سرخط خبرها

عصر طلایی کتاب‌های ترامپی

  • کد خبر: ۴۱۷۷۵
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
عصر طلایی کتاب‌های ترامپی
کتاب خاطرات مری ترامپ، با عنوان «زیادی و همیشه کم»، که درباره زندگی دونالد ترامپ به نگارش درآمده، در اولین هفته از فروش خود، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه فروخته است.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز - از زمان انتشار آخرین عنوان از مجموعه علمی‌تخیلی محبوب «عطش مبارزه» (Hunger Games)، به نام «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» در ماه مه، این کتاب یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه فروخته است، فروشی که طبق استاندارد‌های جهان نشر موفقیت‌آمیز است. اما جالب است بدانید که کتاب خاطرات مری ترامپ، با عنوان «زیادی و همیشه کم»، که درباره زندگی دونالد ترامپ به نگارش درآمده، در اولین هفته از فروش خود، این رکورد را شکسته است.
 
 
عصر طلایی کتاب‌های ترامپی
 

کتاب‌هایی که درباره سیاست‌مداران نوشته می‌شوند، معمولا پرفروش تلقی نمی‌شوند، اما پس از روی‌کارآمدن ترامپ، کتاب‌هایی درباره دولت او، خانواده‌اش، سیاست‌هایش یا حتی گلف‌بازی‌کردنش روانه بازار، و بسیاری از آن‌ها با اقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند.
 
 
عصر طلایی کتاب‌های ترامپی
 

اوایل دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، کتابی با محتوایی افشاگرانه، با عنوان «آتش و خشم» به قلم مایکل وولف، به اولین موفقیت بزرگ این جریان تبدیل شد و پس از آن «ترس» ِ باب وودوارد، با فروش بیش از ۲ میلیون نسخه رکورد زد و در ادامه سیلی از شخصیت‌ها و مقامات درون کاخ سفید، که اغلب یا اخراج شده یا استعفا کرده بودند، برای ترمیم چهره خود، کسب شهرت و البته درآمد، به نوشتن خاطراتِ خبرسازِ خود روی آوردند، که از مشهورترین نمونه‌های آن، کتاب اخیر جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» است.
 
 
عصر طلایی کتاب‌های ترامپی
 

آمار‌های فراوان فروش نشان می‌دهد که باوجود انتشار کتاب‌های متعدد، مخاطبان کتاب‌های ترامپ هنوز از خریداری آن‌ها خسته نشده‌اند؛ به‌طورمثال، همین تابستان، کتاب جان بولتون بیش از یک‌میلیون نسخه فروخته شد و کتاب مری ترامپ نیز به چاپ بیستم خود رسیده است.
 
 
عصر طلایی کتاب‌های ترامپی
 

البته این نکته نیز شایان‌توجه است که بخشی از این فروش‌های فراوان متعلق به کتاب‌هایی بوده است که نویسندگانشان حامی بی‌چون‌و‌چرای رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان از «جنگ تمام‌عیار: دسیسه‌ای برای نابودی ترامپ» به‌قلم ادوارد کلین و «کودتای همیشگی» نوشته لی اسمیث نام برد.
 
 
عصر طلایی کتاب‌های ترامپی
 

گاه دونالد ترامپ، درجهت منافع شخصی خود به حمایت از کتابی برمی‌خیزد، اما به‌نظر، او توانایی کافی برای افزایش فروش کتاب‌های موردعلاقه‌اش را ندارد. مثلا اوایل سال جاری، ترامپ برای ۸۶ میلیون مخاطب خود در توئیتر، کتاب «ترامپ و چرچیل: مدافعان تمدن غربی»، نوشته نیک آدامز را تبلیغ کرد، اما کتاب نهایتا ۲۸۱۰ نسخه فروش کرد. از طرف دیگر، زمانی‌که ترامپ از کتابی بدش بیاید و نسبت به انتشار آن خشمگین شود، آن کتاب فروشی بی‌نظیر پیدا می‌کند.

در ۴ سال گذشته، بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب با موضوع دونالد ترامپ، به نگارش درآمده، حال آنکه این رقم درباره اولین دوره از ریاست‌جمهوری باراک اوباما، فقط حدود ۵۰۰ عنوان بوده است. اینکه چه اتفاقی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رخ خواهد داد، نامشخص است، اما بسیاری در صنعت نشر نگران این مسئله هستند که درصورت شکست ترامپ و پیروزی رقیب دموکرات او، جو بایدن، آیا روند چشمگیر فروش کتاب‌های ترامپ پابرجا خواهد ماند یا اینکه فروش این گروه از کتاب‌ها در دوران پساترامپ با رکود مواجه خواهد شد؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->