نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

پرونده ویلموتس پای تاج و سلطانی‌فر را به کمیسیون اصل 90 کشاند

  • کد خبر: ۴۰۳۹۲
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
پرونده ویلموتس پای تاج و سلطانی‌فر را به کمیسیون اصل 90 کشاند
اعضای هیئت‌رئیسه سابق و کنونی فدراسیون فوتبال روز گذشته به مجلس شورای اسلامی رفتند و در جلسه ویژه کمیسون اصل ۹۰ که به پرونده قرارداد مارک ویلموتس اختصاص داشت، حضور یافتند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در این جلسه که به خواسته نمایندگان مجلس و با توجه به خاص‌بودن این پرونده تشکیل شد، مهدی تاج به‌همراه سایر اعضای هیئت‌رئیسه و کسانی که در قرارداد با مربی بلژیکی نقش داشتند، حاضر شدند و درباره این پرونده به رئیس و اعضای کمیسیون اصل‌۹۰ مجلس توضیح دادند؛ توضیحاتی که البته با واکنش رسمی از‌سوی اعضای مجلس مواجه نشد و این‌گونه که از قضایا پیداست، این داستان سر دراز دارد و مجلس می‌خواهد به‌طور‌جدی وارد موضوع شود و ابهامات آن را پیدا و احتمالا مقصران آن را به مراجع قضایی معرفی کند.


در جلسه چه گذشت؟

جلسه دیرور کمیسیون اصل‌۹۰ به‌صورت علنی و غیر‌علنی برگزار شد و اعضای کمیسیون توضیحات تاج و سلطانی‌فر را شنیدند. یک عضو کمیسیون اصل‌۹۰ مجلس شورای اسلامی در‌این‌رابطه گفت: در این جلسه بحث‌های اولیه مطرح شد، اما جمع‌بندی به جلسات آینده موکول شد تا در‌نهایت کمیسیون گزارش جامعی در‌این‌باره ارائه کند. سید‌نظام‌الدین موسوی اظهار کرد: جریمه فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران رقم درخورتوجهی است و برای بسیاری از مردم دغدغه بود؛ بنابراین کمیسیون اصل‌۹۰ بنا به دریافت شکایت از نمایندگان و همچنین بیرون مجلس، رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد و این پرونده در کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل‌۹۰ گشوده شد.
 
موسوی با اشاره به حضور وزیر ورزش و معاونان وی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و سرپرست و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در این جلسه گفت: همچنین آقای قاضی‌زاده از کمیسیون فرهنگی و آقای فروردین به‌عنوان رئیس فراکسیون ورزش در جلسه چهارساعته کمیسیون اصل‌۹۰ حضور پیدا کردند. نماینده مردم تهران در مجلس خاطر‌نشان کرد: در این جلسه بعد از طرح اولیه موضوع، ابهامات و سؤالات درباره اصل قرارداد و دلایل صدور رأی فیفا علیه ایران بررسی شد. وزیر ورزش و آقای تاج مطالبشان را مطرح کردند و تصویر کلی اولیه از آنچه گذشته است، ترسیم شد؛ اما طبیعتا با یک جلسه در‌این‌باره نمی‌توانیم به جمع‌بندی برسیم. موسوی با بیان اینکه کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل‌۹۰ جلسات کارشناسی دیگری را در‌این‌زمینه برگزار خواهد کرد، یاد‌آور شد: قرار است وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مطالب خود را به‌صورت مکتوب به ما ارسال کنند. همچنین نمایندگان و رابطانی ازسوی وزیر ورزش برای حضور در جلسات کمیسیون تعیین شدند.
 
ما همچنین از نظر کارشناسان و مشاوران کمیسیون استفاده خواهیم کرد و نهایتا گزارش اولیه توسط کمیته تهیه می‌شود و به صحن کمیسیون ارائه خواهد شد تا اگر تخلفی در موضوع قرارداد صورت گرفته باشد، مقصران و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند. وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه ابهامات و سؤالات و بحث‌های اولیه مطرح شد، ولی این مسائل باید به لحاظ حقوقی بررسی و اسناد مطالعه شود تا نهایتا گزارش نهایی بعد از تصویب در کمیسیون اصل‌۹۰ به اطلاع عموم برسد. اگر هم تشخیص این باشد که موضوع جنبه عمومی دارد، گزارش کمیسیون اصل‌۹۰ در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.


سلطانی‌فر: حکم پرونده ویلموتس قطعی نشده است

وزیر ورزش و جوانان یکی از اعضای مهم جلسه دیروز بود که تأکید کرد حکم صادر‌شده درباره سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال قطعی نیست و این وزارتخانه پیگیر کاهش این رأی است. مسعود سلطانی‌فر گفت: مرحله اول دادگاه عالی ورزش CAS است که وظیفه محوری در اختلافات موجود در ورزش را دارد و باید با همه توان خود را آماده کنیم که در آن دادگاه دفاع جانانه‌ای داشته باشیم. مرحله بعدی، دادگاه عالی ورزش در سوئیس است. ان‌شاءا... با این عزم و اراده‌ای که در فدراسیون فوتبال و ظرفیت‌های حقوقی که در وزارت خارجه، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است، همه بسیج شده‌ایم تا کمک کنیم این حکم ناعادلانه را بشکنیم. وی افزود: باید محتوای رأی را از فیفا دریافت کنیم که مشخص شود به کدام بند از قرارداد استناد شده که رأی این‌گونه صادر شده و مشخص شود که اشکال از محتوای قرارداد بوده یا تحریم‌ها که باعث عدم پرداختی‌ها و صدور این رأی شده است.


پژمان‌فر: باید نقش وزارت ورزش در قرارداد مشخص شود

رئیس کمیسیون اصل‌۹۰ قانون اساسی دلیل احضار وزیر ورزش و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را ادای پاره‌ای توضیحات در‌مورد چگونگی عقد قرارداد با ویلموتس و احتمال غیرقانونی‌بودن آن عنوان کرد. نصرا... پژمان‌فر که یکی از منتقدان اصلی نحوه عقد قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی بوده و طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر مصاحبه‌های زیادی در‌این‌باره انجام داده است، درباره ضرورت این جلسه گفت: بحث سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، برای آحاد مردم سرخوردگی ایجاد کرده که دستگاه‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی نیز به آن ورود کرده‌اند. با توجه به مسئولیت مجلس در بحث نظارت، کمیسیون اصل‌۹۰ نیز به این موضوع ورود کرده است.
 
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در اساسنامه فدراسیون کمیته فنی و توسعه‌ای وجود دارد که وظیفه پیشنهاد کادر فنی تیم ملی را دارد و بعد از تأیید هیئت‌رئیسه آن فرد به‌عنوان مربی تیم ملی معرفی می‌شود. وزیر ورزش و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال باید به کمیسیون توضیح دهند آیا این فرایند انجام‌شده و به‌خدمت‌گرفتن ویلموتس با پیشنهاد کمیته فنی و توسعه بوده است یا خیر؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->