معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

سرویس‌دهی ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی

  • کد خبر: ۴۰۸۰۱
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
سرویس‌دهی ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مسوولان ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به مردم اندیشیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوع ویروس کرونا، مراسم محرم امسال و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را به شیوه متفاوتی تبدیل کرده است و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود.


مدیریت شهری مشهد نیز به منظور خدمت‌رسانی بیشتر به عزاداران حسینی در روز‌های تاسوعا و عاشورا برنامه‌های حمل و نقل و ترافیکی ویژه‌ای دارد.


مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ظهر جمعه، هفتم شهریور ماه خبر داد و گفت: از ساعت ۱۱ این روز تمام مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای تردد خودرو‌ها مسدود می‌شود.


خلیل‌الله کاظمی افزود: خیابان‌های شیرازی و امام رضا (ع) نیز شب تاسوعا و روز‌های تاسوعا و عاشورا برای ورود هیات‌های مذهبی و خیابان نواب صفوی نیز برای خروج هیات‌ها در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی شامل ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری نیز انجام شده است.


کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز در باره سرویس دهی این ناوگان در روز‌های تاسوعا و عاشورا گفت: بطور معمول در روز‌های تعطیل سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه در خط یک ۱۰ دقیقه و در خط دو ۱۲ دقیقه است که این مدت در روز‌های تاسوعا و عاشورا به منظور کاهش ازدحام جمعیت در مترو کاهش یافته و سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری مشهد در روز تاسوعا هفت دقیقه و در روز عاشورا ۶ دقیقه خواهد بود.


وحید مبین مقدم افزود: سرفاصله زمانی خط دو نیز در روز‌های تاسوعا و عاشورا ۱۰ دقیقه خواهد بود که در صورت افزایش تقاضای سفر قطار فوق‌العاده به خطوط اعزام خواهد شد.


وی ادامه داد: ناوگان قطارشهری در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت تا ۲۲ سرویس‌دهی خواهد کرد.

 

سرویس‌دهی اتوبوسرانی در روز تاسوعا

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در خصوص سرویس‌دهی این ناوگان در روز‌های تاسوعا و عاشورا گفت: ناوگان اتوبوسرانی به منظور کاهش شیوع کرونا در تعطیلات رسمی و روز‌های جمعه سرویس‌دهی نمی‌کند، اما هشتم شهریور ماه و در روز تاسوعای حسینی سرویس‌دهی این ناوگان در تمامی خطوط مانند روز‌های عادی انجام خواهد شد.


عباس اتحادی افزود: اتوبوسرانی شهرداری مشهد در روز عاشورای حسینی سرویس‌دهی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: عملیات ضد عفونی این ناوگان به صورت مستمر انجام می‌شود و استفاده از ماسک نیز برای شهروندان ضروری است.


سرویس‌دهی ۲ هزار تاکسی در محدوده حرم مطهر رضوی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز از آمادگی ۲ هزار دستگاه تاکسی بی سیم در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای خدمات رسانی به شهروندان در روز‌های تاسوعا و عاشورا خبرداد.


احمد محبی افزود: علاوه بر آن ۴۰ نفر نیروی نظارتی با ۲۰ خودرو گشت بازرسی در این دو شب در محدوده حرم مطهر رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->