زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول
سرخط خبرها

مهدی طارمی عاقبت ‌به ‌خیر شد!

  • کد خبر: ۴۱۲۹۴
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
مهدی طارمی عاقبت ‌به ‌خیر شد!
مهدی طارمی، اولین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه پورتو با قراردادی در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به این تیم پیوست
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ ستاره بوشهری فوتبال ایران که در سال‌های گذشته پله‌های ترقی را به سرعت طی کرده است، بامداد دیروز به‌طور‌رسمی به پورتو پیوست تا فصل بعد در یکی از باشگاه‌های قدیمی اروپا بازی کند. طارمی که ابتدای فصل گذشته و با راهنمایی‌های کارلوس کی‌روش راهی لیگ پرتغال شده بود، توانست در اولین سال حضورش عنوان آقای گل مشترک این لیگ را به نام خود ثبت کند تا در سبد خرید غول‌های بزرگ فوتبال این کشور قرار بگیرد. در‌نهایت این تیم پورتو و سرجیو کونسیسائو بودند که موفق شدند این بازیکن را از چنگ اسپورتینگ و بنفیکا خارج کنند و پیراهن آبی‌و‌سفید این تیم را بر تن طارمی کنند. پورتو فصل گذشته قهرمان لیگ پرتغال شد و در فصل پیش‌رو باید در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی کند، اتفاقی که می‌تواند برای طارمی بسیار جذاب باشد.


۱۷۰ میلیارد برای انتقال طارمی

انتقال پرسروصدای طارمی به پورتو نتوانست رکورد گران‌ترین فوتبالیست ایرانی تاریخ را بشکند و مهاجم سابق پرسپولیس بعد از علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، عنوان سوم را به خود اختصاص داده است. قرارداد طارمی با پورتو چهارساله است و مبلغ این قرارداد چهارونیم‌میلیون یورو عنوان شده است. همچنین باشگاه پورتو مهاجم خودش را نیز به همراه این مبلغ در اختیار باشگاه ریوآوه قرار داده است تا ارزش مجموع این قرارداد چیزی نزدیک به ۶ میلیون یورو برآورد شود؛ رقمی که با محاسبه نرخ روز یورو نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری می‌شود.


رونق طارمی به صفحه اینستاگرام پورتو

هجوم هواداران ایرانی به صفحه رسمی باشگاه پورتو اتفاقی بود که مدیران این باشگاه را حیرت‌زده کرد. بعد از امضای قرارداد طارمی با پورتو، صفحه رسمی این باشگاه کاملا تحت‌تأثیر این اتفاق قرار گرفته است. خیلی از کاربران ایرانی به صفحه رسمی باشگاه پورتو در اینستاگرام رفته‌اند و این باشگاه را دنبال می‌کنند تا آخرین اخبار این لژیونر را از این طریق دنبال کنند. طارمی ۲.۳میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد؛ بنابراین از محبوبیت بسیار بالایی نزد هواداران فوتبال در ایران بهره‌مند است و تعجبی ندارد که صفحه رسمی باشگاه پورتو با ۱.۶ میلیون دنبال‌کننده کاملا تحت‌تأثیر اسم یک بازیکن یعنی مهدی طارمی باشد. این صفحه از بامداد دیروز به‌طور‌متناوب پست و استوری‌هایی از طارمی منتشر می‌کند که باعث جذب نزدیک به ۳۰۰ هزار فالوور در کمتر از ۲۴ ساعت شده است.


انتقال طارمی به پورتو، تیتر‌یک نشریات پرتغالی شد

نشریه «اوجوگو» پرتغال در چاپ دیروزش تیتر‌یک جلد خود را به انتقال مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه ریوآوه به پورتو اختصاص داد. این نشریه پرتغالی نوشت: طارمی مهاجم گل‌زن ایرانی ریوآوه در‌نهایت به پورتو آمد و قراردادی چهارساله با این تیم امضا کرد. طارمی در فصل گذشته با پیراهن ریوآوه موفق شده بود ۱۸ گل به ثمر برساند و در صدر بهترین گل‌زنان لیگ پرتغال قرار گرفت. عملکرد درخشان مهاجم ملی‌پوش ایرانی باعث شد تا باشگاه بزرگ پرتغال یعنی پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ خواهان جذب او شوند و در‌نهایت این مهاجم به پورتو ملحق شد. سایر نشریات پرتغالی مثل آبولا هم دیروز بخشی از مطالبشان را به این انتقال اختصاص داده بودند.


طارمی: قبلا در باشگاهی با ۳۰ میلیون هوادار بوده ام

مهدی طارمی دیروز بعد از امضای قرارداد با قهرمان پرتغال، در مصاحبه‌ای از برنامه‌هایش برای فصل آینده صحبت کرد و گفت: ملحق‌شدن به خانواده پورتو همچون تحقق یک رؤیا‌ست. به‌عنوان اولین بازیکن ایرانی تاریخ پورتو، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان، بسیار خو‌ش‌حال هستم. همواره آرزو داشتم در تیمی بزرگ و در لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروم. هر هوادار یا بازیکنی که فوتبال را دنبال می‌کند، پورتو را می‌شناسد. پورتو یکی از باشگاه‌های بزرگ جهان است. از امضای قرارداد با این تیم بسیار هیجان‌زده‌ام. آخرین حضور پورتو در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل موناکو را دیدم که ۳ بر ۰ برنده شد. به‌خاطر می‌آورم قبل از این دیدار، پورتو مقابل دپورتیوو لاکرونیا بازی کرد. ما با‌وجود بازیکنانی، چون دکو، ویتور بایا، کاروالیو و بقیه، تیم فوق العاده‌ای داشتیم.

طارمی در ادامه درباره جو سنگین هواداران باشگاه پورتو گفت: من پیش‌تر در باشگاهی با ۳۰ میلیون هوادار حضور داشته‌ام. با‌این‌وضعیت کنار می‌آیم و حتی آن را دوست دارم. پورتو هواداران زیادی دارد که بازیکنان برای آن‌ها تلاش می‌کنند. بازیکنان در اینجا برای هواداران هر کاری می‌کنند. می‌خواهم بیشتر از فصل گذشته گل بزنم. سعی می‌کنم بیشتر گل بزنم. می‌خواهم در این تیم به قهرمانی برسم.

ستاره ایرانی جدید پورتو درباره سرمربی این تیم و شناختی که از او دارد نیز گفت: سرمربی را فقط از طریق تلویزیون می‌شناسم. هنوز با او ملاقات نکرده ام. سبک وی را دوست دارم. به‌شدت روی کار خود تمرکز می‌کند. پورتو فصل گذشته، یک تیم واقعی و توقف‌ناپذیر بود و فکر می‌کنم به‌همین‌دلیل قهرمان پرتغال شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->