معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

کارکرد رسانه در کارآفرینی

  • کد خبر: ۴۱۲۱۹
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کارکرد رسانه در کارآفرینی
رسانه‌ها باتوجه‌به خاصیت تبلیغی و فرهنگ‌سازی با شیوه مخصوص و ذاتی خودشان، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد پایه‌ها و اصول صحیح و لازم کارآفرینی در برنامه‌هایشان دارند.

ملیحه کرمانی| شهرآرانیوز، رسانه‌ها باتوجه‌به خاصیت تبلیغی و فرهنگ‌سازی با شیوه مخصوص و ذاتی خودشان، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد پایه‌ها و اصول صحیح و لازم کارآفرینی در برنامه‌هایشان دارند. مطبوعات هم به‌دلایل ویژگی‌های نوشتاری و ساختاری و اجتماعی خود به فراگیری این موضوع کمک می‌کند.


اما در سمت مقابل حوزه کارآفرینی و مبانی و لوازم آن، خود رسانه‌ها هم می‌توانند مؤثر و محل نمود باشند، به‌نحوی که خلاقیت، نوآوری، آزمایش راه‌های کارآمد و زودبازده، پرسرعت و دیگر خصیصه‌های یک عمل کارآفرینی در این حوزه به‌غایت گسترده با نیروهای زیاد و ابزار زیاد می‌تواند موجبات رشد و بازدهی بالای آن را به‌وجود آورد. همچنین سود اقتصادی و سایر جنبه‌های معمول کارآفرینی را تأمین و جایگاه‌های جدید و مشاغل و عناوین جدید همراه با مقتضیات زمان و فرهنگ موجود را در عرصه رسانه‌ای خلق کند که پویایی دائمی را برای اصحاب رسانه و برنامه‌ها و سیاست‌هایشان پدید آورد.


حال این بسته به خود رسانه‌ها از جمله مطبوعات یا تلویزیون و رادیوست که بخواهند با چه سرعت، توان و ظرفیتی فعالیت کنند و در راستای سایر ابزارهایی چون فناوری‌های به‌روز اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی و فضای رایانه‌ای به بهبود وضعیت کارآفرینی در راستای خلق فرهنگ کارآفرینی یاری برسانند.


تأثیر کارآفرینی را در بسترهای رسانه‌ای می‌باید یک ظرفیت جدید دانست که در صورتی که در بدنه رسانه‌ها کارآفرینی ترویج پیدا کند و خود رسانه این ساختار و سیستم کارآفرینی را پیاده کند، علاوه بر رشد و توسعه کیفی و کمی حوزه ارتباطی، تأثیر آن از دیدگاه رسانه‌ای در جامعه نیز رسوخ پیدا می‌کند و خودبه‌خود باعث افزایش روح کارآفرینی در جامعه می‌شود و این تأثیر به‌شکلی سلسله‌مراتبی تأثیر این نوآوری را قوی‌تر می‌کند و باز این دوره کارآفرینی در رسانه و جامعه ادامه‌دار می‌شود و قوت می‌یابد.


باتوجه‌به دسترسی سریع و گسترده به مخاطبان در رسانه‌ها و توانایی گسترش اطلاعات و تغییر نگرش‌ها می‌توان گفت رسانه‌ها نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ نوآفرینی و کارآفرینی دارند. شناخت ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و زمینه‌های مساعد باید به نهادینه‌کردن کارآفرینی در بین عموم شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان بینجامد.


فرایند تغییر و تحول مستمر و پرشتاب، مهم‌ترین ویژگی عصر کنونی است و فرایند کارآفرینی و خلاقیت اساس و بسترساز تغییر و دگرگونی است. جهان امروز تحت تأثیر رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی می‌باشد که باعث افزایش سطح بینش و آگاهی مردم می‌شود و بر تمام فعالیت‌های اجتماعی از جمله کار و کارآفرینی اثر می‌گذارد. کارآفرینی مانند یک موتور توسعه ملی است که در آن ایده‌های جدید و مناسب برای بهره‌برداری از فرصت‌ها و منابع موجود در راستای اشتغال، شناسایی و پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین، آموزش و توجه کافی به کارآفرینان، ترویج کارآفرینی، ابتکار و استقلال فردی، حمایت از مالکیت فکری و انجام فعالیت‌های گروهی در کنار حمایت‌های دولت و منابع مالی برای گسترش کارآفرینی ضروری است.


از آنجا که مشاغل آینده، بیشتر ماهیت نرم‌افزاری، فکری، خدماتی و تخصصی دارند تا جسمی و سخت‌افزاری، الزامات نیروی کار فردا، متفاوت با شرایط فعلی است. نیروی انسانی آینده باید به چند توانمندی اساسی مجهز باشد: نوآوری و خلاقیت، کارآفرینی، انعطاف و وفق‌پذیری، سواد فناوری، پژوهشگری، آینده‌نگری و آینده‌پژوهی. تمام این‌ها عناصر سازنده کارکنان دانشی آینده است. رسانه باید در این راه گام‌های جدی و پویایی بردارد و خود در این مسیر پیشرو و الگو باشد.


ضروری است که صاحبان رسانه‌ها برای رسیدن به این موج پیشرو در سیاست‌ها و برنامه‌های خود، پرداختن به این مقوله را سامان‌دهی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->