ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران بیانیه روابط عمومی نماوا درباره صحبت‌های بی‌سابقه نائب رئیس این پلتفرم ویدئو | صحبت‌های عجیب نایب‌رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی بازیگران و تهیه‌کنند‌ه‌های سینما توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
سرخط خبرها

آیا سریال «بوم و بانو» می‌تواند مخاطب را راضی کند؟+ (خلاصه داستان، نقدها و بازیگران)

  • کد خبر: ۴۲۳۶۱
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
  • ۴
آیا سریال «بوم و بانو» می‌تواند مخاطب را راضی کند؟+ (خلاصه داستان، نقدها و بازیگران)
سریال «بوم‌ و بانو» یک عاشقانه تاریخی مربوط به دوره اول پهلوی است پخش آن که از نیمه دوم شهریور۹۹ از شبکه دو سیما آغاز شده است.  این سریال  به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب و نویسندگی مشترک شعله شریعتی و اعظم بهروز  در ۳۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است و بازیگران مطرحی چون مسعود رایگان، فریبا متخصص و مهدی احمدی نقش می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، سریال «بوم‌ و بانو» یک عاشقانه تاریخی مربوط به دوره اول پهلوی است پخش آن که از نیمه دوم شهریور۹۹ از شبکه دو سیما آغاز شده است. این سریال به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب و نویسندگی مشترک شعله شریعتی و اعظم بهروز  در ۳۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است و بازیگران مطرحی چون مسعود رایگان، فریبا متخصص و مهدی احمدی نقش می‌پردازند.

 

 

آیا سریال «بوم و بانو» می‌تواند مخاطب را راضی کند؟

قصه سریال «بوم و بانو» چیست؟

سریال «بوم و بانو»البته قصه تازه‌ای ندارد و قرار است به داستان  کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای حضرت ابا عبدالله (ع) بپردازد. این قصه را پیش از این در سریال «شب دهم» حسن فتحی نیز شنیده و دیده‌‌ایم. حال باید دید سعید سلطانی قرار است این قصه را چگونه برای مخاطبانش روایت کند.

 حوادث سریال «بوم وبانو» در رژیم پهلوی و دوره رضاخان می‌گذرد و روایت‌گر تعارضاتی است که در آن ایام میان رژیم و مردم و صورت می‌گرفت.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود، اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد و …

 

آیا سریال «بوم و بانو» می‌تواند مخاطب را راضی کند؟

بازیگران سریال «بوم و بانو» چه کسانی هستند؟

در سریال «بوم و بانو» مهدی احمدی بازیگر نقش اصلی مرد است و دیبا زاهدی نیز در نقش «ماهور» به عنوان بازیگر نقش اصلی زن ایفای نقش می‌کند. 

مسعود رایگان نیز در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار است و فریبا متخصص نقش ماهرخ همسر او را برعهده دارد.  همچنین  بهنام تشکر نقش سرهنگ سپنتا را بر عهده دارد. ساغر قناعت نیز که پیش از این با فیلم‌های سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی و «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی در قامت بازیگر شناخته شده بود، با بازی در سریال «بوم و بانو» اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه می‌کند. 

 

 

آیا سریال «بوم و بانو» می‌تواند مخاطب را راضی کند؟

 

قسمت‌های ابتدایی «بوم و بانو» تا چه حد مخاطبان را راضی نگه داشته است؟

در چند قسمت ابتدایی که تا کنون از سریال بوم و بانو پخش شده است،  گره‌ها و حوادثی که مخاطب را جذب کند اتفاق نیفتاده است. با توجه به سبک و سیاق سلطانی در ساخت سریال و به ویژه با توجه به سابقه او در سریال ستایش، این نکته مهم است که قصه‌اش چقدر می‌تواند مخاطب را درگیر کند. در حقیقت باید تا ۲۰ مهر ۹۹ منتظر ماند تا فرجام تلاقی عشق و سیاست و مذهب به روایت دیبا زاهدی، مسعود رایگان، ساغر قناعت و بهنام تشکر و مهدی احمدی را مشاهده کرد.

سریال «بوم و بانو» در حقیقت  بیستمین سریال سعید سلطانی است. این کارگردان سرشناس پیش از این فیلم و سریال های شاخصی همچون «پس از باران»، «جوانی»، «خانه ای در تاریکی»، «رسم عاشقی»، «لبه تاریکی»، «سالهای برف و بنفشه»، «مامور بدرقه»، «ستایش» و ... را در کارنامه هنری خود دارد. آخرین اثر او نیز ستایش است که با نقدهای فراوانی درباره قصه و کشش آن روبرو بود.

 

آیا سریال «بوم و بانو» می‌تواند مخاطب را راضی کند؟

آیا «بوم و بانو» شبیه به سریال «شب دهم» است؟

یکی از مهم‌ترین نقدها در مدت تولید و پخش سریال «بوم و بانو» شباهت این سریال به سریال شب دهم حسن فتحی است . شباهت  لوکیشن های این سریال  با برخی از سریال های سال های اخیر رسانه ملی نیز از دیگر نقدها به این سریال است.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما درباره این شباهت‌ها گفته بود: «بوم و بانو» قصه‌ای تاریخی دارد که در دوران رضاخان می‌گذرد و مسایلی چون بحث «شب دهم» قصه‌ای داشت که مستقیماً به عزاداری در آن زمان می‌پرداخت و در ۱۰ قسمت همین موضوع را بستر قصه قرار داده بود. با این حال قصه «بوم و بانو» در بستر این اتفاقات رخ می‌دهد و به مسائل دیگری هم می‌پردازد.

به گفته او  فضاهای متفاوتی هم در سریال «بوم و بانو» دیده می‌شود که نگاهی به اوضاع سیاسی اجتماعی و حتی فضاهای عاشقانه و تاریخی دارد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از این سریال جلو رفته است و دوستان شبانه روزی کار می‌کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
1
یک سریال کاملا متوسط...انتظار از آقای سلطانی با سریالهای زیبایی که قبلا ساختند خیلی بیشتر از بوم و بانوست!!!
فاطمه توکلی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
1
چرا سریال بوم و بانو از لحاظ هایی کپی شده از کتاب چشمهایش بزرگ علوی هست ؟
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
به نظرمن این فیلم خیلی خیلی از کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی گرفته شده . شخصیت استاد حافی و استاد ماکان در کتاب چشمهایش خیلی به هم شباهت داره و مابقی داستان و این جور فیلمها باعث میشه ارزش کتاب رو کم رنگ کنه و به نظر من نویسنده حق امانت داری رو به جا نیاورده و از کتاب و نوشته دیگران سوء استفاده کرده
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
0
من‌از‌سریال‌بوم‌بانو‌متنفرم‌حالم‌ازش‌بهم‌میخوره‌لطفا‌پخشش‌رل‌متوقف‌کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->