خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

کنکوری‌ها در هفته آخر چه کارهایی انجام دهند؟

  • کد خبر: ۳۹۱۴۶
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کنکوری‌ها در هفته آخر چه کارهایی انجام دهند؟
سرانجام آخرین هفته مردادماه کنکور سراسری پس از کش‌وقوس‌های فراوان برگزار خواهد شد تا دانش‌آموزان پس از ماه‌ها تلاش سخت و مرور نکات کلیدی با هم رقابت کنند و دانشجو شوند
گروه جامعه شهرآرانیوز | کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ سرانجام از صبح ۲۹ مردادماه آغاز خواهد شد تا دانشگاه‌ها، دانشجویان جدیدشان را بشناسند و دانش‌آموزان امروز، دانشجویان و آینده‌سازان فردا شوند.
 
هرسال و با فرارسیدن هفته قبل کنکور، استرس و هیجان داوطلبان به اوج خود می‌رسد و هر دانش‌آموزی سعی می‌کند تا با مرور تمام مطالبی که خوانده است، خود را برای این آزمون سرنوشت‌ساز آماده کند. کنکور امسال با چاشنی استرس کرونا همراه است و حالا به‌جز دغدغه قبولی، باید مراقب سلامتی خود هم بود تا آزمون را به سلامت به پایان برسانیم. در این مطلب باهم نگاهی به برخی توصیه‌های کارشناسان کنکور و برخی پزشکان خواهیم انداخت تا با خیالی آسوده به استقبال کنکور برویم.

آماده تمام اتفاقات پیش‌بینی‌ناپذیر باشید!

دکتر مهدی نادم از مدرسان جوان گروه علوم‌تجربی در مشهد است. نادم معتقد است داوطلبان نباید در هفته آخر خود را اسیر مباحث چالشی دروس اصلی کنکور خود کنند.

وی ادامه می‌دهد: مرور و مطالعه در هفته آخر بیشتر از آنکه کمک کند، باعث ایجاد چالش و استرس می‌شود و بنابراین نباید کاری کنیم که مطالبی را هم که آموختیم، از یاد ببریم.

نادم می‌افزاید: در سال‌های گذشته به دانش‌آموزان توصیه می‌کردیم ۴۸ ساعت منتهی به آزمون را با دوستان خود بگذرانند و بدون صحبت از کنکور، مشغول استراحت باشند. اما باتوجه‌به شیوع کرونا و لزوم مراقبت از سلامت، امسال حتما در خانه بمانند و رفتار غذایی مناسبی هم داشته باشند، به‌گونه‌ای که از خوردن و آشامیدن غذا‌های فست‌فودی، نوشابه‌های قندی و تنقلات پرهیز کنند و میوه و سبزیجات را جایگزین آن کنند.
 
کنکوری‌ها در هفته آخر چه کارهایی انجام دهند؟
 

این مدرس کنکور علوم‌تجربی به موضوع‌های پیش‌بینی‌نشده در کنکور اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: همیشه به دانش‌آموزان می‌گوییم باید منتظر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده باشند تا در کنکورشان جا نخورند! به هر حال کسی از سطح سؤالات اطلاعی ندارد و تمام مسائلی که به دانش‌آموزان می‌گوییم، براساس تجربیات سال‌های قبل است و امری نسبی به حساب می‌آید. تنها توصیه من در آستانه کنکور امسال آن است که داوطلبان تله‌های کنکوری را خوب آموخته باشند تا اگر سؤالات سختی پیش رویشان قرار گرفت، ضمن حفظ آرامش، زمان و تست را مدیریت کنند.
 
بیشتر بخوانید:
 

وی درباره سطح کنکور امسال پیش‌بینی کرد: آن‌طور که در میان همکاران ما بحث شده است، برایند ما این است که سطح کنکور امسال باتوجه‌به شرایط موجود، متوسط باشد و قطعا نه به‌سختی کنکور سال ۱۳۹۴ و نه به‌آسانی کنکور ۱۳۹۸ خواهد بود. با این حال برای تمام داوطلبان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

۲۰ نکته طلایی برای هفته آخر کنکور

همیشه روز‌های سرنوشت‌ساز برای انسان‌ها، همراه با استرس و بیم و امید بوده است و کنکور نیز از مهم‌ترین روز‌های هر فرد داوطلب ورود به دانشگاه‌هاست. اما با رعایت نکاتی ساده، ولی پرکاربرد، می‌توانیم این روز مهم را به روزی خاطره‌انگیز تبدیل کنیم.
 
کنکوری‌ها در هفته آخر چه کارهایی انجام دهند؟
 

• توکل به خدا: توکل یعنی اینکه تلاش و کوششت را بکن و تدبیر امور را به خدا بسپار. توکل به خدا به شما آرامش می‌دهد، چیزی که بدان محتاج هستید.

