تیم المپیاد زیست شناسی ایران در جهان خوش درخشید + اعضای تیم زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اعلام شد اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خراسان‌رضوی شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت روز عاشورا در کرج (۲۷ تیر) نماینده مجلس: ۸۰ درصد سدهای خراسان‌رضوی خشک شده است قرارگرفتن ۵۲۱ فرزند بی‌سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح «شیرخوارگاه‌های بدون‌ فرزند» در خراسان‌رضوی کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان‌رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: سال گذشته، سیر صعودی طلاق در خراسان‌رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد رابطه دوسویه کالبد و منظر شهری با برگزاری مراسم‌های جمعی کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس
سرخط خبرها

ابتکار در واکنش به طرح کتاب ریاضی سوم دبستان: دختران را نمی‌توان نادیده گرفت + عکس

  • کد خبر: ۴۲۴۹۷
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
ابتکار در واکنش به طرح کتاب ریاضی سوم دبستان: دختران را نمی‌توان نادیده گرفت + عکس
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به حذف دختران از روی طرح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان گفت: دختران را نمی‌توان نادیده گرفت.
به گزارش شهرآرانیوز، معصومه ابتکار در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به حذف دختران از روی طرح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان، نوشت: «اگر چه دو جلد کتاب ریاضی و علوم سال تحصیلی جدید را باید کنار هم دید، وزیر آموزش و پرورش بررسی و اصلاح کتاب‌های درسی از زوایای مختلف از جمله عدالت_جنسیتی را در دستور کار دارند. در هر صورت حساسیت مردم بجاست. دختران را نمی‌توان نادیده گرفت.»
 
ابتکار در واکنش به طرح کتاب ریاضی سوم دبستان: دختران را نمی‌توان نادیده گرفت + عکس
 

حسن ملکی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره گفت: برداشته شدن عکس دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان با نظر کارشناسان به منظور جلوگیری از شلوغی تصویر انجام شده است و سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در تولید محتوای کتاب‌ها نگاهی متعادل به جنسیت زن و مرد دارد.

وی افزود: از نظر کارشناسان مربوطه شلوغی روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان از زیبایی تصویر کاسته و سبب شده است که این تصویر از منظر زیبایی نامطلوب جلوه کند، به همین منظور بخش تصاویر دختران و برخی از مفاهیم ریاضی به منظور ساده‌تر شدن تصویر از جلد کتاب حذف شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان در این فکر هستند که چگونه این تصویر طراحی شود که اختلال ایجاد شده در مفاهیم از بین برود.

ملکی در ادامه درباره موضع فکری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره جنسیت زن و مرد اظهار داشت: این سازمان با نگاه متعادل به دختر و پسر و پرهیز از افراط و تفریط نسبت به تولید محتوای کتاب‌های درسی اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اعتقاد بر آن است که زن و مرد از نظر انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هیچ نگاه خاصی در این رابطه در موضوع حذف دختران از تصویر روی جلد نبوده است.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->