پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات
سرخط خبرها

خداحافظ داریوش خان!

  • کد خبر: ۳۹۹۹
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
خداحافظ داریوش خان!
خبر فوت داریوش اسدزاده، بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون، موجی از غم و تاسف در فضای مجازی به‌راه انداخت

انگار تقدیر بعضی را نوشته‌اند برای برنده نبودن؛ نه اینکه بازنده و سرافکنده باشند، نه. سرافراز و پیشانی‌بلندند اما دوروبرشان را که نگاه کنی، با معیارهای این دنیایی خیلی در دسته برنده‌ها جا نمی‌گیرند. روی پرده بوده‌اند اما سوپراستار و جوان‌اول و دلبر سینما نه. شب‌‌به‌شب با سریال‌ها به خانه مردم آمده‌اند اما شهرت و با انگشت در خیابان نشان داده شدن‌، سهم دیگران شده است. در هنر مو سفید کرده‌اند و هزار رنگ دیده و هزار روز گذرانده‌اند اما هیچ‌وقت استاد خطابشان نکرده‌اند. در سال‌های پایان عمرشان هیچ‌گاه از این مراسم تقدیر به آن یکی و از این جشن تولد به دیگری نرفته‌اند. در ویترین خانه‌هاشان 100نوع لوح تقدیر و سیمرغ در پرواز نیست اما همه این دیده نشدن‌ها هرچه نداشته است برایشان، آبرو و نام نیکی خریده که پیری و کهولت خرابش نکرده است. عصبانیت و دلگیری از پیری، به مصاحبه‌های آن‌چنانی وادارشان نکرده است. درست است که تیترِ یک مجلات بزرگ نبوده‌اند اما هیچ‌وقت هم عکسِ یک مجله‌های زرد نشده‌اند. حاشیه نساخته‌اند. کارشان را کرده‌اند، خوب هم کرده‌اند و بعد هم در آرامشی درخشان، از دنیا و آدم‌هایش فاصله گرفته‌اند؛ درست مثل داریوش اسدزاده، یک آدم ساده ولی به‌یادماندنی که دیگر نیست. او دیروز در نودوشش‌سالگی در خانه‌اش چشم از جهان فروبست؛ بازیگری که به‌گفته خودش، از سال1320 در تئاتر و از 1327 در سینما مشغول به کار بود و نسل جوان بیشتر او را با چند سریالی که بعد از انقلاب در تلویزیون بازی کرد، می‌شناسند؛ سریال‌هایی مثل خانه سبز یا سمندون.


فضای مجازی در سوگ بابابزرگ
اسدزاده در فیلم‌های سینمایی زیادی مثل نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان ازدست‌رفته، بوی کافور؛ عطر یاس، حکایت دریا و... نقش آفرید. اگرچه نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم‌ها از او یک سوپراستار نساخت، اما دیسیپلین و متانتش، او را محبوب و تودل‌برو می‌کرد و همین موضوع باعث شد فضای مجازی خیلی زود تحت‌تاثیر خبر فوت او قرار بگیرد.
سلبریتی‌های بسیاری مثل رامبد جوان،شهاب حسینی، مهتاب کرامتی، پرویز پرستویی، مرجانه گلچین، نیوشا ضیغمی، مجید صالحی، جواد عزتی، داریوش فرضیایی، بهاره رهنما و... در اینستاگرامشان عکس داریوش اسدزاده را به‌همراه پیام تسلیت منتشر کردند. برخی کاربران هم بریده‌هایی از نقش‌آفرینی‌هایش در سریال‌ها و فیلم‌ها را به اشتراک گذاشتند و با فیلم و سریال‌هایش، خاطره بازی کردند. در توئیتر هم هشتگ «داریوش اسدزاده» جزو هشتگ‌های داغ بود: «داریوش اسدزاده درگذشت. چقدر ماه بود این پیرمرد. یک پدربزرگ تمام‌عیار و تیپیکال. مهربان و با حواسی همیشه‌جمع. 96سال برای او سنی نبود که از پنجاه‌ساله‌ها هم دل‌جوان‌تر و خوش‌خلق‌تر بود با اینکه تاریخی سراسر غمبار را زیسته بود. غمگین شدم از رفتنش.»، کاربر دیگری نوشته بود: «خداحافظ آقاجون دوست‌داشتنی خانه سبز! سلام ما را به آقاخسرو و مامان جون برسون». مهناز افشار هم در حساب توئیتری‌اش با تسلیت درگذشت داریوش اسدزاده نوشت: «امان از رفتن صاحب خاطرات خیر و خوبی».
برخی کاربران هم سعی کرده بودند در توئیت‌هایشان به جنبه‌های درخشان دیگر در زندگی داریوش اسدزاده اشاره کنند؛ درست مثل کاربری که عکسی از جلد کتاب «تماشاخانه‌های تهران» به قلم داریوش اسدزاده را در صفحه توئیترش قرار داده و زیرش نوشته بود: «‏یکی از جالب‌ترین کتاب‌هایی که خواندم» تا یادآوری کند که از اسدزاده چندین نمایشنامه و کتاب ارزشمند نیز به‌جا مانده است، کتاب‌هایی مثل «سیری در تاریخ تئاتر ایران»، «لاله‌زار و خاطرات»، «خاطرات طهران» و... که بیشتر آن‌ها از جنس پژوهش‌های تاریخی یا تاریخی شفاهی هستند.» کاربر دیگری با اشاره به نقل قولی از اسدزاده نوشته بود: «خدابیامرز حرف قشنگی زده بود: نسل امروز به‌دلیل ارتباط با موبایل و اینترنت، کمتر سراغ کتاب می‌رود. کتابخانه‌ای با 4هزار کتاب دارم و گاهی تا ۴صبح مشغول مطالعه هستم. کتابخانه‌ام از گوگل هم بهتر است».
به‌هرحال داریوش اسدزاده که شاید خیلی‌هایمان دوست داشتیم بابابزرگی به شیک‌وپیکی او داشته باشیم، از بین ما رفته است. خودش آرزو داشت یک قرن عمر کند و اگرچه به آرزویش نرسید، به قول یکی از کاربران توئیتر، زندگی او مصداق عمر بابرکت بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->