مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

پذیرش گردشگران سلامت در مشهد از سر گرفته می‌شود

  • کد خبر: ۴۰۷۸۵
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
پذیرش گردشگران سلامت در مشهد از سر گرفته می‌شود
پذیرش بیماران خارجی متقاضی پیگیری امور درمانی خود در کلانشهر مشهد که شیوع ویروس کرونا آن را در ماه‌های اخیر متوقف کرده بود با تصویب و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی ارائه خدمات درمانی به گردشگران سلامت از سر گرفته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متن پیشنهادی پروتکل‌های بهداشتی برای ارائه خدمات درمانی به گردشگران سلامت در اختیار قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

 

دکتر اسماعیل خیامی افزود: مراکز پزشکی دارای مجوز برای درمان گردشگران خارجی در مشهد، پس از تصویب و ابلاغ پروتکل‌های مورد اشاره اجازه پذیرش بیماران خارجی را خواهند داشت.


وی مراکز پزشکی دارای مجوز در حوزه گردشگری سلامت را در مشهد که تا پیش از شیوع کرونا دایر و فعال بودند شامل ۱۴ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود ذکر کرد.


مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این کلانشهر پس از تهران بیشترین تعداد مراکز گردشگری سلامت کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی گفت: مشهد پیش از شیوع کرونا بخاطر وجود بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و همچنین توانمندی‌های شایان در بخش پزشکی و درمانی از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار و فعال بود.


دکتر خیامی افزود: ورود گردشگران سلامت به مشهد با شیوع کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون ۹۵ درصد کاهش داشته است.


وی ادامه داد: در شرایط کرونایی که رفت و آمد مسافران خارجی به داخل کشور ممنوع بود فقط برای مسافران خارجی که داخل ایران بودند، خدمات اورژانسی درمانی ارائه می‌شد و مابقی روند درمان را باید در کشور خود می‌گذراندند.


مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مواردی که روند درمان آن‌ها شروع شده بود و باید این روند ادامه می‌داشت نیز اجازه استفاده از خدمات درمانی را داشتند، اما بیمار جدید با عنوان گردشگر سلامت در شرایط کرونایی وارد شهر مشهد نشده است.


گردشگری سلامت (health tourism) به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم‌بندی می‌شود و در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.


ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا محسوب می‌شود. بر این اساس اتباع کشور‌های همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و دیگر کشور‌های دور و نزدیک بطور مستمر و روزافزون متقاضی سفر به ایران برای استفاده از خدمات و امکانات پیشرفته پزشکی آن هستند.
سالانه حدود ۶۰۰ هزار گردشگر سلامت برای درمان به ایران می‌آیند.


طی سال‌های گذشته گردشگران سلامت از ۵۵ ملیت مختلف در مشهد پذیرش شده‌اند که افزون بر نیمی از آن‌ها از کشور عراق و بقیه بیشتر از کشور‌های افغاستان، بحرین، ترکمنستان، کویت، پاکستان، عربستان، عمان، تاجیکستان و قطر بودند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->