به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: پژوهش سنجش میزان آگاهی و رضایت شهروندان از اقدامات شهرداری مشهد با همکاری گروه افکارسنجی اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی انجام شد.
وی افزود: شهرداری به عنوان نهادی خدمت رسان به شهروندان، با توجه به فعالیتهای زیاد خود، نیازمند اولویت بندی ارائه خدمات خود از نظر مردم است و کسب رضایت حداکثری مدیریت شهری از نگاه شهروندان، مستلزم نظام اولویت بندی خدمات منطبق با این اولویت بندیها است.
رمضانی فرخد بیان کرد: به همین منظور، پژوهش حاضر به دنبال به دست آوردن یک نظام اولویت بندی از خدمات مدیریت شهری مبتنی بر نظر مردم، میزان آگاهی شهروندان نسبت به خدمات و اقدامات شهرداری و همچنین رسانهها و شیوههای اطلاع یابی آنان نسبت به خدمات و اقدامات شهرداری است.
بیشترین آگاهی شهروندان از ضدعفونی کردن معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری بوده است
وی اضافه کرد: بر اساس این پژوهش، بیشترین میزان آگاهی شهروندان با ۹۱.۲ درصد، مربوط به ضدعفونی کردن معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده و آسفالت معابر و خیابانها با ۹۰.۴ درصد، راه اندازی و بهره برداری از خطوط قطار شهری با ۸۸.۶ درصد، احداث خطوط اتوبوس تندرو با ۸۷.۴ درصد و افزایش ناوگان اتوبوسرانی با ۸۳.۸ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
آسفالت معابر، دومین انتظار شهروندان از شهرداری مشهد
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه مقایسه میزان انتظار شهروندان از پروژههای شهرداری، طرح ضد عفونی کردن معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی در برابر ویروس کرونا، با نمره ۴.۴ از پنج، رتبه اول را داشته است و انتظارات بعدی شهروندان نیز با ۴.۳ نمره، شامل آسفالت معابر و خیابانها و همچنین راه اندازی و بهره برداری از خطوط قطار شهری بوده است.
راه اندازی خطوط قطار شهری،رتبه سوم رضایتمندی شهروندان از شهرداری
رمضانی فرخد تصریح کرد: بیشترین رضایتمندی شهروندان از پروژههای شهرداری از طرح ضد عفونی کردن معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی در برابر ویروس کرونا با نمره ۴.۱ از پنج بوده است و راه اندازی و بهره برداری از خطوط قطار شهری با چهار نمره، ایجاد ایستگاههای استقبال از زائر با ۳.۹ نمره، برگزاری همایشها و جشنوارههای تفریحی و ورزشی با ۳.۹ نمره و احداث سالنها و مجتمعهای ورزشی با ۳.۹ نمره در جایگاههای بعدی قرار داشت.
بیشترین کسب اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری از طریق تبلیغات محیطی بوده است
لازم به ذکر است؛ در این بخش از پژوهش، میانگین رضایت شهروندان از اقدامات شهرداری بر حسب شیوه اطلاع رسانی سنجیده شده است. رتبه اول این بخش با ۴.۱ نمره به تبلیغات محیطی شامل بیلبوردها، تلویزیونهای شهری، بنرها و ... اختصاص دارد که توانسته است بیشترین رضایتمندی از پروژههای شهرداری را در شهروندان ایجاد کند و شبکه استانی سیما، فضای مجازی، مشاهده و روزنامهها در رتبههای بعدی قرار دارند.