سرخط خبرها

انهدام باند سارقان ۷ میلیاردی طلا

  • کد خبر: ۴۰۰۳
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
انهدام باند سارقان ۷ میلیاردی طلا
کارآگاهان پلیس در عملیاتی ضربتی عاملان دستبرد به ۶ خانه را دستگیر کردند

مهدی قرآنی - در پی اعلام چندین فقره سرقت به عنف از خانه های مسکونی نیشابور، مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان بر آن شدند تا به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را بر عهده بگیرند.
تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پلیس آگاهی حاکی از آن بود که سارقان با اطلاع از خالی بودن خانه های مورد نظر با یک خودروی سواری 206 در مقابل آن توقف و به خانه ورود می کردند و طلا و جواهرات و یا ارزخارجی صاحب خانه را به سرقت می بردند. البته در چند مورد از این پرونده ها شاکیان مطرح کرده بودند که طلاجات آن ها داخل گاو صندوق نگهداری می شده که متهمان در غیاب آن ها وارد خانه شان شده و با تخریب گاوصندوق این زیورآلات گران قیمت را برده اند.
تحقیقات این پرونده مراحل خود را طی می کرد که اطلاعات تازه تری از چند فقره سرقت دیگر در شهرستان خرو بخش زبرخان واقع در جاده نیشابور به مشهد به تیم رسیدگی کننده گزارش شد.
در این سرقت ها نیز متهمان با یک دستگاه خودروی 206 با پلاک مسروقه اقدام به سرقت طلا و جواهر و ارز از چند خانه مسکونی کرده بودند. مجریان قانون با طرح این فرضیه که سارقان این پرونده ها افرادی واحد هستند و فعالیت باندی دارند تحقیقات میدانی خود را گسترش دادند و سرانجام دو تن از عاملان این سرقت ها را در یکی از شهرهای غربی کشور رد زدنی کردند.
کارآگاهان پلیس پس از شناسایی دو متهم این پرونده طی هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند و با در دست داشتن نیابت قضایی به شهر مورد نظر مراجعه کردند. با حضور کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در شهرستان غربی کشور عملیات دستگیری دو متهم تحت تعقیب اجرا شد و مأموران موفق شدند تا در اقدامی ضربتی این افراد را در محل اختفایشان به دام قانون بیندازند.


اعتراف به سرقت
متهمان پس از انتقال به شهرستان نیشابور در اولین جلسه بازجویی ضمن بیان حقیقت به ارتکاب 6فقره سرقت طلا، جواهر و ارز خارجی از چند خانه مسکونی در خیابان شایسته نیشابور و شهرستان خرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان دستگیر شده دو مرد بیست ونه و سی ویک ساله هستند که پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند. سرهنگ حسین دهقانپور ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی همکاران ما در پلیس آگاهی و اعتراف صریح متهمان و شکایت مال باختگان میزان طلاجات و ارز سرقت شده حدود 7میلیارد ریال ارزیابی شده است که البته تا روشن شدن این موضوع تحقیقات ما ادامه دارد.


در جست وجوی مال خر
این مقام مسئول بیان کرد: مأموران ما در این پرونده سرنخی هم از یک مال خر اموال مسروقه که با متهمان همکاری داشته است به دست آورده اند که تحقیقات میدانی برای دستگیری این فرد ادامه دارد.
دهقانپور در پایان ضمن هشدار به شهروندان گفت که مردم در زمان خروج طولانی مدت از خانه خود، حتما موضوع را با فرد امینشان در میان بگذارند تا در زمان غیاب آن ها، این شخص به خانه مسکونی شان سر بزند. علاوه بر این شهروندان از نگهداری مقدار زیاد طلا، جواهرات و یا ارز در خانه شان جدا خودداری و آن ها را در مراکز مربوط مانند صندوق امانات نگهداری کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->