آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟
سرخط خبرها

هشدار؛ ریه افراد مبتلا به کووید-۱۹ پس از بهبودی آسیب‌پذیرتر است

  • کد خبر: ۴۰۰۵۳
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
هشدار؛ ریه افراد مبتلا به کووید-۱۹ پس از بهبودی آسیب‌پذیرتر است
با توجه به تحقیقات انجام شده افرادی که به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند ممکن است دچار صدمات و عوارض ریوی با شدت متفاوت شوند. پس به همین دلیل ممکن است ریه چنین افرادی آسیب‌پذیرتر باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: درباره علائم حاد کووید-۱۹تحقیقات زیادی انجام شده است، اما نسبت به اتفاقاتی که بعد از بهبودی فرد رخ می‌دهد، اطلاعات بسیار کم است و لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود؛ اما با توجه به تحقیقات انجام شده افرادی که به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند ممکن است دچار صدمات و عوارض ریوی با شدت متفاوت شوند. پس به همین دلیل ممکن است ریه چنین افرادی آسیب‌پذیرتر باشد.

پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا بعد از بهبودی از کووید-۱۹، ریه فرد مبتلا آسیب‌پذیرتر از دیگران خواهد بود یا خیر؟

آن‌ها می‌گویند: محققان هنگ‌کنگ به این نتیجه رسیده‌اند که ریه بعضی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ بعد از بهبودی دچار اختلال می‌شود، به طوری که با انجام فعالیت‌های سرعتی مانند پیاده‌روی سریع، دچار تنگی‌نفس می‌شوند.

همچنین در مطالعه‌ای که روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ انجام گرفت، مشخص شد که ظرفیت ریه افراد بهبود یافته کمتر از ظرفیت ریه آن‌ها در زمان سلامتشان است. در بعضی از موارد شدید، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد ریه مبتلایان، عملکرد مفیدی دارند. البته هنوز بسیار زود است که در مورد اثرات بلندمدت ویروس کرونا بر عملکرد ریه نظری داد، اما اسکن‌های ریوی نشان می‌دهد که شکل‌هایی مانند شیشه یخ‌زده در ریه وجود دارد که نشان‌دهنده آسیب‌دیدگی ریه است.

نتایج سی‌تی‌اسکن بعضی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می‌دهد که ترشحاتی در ریه آن‌ها وجود دارد که باقی‌مانده دوران عفونت ریه هستند. همچنین تحقیقات ابتدایی که در دانشگاه جان هاپکینز در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد که عوارض ریوی ناشی از کووید-۱۹ ممکن است در حالت‌های شدید موجب نارسایی ریه و ایجاد عوارض ماندگار ریوی شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->