: طبق دستور فرماندار و بررسی‌های صورت گرفته قرار شد جلسات و رایزنی‎هایی با شرکت‎های خدماتی داشته باشیم تا توفیقاتی در این زمینه حاصل شود. برای ایجاد رونق بیشتر در این مجموعه‌ها نیاز به همکاری همه سازمان‌ها و ادارات مربوطه است.
لازم است ذکر شود به منظور بهینه‌کردن وضعیت مشاغل آلاینده، کاهش تدریجی و حذف مزاحمت‌ها و آلودگی‌ها و دیگر معضلات این مشاغل در محدوده شهری، اقدام به ایجاد مجتمع‌های سامان‌دهی مشاغل شهری شده است که مجتمع سامان‌ واقع در بولوار بهمن منطقه3 با ظرفیت 330واحد در حال احداث
است.


بیشتر بدانید
بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ( اصلاحی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵ )
جلوگیری از ایجاد و تأسیس همه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها و دکان‌ها و همچنین مرکزی که مواد محترقه می‌سازند و اصطبل چهارپایان و مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود یا عفونت یا تجمع حشرات و جانوران نماید جلوگیری کند و در تخریب کوره‌های آجر و گچ و آهک‌پزی و خزینه گرمابه‌های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام کنند و با نظارت و مراقبت در وضع دوکش‌های اماکن و کارخانه و وسایط نقلیه که کار کردن آن‌ها دود ایجاد می‌کنداز آلوده شدن هوای شهر جلوگیری کند و هرگاه تأسیسات فوق قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باشد آن‌ها را تعطیل و اگر لازم شود آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهد.
تبصره:
شهرداری درباره تعطیل و تخریب و انتقال به خارج از شهر مکلف است مراتب را ضمن دادن مهلت مناسبی به صاحبان آن‌ها ابلاغ کند و اگر صاحب ملک به نظر شهرداری معترض باشد باید ظرف ۱۰روز اعتراض خود را به کمیسیون مرکب از ۳نفر که ازطرف شورای شهر انتخاب خواهند شد تسلیم کند. رأی کمیسیون قطعی ولازم الاجراست، هر گاه رأی کمیسیون مبنی بر تأیید نظر شهرداری باشد یا صاحب ملک در موقع، اعتراض نکرده و یا در مهلت مقرر شخصاً اقدام نکند شهرداری به وسیله مأموران خود راساً اقدام خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->