شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

طرح‌های مقابله با ویروس کرونا در طب سنتی

  • کد خبر: ۳۹۱۱۰
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
طرح‌های مقابله با ویروس کرونا در طب سنتی
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: ۳۰ پروژه در زمینه طب سنتی، گیاهی و مکمل‌ها برای مقابله با ویروس کرونا در دست اجرا است. دارو‌های گیاهی بسیاری در کشور برای تسکین بیماری کرونا وجود دارد، اما این دارو‌ها روی جمعیت‌های کمتر از ۱۰۰ نفر استفاده و سلامت آن‌ها تایید شده بود.
به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی قانعی در خصوص اسپری تنفسی که به عنوان داروی گیاهی برای تسکین بیماران کرونایی وارد بازار شده است، اظهار داشت: بسیاری از دارو‌های گیاهی برای تسکین سرفه مجوز ورود به بازار گرفته بودند که با شیوع ویروس کرونا و سرفه که در بیماری کرونا شایع است، این دارو‌ها برای تسکین سرفه در بیماران و استفاد در منزل توصیه می‌شود.

این متخصص ریه ادامه داد: این دارو‌ها جزو پروتکل درمان نیست، اما پزشکان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی گفت: دارو‌های گیاهی بسیاری در کشور برای تسکین بیماری کرونا وجود دارد، اما این دارو‌ها روی جمعیت‌های کمتر از ۱۰۰ نفر استفاده و سلامت آن‌ها تایید شده بود؛ بنابراین اعلام اثربخشی آن‌ها هنوز نیاز به زمان و آزمایش لازم دارد تا به تایید برسد. بعضی از این دارو‌ها به عنوان درمان تسکینی بیماران کرونایی مورد قبول واقع شده است، مثلا برای بحث سرفه یا برای بدن درد می‌توان از این دارو‌های گیاهی استفاده کرد.
 
عرضه اسپری تنفسی برای تسکین بیماران کرونایی
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه تاکنون دارو‌های گیاهی بسیاری برای تسکین بیماران کرونایی تایید شده است، افزود: اسپری تنفسی که به تازگی به عنوان یک داروی گیاهی از سازمان غذا و دارو برای تسکین بیماران کرونایی اجازه ورود به بازار گرفته است، در حد محدودی روی بیماران تست شده، اما برای اینکه کارایی خود را نشان دهد، در یک حجم وسیع تری در حال انجام تست بالینی است.

قانعی یادآور شد: هنوز هیچ یک از این دارو‌ها در سطح بالینی شواهد خود را به کمیته علمی ارایه نکردند که توانسته باشند یا مرگ ومیر یا طول مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا را کم کنند یا در یک حجم مناسبی از بیمار تست شده باشند. ممکن است که محققان مرحله به مرحله این امر را به کمیته علمی اعلام کنند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از کرونا در حال حاضر نه ما و نه دنیا دارویی نداریم، فعلا در طب سنتی و گیاهی و مکمل ۳۰ پروژه در سطح کشور درحال اجرا است، اما نتیجه هیچکدام به حدی نرسیده که به عنوان پروتکل کشوری تصویب شود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->