شرکت متا می‌خواهد برای مصرف برق مراکز داده و هوش‌ مصنوعی‌اش انرژی هسته‌ای بخرد ادوبی اپلیکیشن اندروید فتوشاپ را به‌صورت آزمایشی منتشر کرد بسته‌های ویژه همراه اول ویژه عرفه تا اربعین ۱۴۰۴ + روش فعالسازی بخش زیادی از ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری بیل گیتس برای توسعه آفریقا صرف می‌شود به‌کارگیری پهپادها و هوش مصنوعی برای رصد حریم تهران خبرهایی از دردست‌ساخت‌بودن نسخه چندنفره بازی مرد عنکبوتی چین اولین ربات انسان‌نمای نظافت‌گر هتل را رونمایی کرد + فیلم آیا XChat همان‌قدر که ایلان ماسک ادعا می‌کند امنیت دارد؟ نامه وزارت اقتصاد به رئیس‌جمهور درباره ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های توزیع دارو مایکروسافت قوانین ویندوز ۱۱ برای پورت‌های USB-C را تغییر داد بهرام عکاشه، نخستین استاد زلزله‌شناسی ایران درگذشت NotebookLM: ده نکته طلایی برای استادشدن در ابزار قدرتمند گوگل + راهنما به‌زودی امکان پرداخت با ریال دیجیتال در فروشگاه‌های اینترنتی فراهم می‌شود معرفی بازی Tofu Drifter + دانلود اندروید و IOS هشدار مایکروسافت به کاربران اپلیکیشن Authenticator: رمزهای عبور خود را ذخیره کنید واردات همه برند‌های گوشی همراه آزاد شد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) شرکت ایکس سرویس پیام‌رسان XChat را برای برخی کاربران فعال کرد نمونه ارتقایافته ماهواره کوثر آماده پرتاب می‌شود واکنش ایلان ماسک به اضافه‌شدن گراک به تلگرام: هنوز قراردادی امضا نشده است! گوگل: برای حل مشکل خالی‌شدن سریع باتری در اندروید اینستاگرامتان را آپدیت کنید!
سرخط خبرها

غول‌های بازار چطور از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند؟

  • کد خبر: ۳۹۴۲۳
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
غول‌های بازار چطور از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند؟
فرض کنید شما مالک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا هستید. از نظر سرمایه‌گذاری هم هیچ مشکلی ندارید. مهم‌تر از همه این‌ها انحصار بازار خود را هم در اختیار دارید. در این شرایط، برای بازاریابی محتوا چه پیشنهاد‌هایی ارائه می‌کنید؟ چه ایده‌های درخشانی برای نمایش عظمت خود دارید؟
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز؛ ایده‌ها در بازاریابی محتوا همیشه ارائه یک طرح خلاقانه عجیب‌وغریب نیستند. در بیشتر مواقع، راهبرد‌ها و ابزار‌ها تغییر یا توسعه‌یافته برنامه‌های موفق دیگران‌اند. برای این کار، خیلی از مجموعه‌ها، از کوچک تا بزرگ، مسیر بزرگان صنعت و تجارت را بررسی می‌کنند. فرض کنید شما مالک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا هستید. از نظر سرمایه‌گذاری هم هیچ مشکلی ندارید. مهم‌تر از همه این‌ها انحصار بازار خود را هم در اختیار دارید. در این شرایط، برای بازاریابی محتوا چه پیشنهاد‌هایی ارائه می‌کنید؟ چه ایده‌های درخشانی برای نمایش عظمت خود دارید؟ برای اینکه ایده‌های شما با واقعیت منطبق باشد، بد نیست نگاهی به ادوبی (Adobe)، غول نرم‌افزار‌های طراحی، بیندازیم.


