حق جذب کارگران شهرداری‌ها پرداخت می‌شود اولین دستور خودرویی پزشکیان صادر شد | واکنش بازار خودرو به این دستور چه بود؟ قیمت امروز انواع موبایل در مشهد (۹ مرداد ۱۴۰۳) + جدول سرعت ریزش بورس کمتر شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ مرداد ۱۴۰۳) سکه در مشهد ۴۲ میلیون تومان شد! (۹ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی چند؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌های کشور افزایش یافت + جزئیات (۹ مرداد ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۹ مرداد ۱۴۰۳) | کوییک ۴۱۵ میلیون تومان شد پاسخ منفی بانک‌های مشهدی به متقاضیان وام‌های تکلیفی استان‌های رکورددار پاداش صرفه‌جویی برق مشخص شدند افزایش ۴۷ درصدی خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی خراسان‌رضوی قطع برق صنایع تبدیل به عادت نشود صعود قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین (۹ مرداد ۱۴۰۳) صورت سرخ بورس همزمان با استقرار دولت جدید خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی کشاورزان از قطع برق اطلاعیه بانک مرکزی درباره واردات خودرو‌های کارکرده چه بود؟ | قیمت خودرو‌های دست دوم در امارات اعلام شد قیمت فروش ارز اربعین امروز چقدر است؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) فروش کد ملی برای واردات خودرو‌های کارکرده در فضای مجازی رونق گرفت! مزایده فروش اموال تملیکی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود + جزئیات رتبه دوم خراسان رضوی در فعالیت بنگاه‌های املاک غیرمجاز! ارز اربعین را از کدام بانک‌ها بگیریم؟ استعلام سهام عدالت متوفیان چگونه انجام می‌شود؟ ارزش روز سبد سهام عدالت چند میلیون شده است؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو قیمت امروز میوه و صیفی جات (۹ مرداد ۱۴۰۳) | گلابی هم به بازار آمد خرید و فروش الکترونیکی طلا ممنوع اعلام شد
سرخط خبرها

چگونه‌ شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟

  • کد خبر: ۳۹۰۷۶
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
چگونه‌ شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟
وقتی دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و فرآیند ثبت تعمیری را انجام دهید.

به گزارش شهرآرانیوز، در صورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است، کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است، یعنی هیچ دو دستگاهی نیستند که کد IMEI مشابهی داشته باشند. این موضوع سبب می‌شود تشخیص و پیگیری موبایل‌های دزدیده یا گم‌شده ممکن شود؛ مواردی که به عنوان بعضی از اهداف رجیستری هم به آن اشاره شده است.

درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر کنید.

تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعال‌سازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم‌کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

مراحل ثبت تعمیری

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود.  فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال است. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد کنید و سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودید را وارد کرده و روی گزینه "ورود" کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه، گزینه  «ثبت گوشی تعمیراتی»  را انتخاب و روی گزینه "ایجاد" کلیک کنید.  در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب کرد که شناسه (IMEI) آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد. پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص‌شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیرشده را وارد کنید.

پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات واردشده را بررسی می‌کند و در صورت تأیید اطلاعات واردشده،  با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت ۱۴ روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

در صورتی که تا ۱۴ روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.  همچنین در مدت این ۱۴ روز، می‌توانید با کلیک روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو کنید.

در مدت ۱۴ روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شوید.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

همچنین در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکلتان را با کارشناسان سامانه همتا در ۰۹۶۳۶۶ مطرح کنید تا راهنمایی کامل‌تری برایتان ارائه شود.

همپچنین درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه کرده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->