• داشتن هدف: داشتن هدف به شما انگیزه حرکت می‌دهد و مهم‌ترین عامل برای کسب موفقیت می‌باشد. شما امسال یک هدف بزرگ دارید، پس برای رسیدن به آن باید تمام همت خود را به کار بگیرید.

• برنامه‌ریزی صحیح: برای رسیدن به هدف باید برنامه‌ریزی صحیح کنید. هفته آخر را به‌مرور سریع دروس اصلی، افزایش سطح تمرکز و اعتمادبه‌نفس و مرور نکات کلیدی در تست‌زنی بگذرانید.

• آشنایی با روش‌های صحیح مطالعه: زمانی برای مطالعه ندارید، اما می‌توانید با مرور کلی دروس مورد علاقه خودتان، اعتمادبه‌نفستان را بیشتر کنید.

• آمادگی جسمی: شرایط جسمی مطلوب در یادگیری شما تأثیر زیادی دارد، بنابراین برای اینکه جسم سالمی داشته باشید تا بتوانید خوب درس بخوانید، باید تغذیه مناسب داشته باشید، ورزش کنید و به میزان لازم بخوابید. البته باتوجه‌به کرونا پیشنهاد می‌کنیم در منزل ورزش کنید.

• به آرامش روحی و روانی خود توجه داشته باشید و در صورتی که بیش از حد معمول اضطراب دارید یا هر مشکل دیگری که موجب اختلال در یادگیری‌تان می‌شود، از مشاورتان کمک بخواهید.

• نگرش مثبت داشته باشید و در جهت آن تلاش و کوشش کنید: داشتن نگرش منفی شما را از کوشش و تلاش بازمی‌دارد. یادتان باشد که همیشه به خدا امید داشته باشید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. اصلا امیدواربودن و تلاش‌کردن خود بخشی از موفقیت است!

• آزمون‌های آزمایشی فقط یک آزمایش‌اند: به نتایج حاصل از آن مغرور یا از آن مأیوس نشوید. بلکه به تجربیاتتان بیفزایید.

• ساعات مطالعه را مدیریت کنید و در هفته آخر اصلا مطالعه طولانی نکنید: توجه داشته باشید که سلامت جسمی و روحی شما از هر چیز دیگری مهم‌تر است و نباید فدای ساعت مطالعه شود.

• منابع مهم را درنهایت بررسی کنید و دفترچه‌های سؤال‌های کنکور ۶ سال گذشته را تهیه و در موقع مناسب از آن‌ها استفاد کنید.

• فرصت مرور آخر به پایان رسیده است و نباید با استرسی که دارید به سراغ مرور دوباره بروید. ورق‌زدن برخی منابع اصلی و بررسی کنکور‌های گذشته کافی خواهد بود.

• از فنون تست‌زنی و هنر آزمون‌دادن آگاه شوید. آزمون‌دادن یک هنر است و داشتن معلومات درسی به‌تن‌هایی کافی نیست! موقع آزمون بسیار دقت کنید.

• دروس عمومی را فراموش نکنید: رمز موفقیت رتبه‌اولی‌ها همین دروس عمومی بوده است.

• حواستان به تراز درس‌های مهم خود باشد. تراز‌ها کلید رسیدن به آرزوهایتان هستند.

• پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون سراسری دارای وقت معینی است، حتما از جدول زمان‌بندی سؤالات کنکور در رشته خودتان آگاهی داشته باشید.

• مباحث دروس مختلف در کنکور‌های هر سال حالت چرخشی دارند. حواستان به کنکور‌ها و مباحث گذشته هم باشد.

• دیدن کارنامه داوطلبان موفق سال‌های گذشته انگیزه شما را بالا می‌برد. به آلبوم افتخارات آنان سر بزنید.

• از تجربیات دیگران استفاده کنید، اما تقلید نکنید: هر کس شرایط و توانایی‌های خاص خودش را دارد و تقلید صرف از روش دیگران کار درستی نیست.

• از ضوابط و شرایط برگزاری آزمون سراسری آگاهی داشته باشید، نوع پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور، رتبه، سهمیه، نمره کل، زیرگروه‌ها، ضرایب دروس و… از جمله نکاتی است که باید اطلاع داشته باشید.

• از الان به فکر روز قبولی و اعلام رتبه‌های برتر باشید تا با ذهنی از پیش آماده، رشته و شهر و دانشگاه مورد علاقه‌تان را پیدا کرده باشید.

داوطلبان عزیز! برای همه شما آزمون خوبی را آرزو می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->