«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

ثبت ۷ فوتی در حوادث مرداد مشهد

  • کد خبر: ۴۲۱۰۷
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
ثبت ۷ فوتی در حوادث مرداد مشهد
مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: در ماه گذشته ۸۴۳ مورد آتش‌سوزی، ۶۶۳ مورد اقدامات ایمنی و ۵۳۵ مورد حادثه امداد و نجات در مشهد رخ داده است که این حوادث منجر به مرگ ۷ نفر و مصدومیت ۱۶۵ نفر شد.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ در مشهد روزانه ده‌ها حادثه و حریق رخ می‌دهد که اگر سرخ پوشان آتش نشانی خودشان را به این صحنه‌های پرخطر نرسانند، معلوم نیست چه برسر حادثه دیدگان خواهد آمد. روز گذشته نیز وقوع چندین حادثه و حریق، آتش نشانان را به میدان کشاند و موجب نجات جان چندین شهروند شد.


آتش‌سوزی عمدی وانت

عقربه‌های ساعت از نیمه‌شب یکشنبه گذشته بود و اولین دقایق روز دوشنبه را نشان می‌داد که چند نفر از اهالی خیابان منوچهری بولوار مجد با سامانه فوریت‌های ۱۲۵ تماس گرفتند و گزارش حریق یک دستگاه خودرو را اعلام کردند. با گزارش این حادثه بلافاصله تیمی از مأموران امداد و نجات و اطفای حریق ایستگاه ۵۱ سازمان آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

با حضور مأموران آتش‌نشانی در محل حادثه و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک دستگاه خودروی پیکان وانت به علتی نامعلوم طعمه حریقی مهیب شده است. آتش‌نشانان در ابتدا اقدام به ایمن‌سازی محل حادثه کرده و از انفجار مخزن سوخت این خودرو و خطرات احتمالی دیگر جلوگیری کردند. آتش‌نشانان مشهدی در قدم بعدی به نبرد با آتش پرداختند و بعد از گذشت ساعتی حریق پیکان وانت را به طور کامل فرو نشاندند. این حادثه خسارت جانی نداشت، اما خودروی پیکان وانت به طور کامل در آتش سوخت. بررسی‌های اولیه کارشناسان سازمان آتش‌نشانی از عمدی بودن این حادثه حکایت داشت با این حال تحقیقات مأموران در باره این حریق همچنان ادامه دارد.


پست برق فشار قوی زیر آتش

هنوز زمانی از حادثه خیابان منوچهری نگذشته بود که مأموران ایستگاه پنجاه‌و‌یکم آتش‌نشانی برای دومین مرتبه عازم مأموریت دیگری شدند. حادثه اعلام شده این‌بار مربوط به پست برق فشار قوی در حدفاصل میدان تختی و چهارراه پل خاکی بود.
مأموران به محض حضور در محل و مشاهده دود غلیظی که از پست برق در حال انتشار بود، بلافاصله موضوع را از طریق بیسیم به اداره برق اعلام کردند. هر اقدام اطفایی قبل از رسیدن مأموران اداره برق می‌توانست حادثه بزرگ تری از جمله قطعی برق منطقه و یا برق‌گرفتگی افرادی که در میدان این حادثه بودند را به بار آورد.

با حضور مأموران شرکت برق مشهد ابتدا در پست‌برق باز شد و بررسی‌های اولیه محل انجام و سپس مأموران آتش‌نشان وارد عمل شدند. دود غلیظ منتشر شده ناشی از این حریق با دستگاه‌های مکنده دود انجام و سپس حریق این پست برق فرو نشانده شد.
در بررسی‌های تکمیلی کارشناسان اداره برق مشخص شد که عامل این آتش‌سوزی اتصال یکی از کابل‌های پست برق بوده است.

