نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تعطیلی لیگ به علت کرونا به نفع کدام تیم های لیگ برتر فوتبال تمام شد؟

  • کد خبر: ۳۹۹۳۰
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تعطیلی لیگ به علت کرونا به نفع کدام تیم های لیگ برتر فوتبال تمام شد؟
شروع بازی‌ها بعد از تعطیلات کرونایی، بیش از همه به کام ویسی و نکونام خوش شد
به گزارش شهرآرانیوز؛ طولانی‌ترین لیگ فوتبال ایران سرانجام شامگاه پنجشنبه به پایان رسید. لیگ برتر نوزدهم که از همان ابتدا با تأخیر شروع شد، با رسیدن موج بیماری کرونا به ایران به حالت تعلیق درآمد و سرانجام بعد از گذشت یک‌سال به پایان رسید. در طول این روز‌ها اتفاقات زیادی افتاد، اما یکی از اتفاقات مهم، ازسرگیری مجدد بازی‌ها بود؛ تصمیمی که با اعتراض مشخص و واضح چند تیم همراه شد و بیشتر تیم‌ها در لفافه مخالف آن بودند. تیم‌هایی مثل شهرخودرو، تراکتور، ماشین‌سازی و نساجی کاملا علنی با برگزاری لیگ مخالفت کردند و حتی چند روز مانده به بازی‌ها طوماری امضا کرده و تهدید کردند اگر لیگ شروع شود و کسی ضمانتی برای سلامتی بازیکنان نکند، به فیفا شکایت می‌کنند. از طرفی تیم‌هایی مثل فولاد و پرسپولیس به‌نوعی طرف‌دار شروع لیگ بودند.

اگر لیگ مجددا شروع نمی‌شد و با فرض اینکه قهرمان و نماینده‌های ایران در آسیا و همچنین تیم‌های سقوط‌کرده بر اساس همان جدول هفته بیست‌و‌یکم انتخاب می‌شدند، حالا وضعیت چند تیم کاملا دگرگون بود.
از تیم‌هایی شروع کنیم که کاملا مخالف برگزاری لیگ بودند. تراکتور در آن زمان در رتبه سوم جدول بود و می‌توانست به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان راه پیدا کند؛ اما حالا با قرار‌گرفتن در رتبه چهارم باید منتظر برگزاری جام حذفی باشد تا سهمیه کسب کند.

شهر‌خودرو در آن زمان در رتبه پنجم جدول قرار داشت و حالا در رتبه ششم قرار دارد و شروع لیگ فرق زیادی برای آن‌ها نداشت. وضعیت ماشین‌سازی تقریبا مشابه شهر‌خودرو است. آن‌ها پیش از شروع لیگ در رتبه نهم بودند و لیگ را در رتبه یازدهم به پایان رساندند.

با اینکه نساجی هم تغییر زیادی در جدول نداشت و از رتبه دهم فقط یک پله بالاتر آمد، اما با شروع مجدد لیگ آن‌ها در ۹ دیدار متوالی شکست نخوردند و تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتور را شکست دادند و استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند. این بازی‌ها باعث شد بازیکنان نساجی اعتماد‌به‌نفس بسیار زیادی پیدا کنند که این موضوع قطعا در فصل آینده به آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد بیشترین سود را از شروع مجدد لیگ، فولادی‌ها کسب کردند. آن‌ها در هفته بیست‌و‌یکم در رتبه ششم قرار داشتند، اما لیگ را در رتبه سوم به پایان رساندند و جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را کسب کردند. در پایین جدول هم تیم خوش‌شانسی وجود دارد. پیکان قبل از شروع دوباره لیگ در انتهای جدول قرار داشت و اگر مسئولان تصمیم می‌گرفتند لیگ فصل بعد با ۱۶ تیم برگزار شود، باید به دسته‌یک می‌رفت. با‌این‌حال لیگ شروع شد و پیکان با ویسی توانست امتیازات لازم را کسب کند و با قرار‌گرفتن در رتبه سیزدهم، در لیگ بماند.

وضعیت تیمی مثل پارس جنوبی جم دقیقا برعکس وضعیت پیکان است. پارسی‌ها در هفته بیست‌و‌یکم در رتبه دوازدهم قرار داشتند و هر تصمیمی به جز برگزاری لیگ گرفته می‌شد، به دسته‌یک سقوط نمی‌کردند؛ اما با شروع دوباره لیگ نتوانستند امتیازات لازم را کسب کنند و با قرار‌گرفتن در رتبه پانزدهم با لیگ برتر خداحافظی کردند.

در‌این‌میان به ۲ تیم دیگر هم می‌توان اشاره کرد. سپاهان در رتبه دوم قرار داشت و مسئولان این باشگاه و کادر فنی‌اش آشکارا با برگزاری دوباره لیگ مخالفت نکردند، اما کاملا مشخص بود که ترجیح می‌دهند لیگ با همان جدول به پایان برسد. در‌آن‌صورت حضور سپاهان در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان قطعی می‌شد و اگر جام حذفی هم قرار نبود برگزار شود، می‌توانست به‌صورت مستقیم به آسیا برسد؛ اما با شروع لیگ و اتفاقات و حواشی به‌وجود‌آمده برای زردپوشان آن‌ها فصل را در بدترین حالت ممکن و قرار‌گرفتن در رتبه پنجم و از‌دست‌دادن سهمیه لیگ قهرمانان به پایان رساندند.

استقلال هم می‌تواند از برگزاری دوباره لیگ خوش‌حال باشد. استقلال در هفته بیست‌و‌یک در رده چهارم بود و در بهترین حالت، صعودش به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان قطعی می‌شد؛ اما آن‌ها حالا لیگ را با عنوان نایب‌قهرمانی به پایان رسانده‌اند و می‌توانند با موفقیت در جام حذفی به‌صورت مستقیم به آسیا برسند. البته با قهرمانی پرسپولیس هم آبی‌پوشان به‌صورت مستقیم به لیگ قهرمانان می‌رسند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->