کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

سوال از رییس‌جمهور بار دیگر در مجلس یازدهم کلید خورد

  • کد خبر: ۳۹۶۲۶
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
سوال از رییس‌جمهور بار دیگر در مجلس یازدهم کلید خورد
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خواستار حضور رییس جمهور در مجلس و پاسخگویی وی به نمایندگان شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسن آصفری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در تذکری مستند به ماده ۲۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پنج سوال کلیدی (از رییس جمهور) مطرح شده بود که مهم‌ترین بحث آن در حوزه اقتصادی، گرانی، تورم و تعطیلی کارخانجات است چرا آن را وارد نمی‌دانید چه مساله‌ای مهم‌تر از حل مسائل و مشکلات معیشتی وجود دارد.

وی ادامه داد: از ما می‌پرسند که بسته اقتصادی آقای قالیباف چیست؟ ما که اطلاعی از آن نداریم. بگویید که در جریان باشیم.

آصفری ادامه داد: چه مسائلی مهم‌تر از گرانی، تورم، بازار ارز و تعطیلی کارخانجات وجود دارد. به ۲۰۰ نفری که این سوال را امضاء کرده‌اند احترام بگذارید. مردم به این مجلس امید پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غیر از آمدن رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به سوالات نمایندگان این دغدغه حل نمی‌شود ما باید دولت را به خط کنیم که پاسخ دهد. چرا دلار ۴۲۰۰ تومانی سر از فردوسی در می‌آورد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ شأن مجلس خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد آوردن نفت به بورس توضیح دهد و به مجلس پاسخگو باشد. مشکلات، دغدغه‌ها و مسائل اقتصادی گریبانگیر همه است.

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر، موضوع اقتصادی را بحث اول کشور و اولویت مجلس عنوان کرد.



قالیباف: سوال از رییس جمهور دنبال خواهد شد


از سوی دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز از تاخیر هیات رییسه در اعلام وصول سوال از رییس جمهور انتقاد کرد.
 
جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۱۰ آیین‌نامه و اصل ۸۸ قانون اساسی بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان بحث سوال از رییس جمهور را امضاء کردند و این حق نمایندگان است و قانون نیز این اجازه را به آن‌ها داده است. در مجلس دهم علاوه بر این‌که مجلس شورای اسلامی با دولت هماهنگ بود هیات رییسه سوال از رییس جمهور را اعلام وصول کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس آیین‌نامه هیات رییسه یک هفته فرصت دارد سوال را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده و نماینده رییس جمهور با حضور در کمیسیون‌ها به سوالات پاسخ دهد. اگر نمایندگان قانع نشدند رییس جمهور باید به مجلس شورای اسلامی آمده و پاسخگو باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:، اما چرا هیات رییسه به آیین‌نامه عمل نمی‌کند و با گذشت چند ماه هنوز سوال از رییس جمهور را اعلام وصول نکرده است؟

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: هیات رییسه به آیین‌نامه عمل کرده و سوال از رییس جمهور نیز دنبال خواهد شد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->