روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با تصویب کابینه نام مادر در شناسنامه شهروندان افغانستان درج می‌شود

  • کد خبر: ۴۱۵۷۸
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
با تصویب کابینه نام مادر در شناسنامه شهروندان افغانستان درج می‌شود
کابینه افغانستان در جلسه روز گذشته خود که به ریاست رییس جمهور این کشور برگزار شد؛ درج نام مادر در شناسنامه را تصویب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که جلسه کابینه به ریاست رییس جمهور روز گذشته در ارگ برگزار شد که در آن طرح تعدیل و ایزاد در برخی از مواد قانون ثبت احوال نفوس با درج نام مادر در تذکره تابعیت را مورد تایید و تصویب قرار داد.

 

گفتنی است که دو روز قبل کمیته قوانین به ریاست سرور دانش، معاون دوم رییس جمهوری، در تعدیل برخی از مواد قانون "ثبت احوال نفوس" از جمله درج نام مادر در شناسنامه‌ها را تایید کرده بود.

 

با تائید کابینه، این لایحه در صورتی که در پارلمان افغانستان نیز تصویب شود، جنبه قانونی و اجرایی خواهد گرفت.

 

محمد هدایت، مسوول دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری گفت که این طرح بر بنیاد کمپاین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی زیر عنوان "نامم- کجاست؟" از سوی فعالان حقوق زن به حکومت پیشنهاد شده بود.

 

به گفته او، به همین دلیل طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس در نشست کمیته قوانین ارائه و با اکثریت قاطع اعضا مورد تایید قرار گرفت.

 

این طرح روز گذشته جهت تایید به نشست کابینه فرستاده شد که مورد تایید قرار گرفت و پس از آن برای تصویب به دو مجلس شورای ملی فرستاده خواهد شد.

 

اگر این طرح از سوی شورای ملی تصویب و توسط رییس جمهور نافذ گردد، برای اولین بار در تاریخ افغانستان نام مادر درج شناسنامه‌ها خواهند شد.

 

کمپاین "نامم- کجاست؟" از چندین سال به این طرف از سوی فعالان حقوق زن در کشور در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته شده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشور از درج نام مادر در شناسنامه‌ها حمایت کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری جمهور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->