قطع دسترسی به اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک در افغانستان | فیلترینگ گسترده اینترنت توسط طالبان سقف قانونی سود موبایل‌فروشان از فروش گوشی چقدر است؟ برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۵ اعلام شدند: مبدعان روش‌های نوآورانه‌ در طراحی و سنتز کاتالیزورهای فعال و پایدار ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y رونمایی شد | تغییرات جدید برای جذب مشتریان اقتصادی دلایل اصلی خرابی زودهنگام مودم چیست؟ دومین درخشش پیاپی گوگل در نوبل فیزیک | تقدیر از پیشگامان محاسبات کوانتومی سامانه اعتراض آنلاین به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شد احتمال بروز اختلال موقت در بخشی از شبکه ارتباطی خراسان رضوی در بامداد پنجشنبه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) تقدیر اینستاگرام از برترین و نوآورترین محتواسازان با Rings Award ایلان ماسک: سال آینده یک بازی تولیدشده با هوش مصنوعی منتشر خواهیم کرد گوگل برای هک هوش مصنوعی جمینی جایزه ۲۰ هزار دلاری تعیین کرد آیا کابل شارژ هم از جعبه گوشی‌ها حذف خواهد شد؟ برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۵ اعلام شدند: کاشفان تونل‌زنی کوانتومی ماکروسکوپی و کوانتیزاسیون انرژی ChatGPT به ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی رسید | رشد بی‌سابقه در کمتر از دو سال گوگل: با محدودکردن نصب برنامه‌های اندروید از منابع غیررسمی به امنیت کاربران کمک می‌کنیم آیا قطع ارتباط با ماهواره‌های هدهد و کوثر به دلیل خرابکاری بوده است؟ برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۵ معرفی شدند: کاشفان سلول‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن تیزر جدید کمپانی تسلا: رونمایی احتمالی رودستر نسل جدید یا مدل اقتصادی ارزان‌قیمت؟ دموکرات‌های سنا: هوش مصنوعی باعث حذف میلیون‌ها شغل در آمریکا می‌شود بازی Ghost of Yotei، به صدر جدول فروش بریتانیا رسید پایان دوران صدای رباتیک | هوش مصنوعی صدای انسان را به‌طور واقعی تقلید می‌کند
سرخط خبرها

غول‌های بازار چطور از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند؟

  • کد خبر: ۳۹۴۲۳
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
غول‌های بازار چطور از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند؟
فرض کنید شما مالک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا هستید. از نظر سرمایه‌گذاری هم هیچ مشکلی ندارید. مهم‌تر از همه این‌ها انحصار بازار خود را هم در اختیار دارید. در این شرایط، برای بازاریابی محتوا چه پیشنهاد‌هایی ارائه می‌کنید؟ چه ایده‌های درخشانی برای نمایش عظمت خود دارید؟
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز؛ ایده‌ها در بازاریابی محتوا همیشه ارائه یک طرح خلاقانه عجیب‌وغریب نیستند. در بیشتر مواقع، راهبرد‌ها و ابزار‌ها تغییر یا توسعه‌یافته برنامه‌های موفق دیگران‌اند. برای این کار، خیلی از مجموعه‌ها، از کوچک تا بزرگ، مسیر بزرگان صنعت و تجارت را بررسی می‌کنند. فرض کنید شما مالک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا هستید. از نظر سرمایه‌گذاری هم هیچ مشکلی ندارید. مهم‌تر از همه این‌ها انحصار بازار خود را هم در اختیار دارید. در این شرایط، برای بازاریابی محتوا چه پیشنهاد‌هایی ارائه می‌کنید؟ چه ایده‌های درخشانی برای نمایش عظمت خود دارید؟ برای اینکه ایده‌های شما با واقعیت منطبق باشد، بد نیست نگاهی به ادوبی (Adobe)، غول نرم‌افزار‌های طراحی، بیندازیم.


