آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند
سرخط خبرها

۲۱هزار و ۴۰۰داوطلب کنکور سراسری، میهمان دانشگاه فردوسی

  • کد خبر: ۳۹۲۱۹
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۲۱هزار و ۴۰۰داوطلب کنکور سراسری، میهمان دانشگاه فردوسی
دانشگاه فردوسی مشهد در طول چهار روز متوالی، میزبان ۲۱ هزار و ۴۰۰ داوطلب کنکور سراسری خواهد بود.
به گزارش شهرآرانیوز، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این خبر، در خصوص تمهیدات دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری کنکور کارشناسی اظهار کرد: مطابق آزمون‌های قبلی تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا پروتکل‌هایی که به ما ابلاغ شده است را به خوبی رعایت کنیم. این پروتکل‌ها پیش از برگزاری آزمون، بعد از برگزاری هر مرحله از آزمون و حین برگزاری آزمون را شامل شده که در ۴.۵ روز تقسیم می‌شود.
 
فاصله ۱.۸ متری میان داوطلبان
دکتر جواد ساده افزود: یکی از پروتکل‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی است. براساس استانداردی که به ما ابلاغ شده، این فاصله ۱.۸ متر است. ما تلاش کردیم که تمام حوزه‌ها را براساس همین معیار چیدمان کنیم و این مساله باعث شد که نسبت به آزمون‌های قبلی که فواصل کمتری برای آن‌ها پیشنهاد شده بود، محدودیت مکانی برای حوزه‌ها به وجود بیاید. در این راستا سعی کردیم از تمام امکاناتی که در دانشگاه فردوسی مشهد وجود دارد، استفاده کنیم.
 
انجام سه مرحله ضدعفونی کامل در زمان برگزاری آزمون
ساده بیان کرد: سالن‌های ورزشی و سلف‌سرویس‌ها آماده‌اند تا کاهش ظرفیت فضا را به علت رعایت پروتکل‌ها پوشش دهند. برای تمام حوزه‌های فرعی داخل دانشگاه فردوسی که شامل ۱۱ دانشکده می‌شود، قبل از برگزاری آزمون سه نوع محلول ضدعفونی ارسال می‌شود. برای دست، برای سطوح و نوعی دیگر برای ورودی‌ها که به صورت وایتکس برای ضدعفونی کف کفش استفاده می‌شود. همچنین موکت‌هایی در ورودی‌ها پیش‌بینی شده که به صورت مستمر روی آن وایتکس ریخته می‌شود تا کف کفش‌های افراد در زمان ورود به حوزه ضدعفونی شود. برای سطوح مختلف هم به همین شکل مواد ضدعفونی در نظر گرفته شده است که پیش و پس از آزمون همه سطوح مانند صندلی‌ها، دستگیره‌ها، راه‌روها، سرویس‌های بهداشتی و... ضدعفونی شود. برای ضدعفونی دست‌های داوطلبان هم در ورودی‌ها و تمام مسیری که دانشجو در آن رفت‌وآمد دارد، اسپری‌هایی قرار داده شده است.
 
از همراه داشتن وسایل اضافی بپرهیزید
ساده خاطرنشان کرد: از داوطلبان و همراهان آن‌ها خواهش جدی داریم تا هشدارها، پروتکل‌ها و فواصلی که با علامت‌گذاری بر روی زمین پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است را رعایت کنند. داوطلبان باید صبح زودتر به سمت حوزه حرکت کنند، زیرا با توجه به حجم داوطلبان، ترافیک زیادی در ورودی‌های حوزه وجود خواهد داشت. همچنین داوطلبان باید توجه داشته باشند که با استرس به حوزه امتحانی خود نرسند. علاوه بر این لازم است داوطلبان تا حد امکان وسایل اضافه همراه خود نداشته باشند، زیرا در شرایط خاصی که وجود دارد، امانت‌داری اینگونه وسایل بسیار دشوار است و از نظر بهداشتی مشکلاتی به همراه خواهد داشت. همچنین از همراهان دواطلبان می‌خواهیم که در حوزه‌ها تجمع نکنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در روز اول و همزمان با برگزاری آزمون گروه هنر میزبان ۴۹۹۳ نفر، در روز دوم و در زمان برگزاری آزمون گروه‌های ریاضی و انسانی ۵۵۵۹ نفر، در روز سوم و در زمان برگزاری آزمون گروه علوم تجربی با ۵۷۰۰ نفر و در روز آخر در زمان برگزاری آزمون گروه زبان‌های خارجه میزبان ۵۰۸۸ نفر است. در کنار این آمار، حدود ۶۰ داوطلب معلول نیز متقاضی شرکت در کنکور هستند. با وجود اینکه دانشگاه در بازه تعطیلات به‌سر می‌برد، همکاران در دانشگاه حضور دارند و دانشگاه را برای برگزاری آزمون آماده می‌کنند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آزمون را برگزار کنیم. در کنار دانشگاه فردوسی، دانشگاه سجاد، دانشگاه آزاد، پیام‌نور، فنی و حرفه‌ای، علوم پزشکی و خیام نیز برگزار کننده کنکور هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: حوزه امتحانی داوطلبانی که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند، دانشگاه نیست و دفترچه آزمون توسط نماینده دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان به دست این افراد می‌رسد. برای آن دسته از داوطلبانی که در بدو ورود به حوزه برگزاری آزمون تب‌سنجی شده و مشکوک شناسایی می‌شوند، در هر حوزه اتاق‌هایی ایزوله و مستقل در نظر گرفته شده است. در هر اتاق یک نفر یا نهایتا ۲ نفر قرار خواهند گرفت؛ بنابراین آزمون این افراد کاملا جدا برگزار می‌شود و حتی برخی از دانشکده‌ها فضایی محصور، اما باز دارند که جزو قسمت‌هایی است که برای اینگونه داوطلبان در نظر گرفته شده است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->