برخورد با دیوار

سومین حادثه، اما در ساعات بامدادی دیروز در بولوار وکیل‌آباد اتفاق افتاد. با اعلام این حادثه به سامانه فوریت‌های ۱۲۵ از سوی رانندگان چند خودرو عبوری، بلافاصله مأموران امداد و نجات و اطفای حریق ایستگاه ۲۲ آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

حادثه در اولین زیرگذر بولوار وکیل‌آباد رخ داده بود که در آن یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس سفیدرنگ به علتی نامعلوم از مسیر منحرف شده و با سرعتی بالا با دیواره زیرگذر برخورد کرده بود.
در بررسی‌های صورت گرفته عوامل آتش‌نشانی مشخص شد که راننده سواری پژو پارس به دلیل ضربه وارده دچار جراحت و داخل اتاق خسارت دیده این خودرو محبوس شده است. آتش‌نشانان ایستگاه ۲۲ مشهد موضوع را به اورژانس ۱۱۵ اعلام و برای نجات مصدوم این حادثه اقدام کردند.

مأموران با استفاده از تجهیزات مربوط راننده مصدوم را رها‌سازی کردند و او را که از نواحی مختلف اندا‌م‌ها دچار جراحت و شکستگی شده بود به تکنسین‌های اوژانس حاضر در محل حادثه تحویل دادند. صحنه حادثه هم پس از بازگشایی معبر برای شناسایی علت سانحه رانندگی در اختیار کارشناسان پلیس راهور قرار گرفت.

حریق انبار ۶۰‌متری

ساعتی بعد از پایان عملیات مأموران آتش‌نشانی در بولوار وکیل‌آباد یک مورد حریق در خیابان فرهنگ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. با گزارش این حادثه بامدادی هم بلافاصله نجاتگران و مأموران اطفایی آتش‌نشانی از ۲ ایستگاه به همراه ۴ دستگاه خودروی اطفایی به محل اعزام شدند. با حضور آتش‌نشانان در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که کانون این حریق یک انبار لحاف‌دوزی به مساحت ۶۰ متر است که به طور کامل زیر آتش قرار دارد. با توجه به اشتعال‌پذیری مواد موجود در این انبار از جمله ابر، پنبه و پارچه آتش در حال پیش‌روی و سرایت به خانه‌های مجاور بود.

مأموران آتش‌نشانی بعد از پایان بررسی‌های اولیه به نبرد با این حریق پرداختند و بعد از گذشت ساعتی زبانه‌های سرکش آتش را فرو نشاندند. محل حادثه پس از تخلیه دود و انجام عملیات لکه‌گیری برای تعیین علت حادثه در اختیار کارشناسان آتش‌نشانی قرار گرفت.
در بررسی‌های محل حادثه مشخص شد که این حریق مهیب به دلیل اتصال برق یکی از دستگاه‌های لحاف‌دوزی رخ داده است. این حادثه خسارت جانی نداشت، اما آتش حجم زیادی از لوازم و تولیدات این واحد صنفی را خاکستر کرد.

۷ نفر فوتی در حوادث مرداد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به حوادث دوشنبه بیان کرد: این حوادث در ۳ ساعت بامدادی دیروز رخ دادند که مأموران امداد و نجات و اطفای حریق ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حوادث اعزام شدند. با اینکه این حوادث سحرگاهی خسارات مالی زیادی به بارآورد، اما خوشبختانه هیچ مصدوم یا فوتی در پی نداشت.

امیر عزیزی در ادامه به حوادث مرداد گذشته در مشهد اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۸۴۳ مورد آتش‌سوزی، ۶۶۳ مورد اقدامات ایمنی و ۵۳۵ مورد حادثه امداد و نجات در مشهد رخ داده است که این حوادث منجر به مرگ ۷ نفر و مصدومیت ۱۶۵ نفر شد. علاوه بر این در مرداد ۷۴۱ نفر از شهروندان را که داخل حریق خانه، خودرو و یا در آسانسور گرفتار شده بودند عوامل امدادی آتش‌نشانی رها‌سازی کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در مرداد امسال ۶۳ هزار و ۹۱۶ مورد تماس با سامانه فوریت‌های ۱۲۵ برقرار شده که ۲ هزار و ۶۰۵ مورد از این تماس‌ها منجر به عملیات گردیده و ۲۷ هزار و ۹۲۷ مورد مزاحمی، ۱۳ هزار و ۴۷۲ مورد اشتباهی، ۳ هزار و ۲۰۱ مورد مشاوره و ۱۴ هزار و ۷۱۱ تماس مختلف بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->