حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

آیا راه بازگشت استراماچونی هموار می‌شود؟

  • کد خبر: ۴۲۱۰۳
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
آیا راه بازگشت استراماچونی هموار می‌شود؟
زمزمه‌های لغو قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران شنیده می شود و شاید بر این اساس احتمال بازگشت استراماچونی به استقلال قوت می گیرد.
علی رحیمی | شهرآرانیوز؛ انتخاب مجید نامجو‌مطلق به عنوان سرمربی موقت آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بدین معنی است که باشگاه استقلال همچنان به‌دنبال بازگرداندن استراماچونی به تهران است؛ البته سرمربی ایتالیایی پیش‌تر اعلام کرده بود در‌صورتی‌که شرایط حضور او در استقلال مهیا شود، بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به تهران سفر خواهد کرد.

بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی، صحبت از حضور امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و محمود فکری در اردوی آبی‌ها بود؛ اما امیر قلعه‌نویی به گل‌گهر رفت، جواد نکونام قرارداد خود را با فولاد تمدید کرد و در‌حالی‌که علی نظری‌جویباری، یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه نساجی، اعلام کرده بود باشگاهش با حضور محمود فکری در اردوی آبی‌ها مشکلی ندارد، باشگاه استقلال مجید نامجو‌مطلق را به‌عنوان سرمربی موقت آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرد.

اما بازگرداندن استراماچونی با یک مانع جدی مواجه است. مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال می‌گوید حضور بازیکنان و مربیان جدید خارجی در تیم‌های لیگ‌برتری ممنوع است. در‌این‌باره تعبیر‌های مختلفی وجود دارد. می‌گویند، چون استرا با استقلال قرارداد دارد و هنوز زمان این قرارداد به پایان نرسیده است، می‌تواند به اردوی آبی‌ها برگردد؛ اما جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین‌وضعیت و همچنین فربیرز محمود‌زاده، رئیس کمیته نقل‌و‌انتقالات، نظر دیگری دارند.

فریبرز محمود‌زاده، رئیس کمیته نقل‌و‌انتقالات، درباره ابهامات به‌وجود‌آمده درخصوص قرارداد باشگاه استقلال با استراماچونی و مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال می‌گوید: استراماچونی بنا به هر دلیلی قرارداد خود را با استقلال، بهمن‌ماه سال گذشته فسخ کرده است. مربی می‌تواند حتی با اس‌ام‌اس و مصاحبه با رسانه‌های گروهی قرارداد خود را فسخ کند.
 
اگر باشگاه به‌جای بازیکن یا مربی‌ای که قراردادش را فسخ کرده، نفر جدید جایگزین نکند، در ادامه مسیر می‌تواند برای ادامه همکاری تصمیم‌گیری کند. این موضوع در قرارداد استراماچونی خیلی مهم است. زمانی که مربی ایتالیایی قرارداد خود را فسخ کرد، باشگاه استقلال با فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی قرارداد امضا کرده و برای او کارت دریافت کرد. به‌واقع این پست اشغال شده است و حالا اگر باشگاه استقلال تصمیم به ادامه همکاری با استرا بگیرد، باید قرارداد جدیدی امضا کند که این در تضاد با مصوبه‌ای است که به‌تازگی از‌سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها ابلاغ شده است.


مصوبه‌ای که شاید لغو شود

شاید مصوبه‌ای که به تازگی از‌سوی اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال امضا شده، لغو شود؛ همانند قانون سقف قرارداد. به این خاطر که مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال موجب افزایش بی‌رویه درخواست مالی ستاره‌های ایرانی شده است. آن‌ها به باشگاه‌های مطرح و مدعی قهرمانی پیشنهاد پانزده‌میلیارد‌تومانی می‌دهند و می‌گویند این قرارداد به دلار چیزی نمی‌شود و شما تصور کنید که ما یک بازیکن خارجی هستیم! چند بازیکن تراز‌اول فوتبال ایران قرارداد خود را با تیم‌های باشگاهی فسخ و راهی تیم‌های خارجی شده‌اند.
 
چند‌صد‌هزار‌دلاری که آن‌ها از تیم‌های خارجی می‌گیرند، به تومان زیاد می‌شود و به‌همین خاطر حتی ترجیح می‌دهند با قرارداد‌های ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزاردلاری هم راهی تیم‌های خارجی شوند. دیدید که اخیرا هم مهدی طارمی به‌عنوان آقای گل لیگ برتر پرتغال با پورتو قرارداد ۵۰۰ هزاردلاری امضا کرده است.

جمشید نورشرق به‌عنوان رئیس کمیته تعیین‌وضعیت بار‌ها گفته است استراماچونی نمی‌تواند به تهران بازگردد؛ اما خودش به مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال نقد دارد و در‌این‌باره می‌گوید: باشگاه‌ها دارای شخصیت حقوقی هستند و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در امور جاری باشگاه‌ها دخالت و برای آن‌ها تعیین‌تکلیف کند.
 
افزایش قرارداد‌ها به نظر می‌رسد به‌خاطر چشم‌و‌هم‌چشمی باشگاه‌ها در مسیر جذب بازیکن است. از‌سویی محدودیتی که به‌تازگی از‌سوی فدراسیون فوتبال ایجاد شده، یعنی منع حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ‌برتری نباید منجر به افزایش قیمت بازیکنان می‌شد و اگر این قانون منجر به افزایش قرارداد‌ها و همچنین وارد‌کردن عارضه جدیدی به فوتبال شده باید بررسی شود و به‌نوعی می‌توان گفت تصمیم تأمل‌برانگیزی است.

علاوه بر باشگاه استقلال، باشگاه سپاهان هم مخالف جدی اجرای این مصوبه در فصل جدید بازی‌ها‌ست. سپاهان می‌گوید تیم‌هایی که بازیکن با کیفیت خارجی به خدمت گرفته‌اند و دستمزد آن‌ها را به‌موقع پرداخت کرده‌اند، نباید از این امتیاز محروم شوند.
 
به باور سپاهان، این تیم برای حضور شایسته در لیگ قهرمانان آسیا نیازمند بهره‌گیری از بازیکنان جدید خارجی است. سپاهان پیش از محرم نوید‌کیا قصد داشت پای برانکو را به دیار نصف جهان باز کند، اما مصوبه فدراسیون فوتبال مبنی‌بر منع حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ‌برتری موجب شد تغییر سیاست دهد و محرم نویدکیا را به خدمت بگیرد و این در حالی است که محرم حتی یک روز سابقه مربیگری در کارنامه‌اش ندارد. گفته می‌شود به‌زودی قرار است لغو مصوبه منع حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ‌برتری از‌سوی اتحادیه باشگاه‌ها به اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->