تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تسویه پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از مهر ۹۹

  • کد خبر: ۴۱۰۳۴
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
  • ۲
وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تسویه پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از مهر ۹۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان شهریور پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تسویه کنیم، امروز بخش قابل توجهی از بودجه از سوی سازمان برنامه تخصیص یافته و امیدواریم مابقی هم به زودی در اختیار ما قرار بگیرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری اش با اصحاب رسانه با اشاره به برخی اقدامات تحولی و برنامه‌های این وزارتخانه در سال تحصیلی پیش رو، از پذیرش ۲۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری در سال جاری خبر داد و گفت: «۲۸ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در قالب آزمون استخدامی که یکی دوهفته آینده جزئیاتش اعلام می‌شود در اختیار ما قرار گرفته است.»

وی افزود: «۲۵ هزار مجوز تبدیل وضعیت و جذب آموزشیاران نهضتی، مربیان پیش دبستانی و حق التدریس‌ها را خواهیم داشت و البته موظفیم تا پایان برنامه ششم توسعه همه این افراد را جذب کنیم. با جذب ۷۳ هزار نفر امسال یکی از درخشان‌ترین سال‌ها در تامین نیروی انسانی مورد نیاز است.»

حاجی میرزایی با بیان اینکه مجوز جذب ۸۰۰۰ مربی امور تربیتی داریم که کم سابقه است گفت: «۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است که گام خوبی برای حمایت از هنرستان‌ها بوده است. در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای این کار پیش بینی شده و تلاش ما توسعه آموزش‌های مهارتی است.»

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح خواندن و نوشتن در برخی مدارس ابتدایی اظهار کرد: «طرح آجر به آجر نیز یکی دیگر از برنامه‌های تحولی ماست و سرمایه‌های خرد را برای مدرسه سازی مورد هدف قرار داده است.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی برنامه‌های اقتصادی این وزارتخانه گفت: «در ماه‌های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان وصول شد. همچنین برنامه ریزی شد تا سود سال ۹۸ در بین اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع شود.»

وی افزود: «برای محاسبه ارزش افزوده حاصل از دارایی‌های آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام است. برای واگذاری هلدینگ‌های پتروشیمی و انرژی صندوق ذخیره در بازار سرمایه و بورس نیز تصمیم گیری شده و مقدمات اجرایی در حال انجام است.»

حاجی میرزایی با اشاره به مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش گفت: «در این زمینه با تنگنا‌های قانونی روبرو بودیم که مسیر‌ها شناسایی و ۹۵ نقطه مشخص شده که امیدواریم به سرعت اینکار با رفع موانع قانونی میسر شود. در حوزه بهره وری منابع اقداماتی در دستور کار است که به انجام خواهد رسید.»

وزیر آموزش و پرورش درباره تربیت جنسی کودکان و نوجوانان نیز گفت: «وظیفه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت برای تدوین سند آموزش بهداشت جنسی به ما محول شد. در این سند آموزش برای معلمان و خانواده‌های در آستانه ازدواج و برای دانش آموزانی که در سنین بالاتر هستند پیش بینی و تلاش شده آگاهی‌های لازم از طریق معلمان ارائه شود. پیش نویس طرح آماده شده و امیدواریم در آینده نزدیک در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.»

وی درباره ارسال لایحه رتبه بندی معلمان نیز اظهار کرد: «رتبه بندی یعنی اینکه معلمان متناسب با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی طبقه بندی شوند و آن‌ها که صلاحیت حرفه‌ای شان بالاتر است در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند. در مهرماه ۹۸، چون در قانون بودجه مبلغی برای این کار منظور شده بود با هماهنگی مجلس رتبه بندی در رتبه‌های پنج گانه انجام شد.»

حاجی میرزایی افزود: «همان موقع برخی نمایندگان مجلس تاکید داشتند این کار نیازمند لایحه است، اما کمیسیون تلفیق تفسیر دولت را پذیرفت. درعین حال تابع قانون هستیم و اگر قانونگذاران تشخیص دادند باید کاری را انجام دهیم حتما آن را انجام خواهیم داد.»

بخشنامه تعارض منافع

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای بخشنامه تعارض منافع اظهار کرد: «در مدیریت تعارض منافع هیچ استثنایی نداریم و در همه سطوح اعمال می‌شود. در بخشنامه قید شده که چه مشاغلی را شامل می‌شود. در شناسایی انجام شده در طبقه اول ۲۲۵ نفر در کل کشور شناسایی شده اند که تعیین تکلیف می‌شود. افرادی که بنده درباره آن‌ها حکم صادر می‌کنم کمتر از ۵ نفر است که در روز‌های آینده تعیین تکلیف خواهد شد. جدی هستیم و استثنایی در این باره قائل نمی‌شویم.»

وی همچنین درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: «از خانواده‌ها درخواست می‌کنم توجه داشته باشند که شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سایت‌های آموزش و پرورش درج شده و اگر مدرسه‌ای بالاتر از این میزان را درخواست می‌کند باید به مراجع نظارتی مناطق گزارش کنند.»

وزیر آموزش و پرورش درباره مسکن فرهنگیان نیز اظهار کرد: «ما برای مسکن فرهنگیان گام‌های بزرگی برداشتیم و افراد واجد شرایط شناسایی شدند. تاکنون ۷۵ هزار نفر از این افراد واجد شرایط تایید شده‌اند و واحد‌های آپارتمانی برای ۲۰ هزار نفر مشخص شده است.»

منبع: پانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
لطفااقای وزیربرای مطالبات فرهنگیان که شامل کمک هزینه ازدواج وفوتی ازسال۹۴ تا۹۸ وحق التدریس شاعلین سال۹۸ و۹۹باتوجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدیداقدام فرمایید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
دروغه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->