سرخط خبرها

اسکوچیچ: اردوی تیم ملی در مشهد دور‌از‌ذهن نیست

  • کد خبر: ۴۱۷۶۵
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
اسکوچیچ: اردوی تیم ملی در مشهد دور‌از‌ذهن نیست
گپ‌و‌گفت با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال که برای تماشای فینال حذفی به مشهد آمده بود
جواد طاری‌بخش | شهرآرانیوز؛ برگزاری فینال جام حذفی فوتبال ایران در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد بالاخره باعث شد تا پای سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به مشهد باز شود؛ اتفاقی که پیش‌از‌این و در زمان کارلوس کی‌روش فقط یک‌بار افتاده بود و آن‌هم در شرایطی بود که کی‌روش تحت قرارداد یک بانک خصوصی به مشهد سفر کرده بود، نه به بهانه فوتبال!
 
حالا، اما برای اولین‌بار سرمربی تیم ملی ایران برای یک اتفاق فوتبالی به مشهد آمده بود و هم بازی فینال جام حذفی را تماشا کرده و هم برای مربیان فوتبال مشهد یک کلاس دانش‌افزایی را برگزار کرد تا از‌این‌حیث حداقل فوتبال مشهد، بُرد کرده باشد! دراگان اسکوچیچ که بعد از ویلموتس پرحاشیه هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته است، در مواجهه با سؤالات ما خیلی راحت و البته حرفه‌ای پاسخ‌گو بود و گفت‌وگویی درباره فوتبال مشهد، ورزشگاه امام‌رضا (ع) و وضعیت تیم ملی با ما داشت که در ادامه می‌خوانید.


زمان زیادی است که سرمربیان تیم ملی به مشهد سفر نداشته‌اند و این حضور شما را باید به فال نیک گرفت...

البته من چندین‌بار دیگر به مشهد آمده بودم (با خنده)، اما خب آن زمان هدایت تیم ملی را برعهده نداشتم و در تیم‌های باشگاهی مشغول‌به‌کار بودم. به‌هر‌شکل هر مربی برنامه‌ریزی خاص خودش را دارد و نمی‌توانم درباره حضورنیافتن مربیان قبلی تیم ملی در مشهد اظهار‌نظری داشته باشم. من تصمیم داشتم پیش‌از‌این به مشهد بیایم، اما موقعیت فراهم نبود و فینال جام حذفی باعث شد تا من و همکارانم به مشهد بیاییم تا هم بازیکنان ۲ تیم استقلال و تراکتور را ببینیم و هم برای مربیان مشهدی یک کلاس فشرده برگزار کنیم.


امکانات مشهد را به‌عنوان سرمربی تیم ملی چطور دیدید؟

ورزشگاه امام رضا (ع) واقعا ورزشگاه شیک و مدرنی است و این ورزشگاه و زیر‌ساخت‌هایش خیلی می‌تواند به فوتبال مشهد کمک کند. من در ایران ورزشگاه‌های زیادی را دیده‌ام، اما این ورزشگاه خیلی امکانات خوبی دارد و زمین‌های تمرینی هم دارد که می‌تواند کمک شایانی به تیم‌های مشهدی بکند. مشهد یک ورزشگاه دیگر هم دارد که به من اعلام کرده‌اند آن ورزشگاه هم ترمیم و بهسازی شده است.


نسبت به تیم شهرخودرو چقدر شناخت دارید؟

من بازی‌های مختلفی از تیم شهرخودرو را دیده‌ام. هم فیلم بازی‌های این تیم را دیده‌ام و هم در برخی بازی‌های این تیم حضور داشته‌ام. به‌هر‌شکل ما وظیفه داریم تا برای دعوت بازیکنان مدنظر به همه تیم‌ها یکسان نگاه کنیم و فرقی بین تیم‌های حاضر در لیگ نگذاریم. شهرخودرو در لیگ گذشته شانس خوبی برای آسیایی‌شدن داشت، اما نتوانستند به آن دست پیدا کنند. بازیکنان خوبی هم در این تیم حضور دارند که برخی از آن‌ها را زیر‌نظر داریم.


هفته بعد از انتخاب شما به‌عنوان سرمربی تیم ملی، شیوع کرونا هم جدی شد و این موضوع گویا در کار شما و تیم ملی نیز تأثیر منفی زیادی گذاشته است.

به نکته درستی اشاره کردید. متأسفانه شیوع ویروس کرونا خیلی از برنامه‌های من را به هم ریخت، البته برای تمامی اهالی فوتبال در کل دنیا به همین شکل بوده است. در تیم ملی، اما شرایط به‌مراتب سخت‌تر و حساس‌تر بوده است.


اردوی تیم ملی را چه زمانی قرار است برگزار کنید؟

اشاره کردم که شیوع کرونا متأسفانه باعث شده درباره تاریخ برگزاری اردو‌ها خیلی نتوانیم با اطمینان، زمانی را مشخص کنیم؛ اما برای آماده‌سازی تیم و با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم، باید اردو را هر‌چه‌سریع‌تر برگزار کنیم. اگر شرایط اجازه دهد، بازی نخست تیم ملی در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار خواهد شد و باید پیش‌از‌آن چند روز اردو برگزار کنیم.


شهر مشهد در سال‌های گذشته در تیم ملی بازیکنانی را داشت و حالا چند‌سالی می‌شود که مردم خراسان و این شهر دوباره دوست دارند تا در تیم ملی نماینده‌ای داشته باشند.

من نمی‌توانم در‌این‌باره حرفی بزنم، اما هر بازیکنی که تلاش کند و در کارش جدیت داشته باشد، قطعا به تیم ملی راه پیدا خواهد کرد؛ فرقی هم برای ما ندارد که این بازیکن مشهدی باشد یا تهرانی یا از هر شهر و تیم دیگری. ما در هر پست بازیکنان زیادی را می‌بینیم و درباره آن‌ها بحث می‌کنیم تا به نتیجه برسیم و نمی‌توانم درباره تیم ملی احساسی عمل کنم.


با توجه به امکانات خوب مشهد که عنوان کردید، آیا امکان دارد اردوی تیم ملی در این شهر برگزار شود؟

همه‌چیز احتیاج به گذر زمان ندارد. مشهد شهر بسیار خوبی است و مردم میهمان‌نوازی هم دارد و از نظر فوتبالی هم با پیشرفت روبه‌رو بوده است. نکته‌ای که فراموش کردم به آن اشاره کنم، بحث کمک از مربیان تیم‌های لیگ‌برتری است و من برای دریافت پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های همکارانم، همیشه دستم دراز است و از همه می‌خواهم در هر بخشی که می‌توانند، به تیم ملی کمک کنند. ممکن است ما هم روزی در مشهد اردو برگزار کنیم و این مسئله دور‌از‌ذهن نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->