ادوبی و انحصارطلبی محتوایی

ادوبی با تمام قدرتش در دنیای دیجیتال، خود را از تولید محتوا و بازاریابی محتوا بی‌نیاز نمی‌بیند. برنامه و راهبرد شرکت در این حوزه بسیار گسترده است، اما راهبرد اصلی آن شبیه سایر بزرگان فناوری دنیا انحصاری کردن محتواست. به همین دلیل، هر پلتفرمی تعداد زیادی مخاطب طراح یا گرافیست داشته باشد، به‌سرعت هدف مدیران شرکت قرار می‌گیرد و به مجموعه اضافه می‌شود. این دقیقا اتفاقی است که برای وب‌سایت خبری‌آموزشی «ســی‌ام‌او» و شبکه اجتماعی «بیهنس» رخ داد.


CMO.com

سی‌ام‌او یک وب‌سایت خبری‌آموزشی است. سی‌ام‌او در واقع سرواژه Chief Marketing Officer به معنای «مدیران ارشد بازاریابی» است و دقیقا برای همین مخاطب هدف هم محتوا تولید می‌کند. در این وب‌سایت، می‌توانید مطالب مختلفی از تازه‌های دنیای دیجیتال تا گفتگو با مدیران برتر این حوزه و گزارش‌هایی از فناوری‌های مدرن را بخوانید. سی‌ام او در واقع صدای شرکت ادوبی و پلتفرمی برای انتقال تجربیات میان همه مشتریان فعلی و بالقوه محصولات این شرکت است. ادوبی با خرید و مدیریت این وب‌سایت، محتوای آموزشی و خبری را به طور رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد و تلاش می‌کند از این طریق، ارزش‌های مجموعه خود را به دیگران نمایش دهد.


بیهنس

وقتی مالک بزرگ‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی جهان باشید و خوش‌ذوق‌ترین طراحان مشتری شما باشند، حاضرید میلیون‌ها دلار هزینه کنید تا آثار آن‌ها را در یک شبکه اجتماعی واحد منتشر کنید. این دقیقا همان تفکری است که باعث شد ادوبی در سال ۲۰۱۲ با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار صاحب شبکه اجتماعی بیهنس شود. بیهنس (Behance) یک شبکه اجتماعی است شبیه به فیس‌بوک یا اینستاگرام با این تفاوت که کاربران آن گرافیست‌ها و طراحان هستند و محتوای منتشرشده در آن نمونه‌کار‌های آن‌هاست.
 
علاوه بر این، بیهنس امکان کسب درآمد از طریق ارائه و انجام کار‌های گرافیکی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. ادوبی با مدیریت بیهنس چند هدف عمده را دنبال می‌کند. اول ایجاد محفلی برای صحبت و دیالوگ درباره طراحی که از نیاز‌های اصلی شرکت است. با این کار، مخاطبان شرکت بیش از هر زمان دیگری خود را در تمام فرآیند طراحی (از الهام و ایده تا نمایش نهایی طرح) وابسته به ادوبی می‌دانند. هدف دوم ادوبی رصد دقیق خلاق‌ترین گرافیست‌ها و طراحان دنیاست تا در صورت نیاز، برای پروژه‌های توسعه‌ای خود از آن‌ها استفاده کنند. در واقع، بیهنس نقش یک پلتفرم استعدادیابی برای ادوبی را هم ایفا می‌کند. در کنار این‌ها حجم غیرقابل‌تصوری از دیتای (داده) تمیز و اختصاصی نیز در اختیار شرکت قرار می‌گیرد که می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد.


ادوبی و اینستاگرام

بیهنس مانع از فعالیت ادوبی در اینستاگرام نشده است. صفحه اینستاگرام ادوبی بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارد و پویش‌های بازاریابی محتوایی زیادی روی این پلتفرم اجرا می‌شود. مهم‌ترین کارکرد صفحه اینستاگرام ادوبی استفاده از محتوای یوجی‌سی یا کاربرمحور است به این معنی که همه طراحان و گرافیست‌ها می‌توانند با درج یک هشتگ خاص، ادوبی را از خلاقیت خود با خبر کنند و شانس این را داشته باشند که طراحی آن‌ها در صفحه‌ای معتبر نمایش داده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->