تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

مسببان قرارداد ویلموتس، دادگاهی نمی‌شوند

  • کد خبر: ۴۱۹۳۳
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
مسببان قرارداد ویلموتس، دادگاهی نمی‌شوند
فیفا برپایی دادگاه برای کسانی که قرارداد مارک ویلموتس را تنظیم و امضا کرده‌اند، غیرقانونی دانست و در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد در‌صورتی‌که این اتفاق رخ دهد، دخالت دولت در امور فوتبال محسوب می‌شود و آن‌وقت است که باید در انتظار تعلیق باشد.
علی رحیمی | شهرآرانیوز؛ فیفا برپایی دادگاه برای کسانی که قرارداد مارک ویلموتس را تنظیم و امضا کرده‌اند، غیرقانونی دانست و در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد در‌صورتی‌که این اتفاق رخ دهد، دخالت دولت در امور فوتبال محسوب می‌شود و آن‌وقت است که باید در انتظار تعلیق باشد. به‌دنبال این اتفاق، بر‌پایی دادگاه برای مسببان قرارداد مارک ویلموتس منتفی شد!

پیش‌از‌این گفته شد اسامی ۸ نفر از کسانی که در قرارداد مارک ویلموتس نقش داشتند، در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است و حتی سخن‌گوی قوه‌قضائیه هم در‌این‌باره گفت نام ۸ نفر از مدیران فوتبالی به دادسرا فرستاده شده است؛ احتمالا دادسرای کارکنان دولت که به تخلفات مدیران دولتی رسیدگی خواهد کرد.
نامه فیفا به فدراسیون فوتبال البته با واکنش‌هایی همراه بود.
 
از‌جمله این واکنش‌ها، مصاحبه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بود. پژمانفر در‌این‌باره گفت: به نظر می‌رسد فیفا در این موضوع دقت لازم را نداشته و نوع پیگیری‌هایی را که سازمان بازرسی کل کشور انجام داده، به‌خوبی رصد نکرده است. همین مسئله باعث قضاوت همراه با عجله فیفا شده و موضوع مطرح‌شده در ایران را مداخله شخص سوم در مسئله فوتبال می‌داند.
 
فیفا به این مسئله اشاره کرده که چند تن از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال از‌سوی سازمان بازرسی کل کشور متهم به اهمال در انجام وظیفه شده‌اند، در‌حالی‌که سازمان بازرسی در پیگیری پرونده مارک ویلموتس و متهم‌دانستن ۸ نفر در این پرونده به اتهام اهمال‌کاری، هیچ نامی از افراد حقیقی یا حقوقی نبرده است. پس نقطه‌نظر فیفا و وارد‌کردن این اتهام به مدیران ارشد فدراسیون فوتبال، نکته‌ای بوده که برداشت فیفاست و اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور روی سایت خود اشاره‌ای به هیچ شخصی نداشت.
 
مسئله مطرح‌شده در ایران، ابعاد پیچیده‌ای دارد که در حال بررسی است. مسلما در صورت مشخص‌شدن تمام ابعاد این پرونده، فیفا همان‌طور که به خودش اجازه نداده است در بعضی پرونده‌ها در کشور‌های مختلف ازجمله «کالچوپولی» ایتالیا ورود کند، در این مسئله هم مداخله‌ای نخواهد داشت و حتی برای مبارزه با فساد در فوتبال از اقدامات صورت‌گرفته در داخل ایران نیز حمایت خواهد کرد.


اختلاف‌نظر فیفا و مقامات دولتی

اختلاف‌نظر فیفا و مقامات دولتی درباره قرارداد مارک ویلموتس بر سر چیست؟ فیفا می‌گوید مشکلی با مبارزه دولت با تخلفات فوتبالی ندارد و مانع از حضور پلیس حتی در صحنه تخلفات نمی‌شود؛ اما دادگاهی‌کردن ۸ نفر از مدیران فدراسیون فوتبال ایران به‌خاطر قرارداد سرمربی تیم ملی، دخالت مقامات دولتی در امور فوتبال محسوب می‌شود.
 
به باور فیفا پلیس در صورتی مجاز به دخالت در قرارداد این مربی می‌شود که در این قرارداد پول‌شویی صورت گرفته باشد یا اتفاقاتی از‌این‌دست؛ اما قراردادی بسته شده و به استناد این قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به فیفا شکایت کرده و رأیی گرفته و با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به ر‌أی صادره، پرونده به دادگاه بین‌المللی ورزش ارجاع داده شده و این یک اتفاق طبیعی است. در این پرونده دادگاهی‌کردن مدیران فدراسیون فوتبال در تضاد با قوانین فیفاست و در‌صورتی‌که این امر مشاهده شود، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق خواهد شد.

با‌وجود نامه فیفا، وزیر ورزش و معاونان او و همچنین اعضای هیئت‌رئیسه در نشست کمیسیون اصل ۹۰ حاضر شدند و صحبت‌های خود را در‌این‌زمینه مطرح کردند و البته وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به نکته ظریفی در‌این‌باره اشاره کرد و گفت اگر افرادی به این خاطر در تهران دادگاهی شوند، دادگاه بین‌المللی ورزش هم حق را به مارک ویلموتس می‌دهد؛ در‌حالی‌که در این پرونده احتمال برنده‌شدن فدراسیون فوتبال وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->