سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۶ مشکل سعادتمند ۶ روز قبل از سفر استقلال به قطر

  • کد خبر: ۴۱۶۰۴
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
۶ مشکل سعادتمند ۶ روز قبل از سفر استقلال به قطر
مدیرعامل استقلال کمتر از یک هفته فرصت دارد تا کوهی از مشکلات این تیم را حل کند
به گزارش شهرآرانیوز؛ تا همین یک هفته پیش که استقلال یک برد فوق‌مهم در شهرآورد پایتخت مقابل پرسپولیس به دست آورد، شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این‌قدر سریع ورق برای آبی‌ها برگردد و این تیم به ویرانه‌ای با مشکلات فراوان تبدیل شود. اتفاقاتی که طی یک هفته گذشته میان سعادتمند و مجیدی رخ داد، درنهایت به شکست تلخ در فینال جام حذفی منجر شد و حالا کار به جایی رسیده که در آستانه سفر به قطر برای حضور در دیدار‌های باقی‌مانده لیگ قهرمانان آسیا، آبی‌ها نه سرمربی دارند، نه سرپرست بالای سر خود می‌بینند و نه همه بازیکنانشان به‌طورکامل در اختیار تیم هستند. مدیران استقلال روز‌های سختی را در پیش خواهند داشت.
 
سعادتمند قطعا دوست دارد همه شرایط را درست کند و با به‌وجود‌آوردن شرایط جدید استقلال را از بحران موجود خارج کند، اما او زمان زیادی برای این کار ندارد. او انبوهی از اتفاقات را باید مدیریت کند و برای این کار فقط ۶ روز زمان دارد. او تا قبل از سفر به قطر باید سرمربی، کادر فنی و سرپرست جدید برگزیند، شرایط مالی و مدیریتی را بهبود ببخشد و قرارداد ۵ ستاره تیم را نیز تمدید کند. آیا او موفق خواهد شد؟


انتظار برای انتخاب سرپرست جدید

سعید رمضانی، سرپرست استقلال، که از مدت‌ها قبل گفته بود بعد از فینال حذفی این تیم را ترک می‌کند، قبل از بازی با تراکتور این تصمیم خود را به اطلاع مسئولان باشگاه نیز رساند و بعد از بازگشت از مشهد تصمیمش را اجرایی کرد. او تلفن‌همراهش را نیز خاموش کرده و دیروز هم در کنار تیم برای تست کرونا حضور پیدا نکرد.


چه کسی سرمربی می‌شود؟

فرهاد مجیدی بار‌ها اعلام کرده بود بعد از دیدار فینال حذفی از استقلال می‌رود، اما ساعتی بعد از شکست آبی‌ها مقابل تراکتور، باشگاه آبی تهران نیز اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که مقدمات را برای بازگشت آندره‌آ استراماچونی فراهم خواهد کرد. این اعلام رسمی به‌منزله پایان همکاری رسمی با مجیدی بود؛ اما مسئله مهم این است که در مسیر بازگرداندن استراماچونی موضوعاتی وجود دارد. نکته اول این است که فدراسیون فوتبال با توجه به قوانین جدید مبنی بر منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر صراحتا اعلام کرده که ثبت قرارداد با مربی ایتالیایی امکان‌پذیر نیست.
 
از طرف دیگر مدیران استقلال هنوز با استراماچونی به‌طور‌کامل توافق نکرده‌اند و حتی اگر فدراسیون هم مجوز بازگشت این مربی را صادر کند، توافق با استراماچونی چند روز زمان می‌برد. این درحالی است که استقلال پنجشنبه برای حضور در ۴ بازی باقی‌مانده لیگ قهرمانان آسیا باید راهی کشور قطر شود، اما مشخص نیست چه کسی هدایت فنی آبی‌ها را برعهده می‌گیرد. از طرف دیگر علاوه بر مجیدی، دستیاران او شامل نامجومطلق و غلامپور هم از استقلال خداحافظی کردند و آن‌ها نیز نمی‌توانند به‌صورت موقت هدایت تیم را برعهده بگیرند. همچنین شنیده می‌شود که مسئولان استقلال به‌دنبال حضور یک مربی موقت مانند فکری و نکونام هستند تا در بازی‌های آسیایی هدایت این تیم را برعهده بگیرد و آن‌ها بتوانند با داشتن زمان بیشتر، مذاکرات با استراماچونی را به نتیجه برسانند که البته بعید به نظر می‌رسد.


مأموریت ویژه برای تمدید با ۵ ستاره

موضوع دیگری که موجب نگرانی استقلالی‌ها در آستانه حضور در لیگ قهرمانان شده است، پایان قرارداد ۵ ستاره این تیم است. فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، فرشید باقری، علی کریمی و محمد دانشگر، ۵ بازیکنی هستند که بعد از فینال حذفی قراردادشان با استقلال به پایان رسید و درصورتی‌که در روز‌های آینده قراردادشان تمدید نشود، نمی‌توانند در لیگ قهرمانان به میدان بروند. مدیران استقلال درصدد هستند تا هرچه‌سریع‌تر با این نفرات جلسه بگذارند و آن‌ها را متقاعد به ادامه حضور در تیم کنند؛ اما تااین‌لحظه موفق نبوده‌اند. این نفرات حتی دیروز در تست کرونای تیمشان قبل از حضور در لیگ قهرمانان نیز شرکت نکردند تا وضعیت نگران‌کننده تیم بیشتر به چشم بیاید.


۷ بازیکن ممنوع‌الخروج هستند

دردسر بعدی استقلالی‌ها قبل از حضور در لیگ قهرمانان، ممنوع‌الخروجی ۷ بازیکن است. حالا در آستانه سفر به قطر، ۷ بازیکن آبی‌ها به دلایل مالیاتی یا تحصیلی مجوز خروج از کشور ندارند و مسئولان باشگاه درصدد هستند مشکل این نفرات را نیز حل کنند تا این بازیکنان بتوانند راهی قطر شوند.


دردسر حفظ دیاباته

یکی از بازیکنانی که هواداران استقلال بسیار علاقه‌مند هستند که سال بعد هم در استقلال باشد، شیخ دیاباته است؛ مهاجم مالیایی که آقای گل لیگ نوزدهم شد و تأثیرگذاری ویژه‌ای در ترکیب استقلال داشت. حالا، اما شنیده می‌شود مدیربرنامه‌های دیاباته با ارائه درخواستی رسمی به سعادتمند خواهان فسخ قرارداد شده است. دیاباته یک‌سال دیگر با آبی‌ها قرارداد دارد؛ اما این قرارداد منوط به توافق مالی است و به‌همین‌خاطر موضوع مهاجم مالیایی نیز به یک دغدغه جدید برای آبی‌ها تبدیل شده است.


درگیری در بین اعضای هیئت‌مدیره

در چنین شرایط آشفته‌ای شنیده می‌شود اعضای هیئت‌مدیره استقلال نیز اختلاف‌هایی با یکدیگر دارند. باوجود تلاش‌های سعادتمند برای جدایی مجیدی، اما هنوز سرمربی پیشین استقلال در هیئت‌مدیره موافقانی دارد که بر این باور هستند مجیدی حداقل باید تا پایان لیگ قهرمانان در سمت سرمربیگری استقلال می‌ماند، اما مدیرعامل باشگاه باعث این موضوع شده است. ازاین‌رو گفته می‌شود یکی‌دو عضو هیئت‌مدیره ازجمله مهدی عبدیان از شرایط ناراضی‌اند و حتی شایعه استعفای برخی نیز مطرح شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->