بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تعریض پل «چهل‌بازه» در خدمت «آزادگان»

  • کد خبر: ۳۹۲۰۰
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
تعریض پل «چهل‌بازه» در خدمت «آزادگان»
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: اگر از میدان نمایشگاه به سمت بولوار وکیل آباد بایستیم قرار است پل فعلی روی رودخانه به اندازه ۱۵ متر در غرب، ۱۳ متر در مرکز و ۱۰ متر در شرق تعریض شود و بار ترافیکی تقاطع ۴ سطحی آزادگان را به بولوار وکیل آباد منتقل کند.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ رودخانه چهل بازه یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های فصلی منشعب از سد گلستان است که از ۳ زیرشاخه جاغرق، مایان و دهبار به دل مشهد راه پیدا می‌کند؛ مجرایی که سهم زیادی در مهار آب‌های سطحی و بارش‌های فصلی دارد و به واسطه قرارگیری آن در دل شهر امام رضا (ع)، در برخی از مقاطع سال، طراوتی چشم نواز را به خیابان‌های در مسیر خود می‌بخشد. اما یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی این رودخانه قدیمی با سازه‌های شهری حدفاصل این رود با میدان نمایشگاه مشهد است؛ میدانی که این روز‌ها به واسطه اجرای پروژه‌ای بزرگ به نام آزادگان، اندک اندک پوست اندازی می‌کند. اجرای همین تقاطع چهارسطحی که قرار است بار ترافیکی بخش جنوب غربی شهر مشهد را به صورت هدفمند کاهش دهد، پای مدیران آبی استان را به این محدوده کشاند تا درباره نقطه مشترک کاری شان درباره رود چهل بازه با مسئولان مدیریت شهری به تعامل بنشینند. گفتگو و توافقی که البته حول محور تعریض پل چهل بازه برای تسهیل در اجرای طرح آزادگان ترتیب داده شده بود.

به گفته قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، پروژه آزادگان پروژه‌ای بزرگ در مقیاس شهری است و اتفاقات خوبی را برای مشهد و شهروندان و زائران آن به وجود خواهد آورد.
علیرضا طاهری یکی از شاخه‌های خروجی طرح آزادگان را به سمت چهل بازه اعلام و بیان کرد: ازآنجاکه وزارت نیرو متولی حریم و بستر رودخانه‌ها به شمار می‌رود، در دیداری با مدیران شهری مرتبط با اجرای این پروژه درباره تعریض پل چهل بازه بحث و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. براین اساس قرار شد شهرداری کار‌های اجرایی مربوط با این پروژه را ادامه دهد و مطالعات و تعهدات نیز پیگیری شود. خوبی این همدلی و همکاری این بود که پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان حتی برای ثانیه‌ای متوقف نماند.

کنترل بار ترافیکی گذرگاه آزادگان

وی تشریح کرد: اگر از میدان نمایشگاه به سمت بولوار وکیل آباد بایستیم قرار است پل فعلی روی رودخانه به اندازه ۱۵ متر در غرب، ۱۳ متر در مرکز و ۱۰ متر در شرق تعریض شود و بار ترافیکی تقاطع ۴ سطحی آزادگان را به بولوار وکیل آباد منتقل کند.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی این را هم گفت که آورده سالیانه رودخانه چهل بازه بین ۲۵ تا ۳۰‌میلیون متر مکعب است.

اجرای فوندانسیون ستون‌ها

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: پیمانکار مربوط در حال اجرای فوندانسیون مرتبط با ستون‌های پل است و جلسه و بازدید مزبور نیز در راستای صدور مجوز‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای برگزار شده است. خلیل ا... کاظمی با اشاره به مختصات پل چهل بازه، افزود: این تعریض هم در سمت غربی و هم سمت شرقی پل انجام می‌شود و در تسهیل در رفت و آمد شهروندان در محور‌های شمال به جنوب و جنوب به شمال در این مسیر مؤثر خواهد بود. رقم ریالی ساخت تقاطع آزادگان ۲۰۰‌میلیارد تومان در ۴ سطح است که سطح اول آن مربوط به احداث زیرگذر از بولوار میثاق به سمت بولوار وکیل آباد و به صورت همسطح اجرا می‌شود. سطح دوم چپ گردی است که بار ترافیکی این محدوده را از بولوار امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه منتقل می‌کند. سطح سوم پلی است از بولوار امام علی (ع) به آزادراه چناران و سطح چهارم نیز راست گرد چناران به بولوار میثاق است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->