ادوبی و انحصارطلبی محتوایی

ادوبی با تمام قدرتش در دنیای دیجیتال، خود را از تولید محتوا و بازاریابی محتوا بی‌نیاز نمی‌بیند. برنامه و راهبرد شرکت در این حوزه بسیار گسترده است، اما راهبرد اصلی آن شبیه سایر بزرگان فناوری دنیا انحصاری کردن محتواست. به همین دلیل، هر پلتفرمی تعداد زیادی مخاطب طراح یا گرافیست داشته باشد، به‌سرعت هدف مدیران شرکت قرار می‌گیرد و به مجموعه اضافه می‌شود. این دقیقا اتفاقی است که برای وب‌سایت خبری‌آموزشی «ســی‌ام‌او» و شبکه اجتماعی «بیهنس» رخ داد.


CMO.com

سی‌ام‌او یک وب‌سایت خبری‌آموزشی است. سی‌ام‌او در واقع سرواژه Chief Marketing Officer به معنای «مدیران ارشد بازاریابی» است و دقیقا برای همین مخاطب هدف هم محتوا تولید می‌کند. در این وب‌سایت، می‌توانید مطالب مختلفی از تازه‌های دنیای دیجیتال تا گفتگو با مدیران برتر این حوزه و گزارش‌هایی از فناوری‌های مدرن را بخوانید. سی‌ام او در واقع صدای شرکت ادوبی و پلتفرمی برای انتقال تجربیات میان همه مشتریان فعلی و بالقوه محصولات این شرکت است. ادوبی با خرید و مدیریت این وب‌سایت، محتوای آموزشی و خبری را به طور رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد و تلاش می‌کند از این طریق، ارزش‌های مجموعه خود را به دیگران نمایش دهد.


بیهنس

وقتی مالک بزرگ‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی جهان باشید و خوش‌ذوق‌ترین طراحان مشتری شما باشند، حاضرید میلیون‌ها دلار هزینه کنید تا آثار آن‌ها را در یک شبکه اجتماعی واحد منتشر کنید. این دقیقا همان تفکری است که باعث شد ادوبی در سال ۲۰۱۲ با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار صاحب شبکه اجتماعی بیهنس شود. بیهنس (Behance) یک شبکه اجتماعی است شبیه به فیس‌بوک یا اینستاگرام با این تفاوت که کاربران آن گرافیست‌ها و طراحان هستند و محتوای منتشرشده در آن نمونه‌کار‌های آن‌هاست.
 
علاوه بر این، بیهنس امکان کسب درآمد از طریق ارائه و انجام کار‌های گرافیکی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. ادوبی با مدیریت بیهنس چند هدف عمده را دنبال می‌کند. اول ایجاد محفلی برای صحبت و دیالوگ درباره طراحی که از نیاز‌های اصلی شرکت است. با این کار، مخاطبان شرکت بیش از هر زمان دیگری خود را در تمام فرآیند طراحی (از الهام و ایده تا نمایش نهایی طرح) وابسته به ادوبی می‌دانند. هدف دوم ادوبی رصد دقیق خلاق‌ترین گرافیست‌ها و طراحان دنیاست تا در صورت نیاز، برای پروژه‌های توسعه‌ای خود از آن‌ها استفاده کنند. در واقع، بیهنس نقش یک پلتفرم استعدادیابی برای ادوبی را هم ایفا می‌کند. در کنار این‌ها حجم غیرقابل‌تصوری از دیتای (داده) تمیز و اختصاصی نیز در اختیار شرکت قرار می‌گیرد که می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد.


ادوبی و اینستاگرام

بیهنس مانع از فعالیت ادوبی در اینستاگرام نشده است. صفحه اینستاگرام ادوبی بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارد و پویش‌های بازاریابی محتوایی زیادی روی این پلتفرم اجرا می‌شود. مهم‌ترین کارکرد صفحه اینستاگرام ادوبی استفاده از محتوای یوجی‌سی یا کاربرمحور است به این معنی که همه طراحان و گرافیست‌ها می‌توانند با درج یک هشتگ خاص، ادوبی را از خلاقیت خود با خبر کنند و شانس این را داشته باشند که طراحی آن‌ها در صفحه‌ای معتبر نمایش داده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->