رونمایی از قابلیت آزمایشی «حالت هوش مصنوعی» برای موتور جستجو گوگل کشف شواهد وجود وسایل نقلیه در ۲۲ هزار سال پیش تاریخ احتمالی انتشار اندروید ۱۶ مشخص شد ویدئو | فرود تاریخی Blue Ghost روی سطح ماه ماه گرفتگی کامل در ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ | آیا این رویداد نجومی در ایران قابل مشاهده است؟ معرفی بازی اکشن «دوست من پدرو» My Friend Pedro + دانلود اندروید و IOS اختلال گسترده اینترنت در ایران | دلیل اختلال امروز اینترنت اعلام شد آیپد ۱۱ اپل معرفی شد + زمان عرضه ناتینگ‌فون ۳a و ناتینگ‌فون ۳a پرو معرفی شدند + مشخصات و قیمت پیش‌ثبت‌نام الکامپ ۱۴۰۴ از فردا (۱۵ اسفند) با تمرکز بر هوش مصنوعی آغاز می‌شود مقایسه بلاک چین‌های مختلف: اتریوم، بیت کوین و پروژه‌های نوظهور ساخت بازی Split Fiction تقریبا دو برابر It Takes Two خرج داشته است تصویب ضوابط واگذاری باند‌های فرکانسی ۵G | ‌تحت‌پوشش‌قرارگرفتن ۷۵ درصد جمعیت شهری تا سال ۱۴۰۴ ربات معامله گر پروفسور: غول هوشمندی که کریپتو رو تسخیر می‌کنه! ویدئو | ربات انسان‌نمای Unitree G1 که حرکات سرعتی کونگ‌فو انجام می‌دهد مقایسه گلکسی A۵۶ با گلکسی A۵۵ + مشخصات و قیمت گلکسی A۵۶ معرفی شد + مشخصات و قیمت گلکسی A۳۶ و گلکسی A۲۶ رونمایی شدند + مشخصات و قیمت استفاده از پهپاد، راهکار جدید پلیس راهور برای ثبت تخلفات رانندگی در نوروز ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آموزش قربانی درآمدزایی

  • کد خبر: ۴۲۰۸۶
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
آموزش قربانی درآمدزایی
جمیل نیک‌اندیش - کارشناس آموزش و فناوری
تا قبل از شیوع کرونا و لزوم استفاده از فضای مجازی در حوزه تحصیل، علاوه بر اینکه آموزش و پرورش حرکت خاصی برای توسعه آموزش آنلاین انجام نداده بود، مردم هم نگاه چندان مثبتی به این روش آموزشی نداشتند و مشکل فرهنگی در این زمینه وجود داشت. زمانی که به دلیل شیوع کرونا ناچار شدیم به سمت آموزش آنلاین برویم، مسیر خوبی هم در فرهنگ‌سازی این مقوله به وجود آمد و به نوعی، بیشتر بین والدین جا افتاد.
تا قبل از این شرایط، نه‌تن‌ها آموزش و پرورش برای رفتن به سمت آموزش‌های آنلاین برنامه مدونی نداشت، که در برخی موارد، این مدل آموزش‌ها را ممنوع هم اعلام می‌کرد. این در حالی است که خیلی از کشور‌های دنیا از سال‌ها قبل به سمت این موضوع رفته‌اند. البته آموزش‌های مجازی را نباید تنها در استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان خلاصه کرد. یکی از محبوب‌ترین راهکار‌ها در آموزش مجازی استفاده از روش آموزشی معکوس است. در این روش، ابتدا دانش‌آموز محتوای آموزشی را در قالب یک ویدئو می‌بیند و بعد از آن، فعالیت‌های یادگیری در قالب فضایی تعاملی اتفاق می‌افتد. این فضای تعاملی هم می‌تواند در بستر کلاس‌های حضوری اتفاق بیفتد و هم می‌شود آن را در پلتفرم‌های آنلاین پیاده‌سازی کرد. اما چیزی که این‌روز‌ها با نام شبکه شاد پیاده شده است تنها در حد یک برنامه پیام‌رسان است و نمی‌تواند به‌خوبی بار آموزش دانش‌آموزان را به دوش بکشد. مخصوصا با سیاست انحصاری‌ای که آموزش و پرورش برای شبکه شاد ایجاد کرده، این بستر با مشکلات بیشتری هم روبه‌رو شده است. سامانه‌ای آموزشی به گستردگی تمام کشور باید دربرگیرنده بخش‌های مختلفی باشد. آموزش و پرورش می‌توانست از ظرفیت‌های موجود در کشور مثل سامانه آپارات یا پیام‌رسان‌های مختلفی مانند گپ هم استفاده کند تا در پایان، یک سیستم آموزشی آنلاین قوی‌تر به وجود بیاید، اما متأسفانه، چون اولویت آموزش و پرورش کاهش هزینه‌هاست، مدارس و دانش‌آموزان را مجبور کرده است تنها از شبکه شاد استفاده کنند، سامانه‌ای که نه‌تن‌ها هزینه زیادی نداشته است، این روز‌ها با توجه به کاربران چندده‌میلیونی‌اش، برای دولت درآمدزا هم شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->