نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شکست سنگین خانگی تیم بدمینتون ‌فخار در لیگ برتر

  • کد خبر: ۴۲۵۸۲
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
شکست سنگین خانگی تیم بدمینتون ‌فخار در لیگ برتر
اولین رویداد ورزشی بانوان به میزبانی مشهدی‌ها با برگزاری هفته نخست فصل جدید لیگ برتر بدمینتون بانوان همراه شد که در پایان یک روز رقابت تیم میهمان توانست بر میزبان غلبه کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سالن شهید فخار مجموعه‌ورزشی سجاد مشهد روز پنجشنبه پس از چندین‌ماه تعطیلی میزبان برگزاری یک رقابت کشوری بود. تیم شهرداری شاهرود به‌همراه ۱۱ عضو خود به مشهد آمده بود تا برابر تیم شهید فخار مشهد به میدان برود. همچون دیگر‌مسابقات ورزشی که این روز‌ها برگزار می‌شود، پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای نیز برای بدمینتون‌بازان تعریف شده بود. تمامی کادر فنی و کادر داوری ملزم به استفاده از ماسک بودند و برخی داوران علاوه بر ماسک، از شیلد نیز در طول این رقابت‌ها استفاده کردند. سال‌های گذشته که سالن فخار مملو از تماشاچی بود، اما این‌بار تنها بخش کوچکی از ظرفیت تماشاچیان در اختیار افراد قرار گرفته بود.


کسب تنها یک پیروزی در گام اول

برخلاف فصل گذشته که ۲ نماینده از مشهد در لیگ برتر حضور داشت، اما امسال در غیاب آکادمی پونا، تیم شهید فخار مشهد با حمایت هیئت بدمینتون استان راهی این مسابقات شده است؛ تیمی که با ۱۰۰ درصد بازیکنان بومی بسته شده است و راه سختی برای مقابله با ۴ تیم مدعی دیگر دارد. در قدم نخست نیز لیگ روی دشوار خود را به مشهدی‌ها نشان داد و آن‌ها ۴ بر ۱ مغلوب حریف خود شدند. در مسابقه یک‌نفره اول، پگاه کامرانی از شهرداری شاهرود با نتایج ۲۱ بر ۶ و ۲۱ بر ۸ مهرو روشنایی از فخار مشهد را شکست داد.
 
در مسابقه یک‌نفره دوم، الناز فیض‌منش با برتری ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۱۷ بر حریف مشهدی ساناز تقوی، دومین برد شاهرود را رقم زد. در رقابت دوبل اول، تیم دو‌نفره هاله همدانچی و پگاه کامرانی ۲ بر ۰ و با امتیازات ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۱۹ تیم دوبل شیرین حسینی و فائقه بقایری از تیم شهید فخار را شکست داد. نماینده مشهد در این بازی در گیم دوم تا حوالی جبران پیش رفت، اما این تلاش ناکام ماند. در دومین رقابت دو‌نفره، تیم دوبل الناز فیض‌منش و پگاه شاکر از شهرداری سمنان این‌بار با امتیازات ۲۱‌بر ۱۲ و ۲۱ بر ۱۳ تیم دو‌نفره ساناز تقوی و نیلوفر باختری را شکست داد.

سرانجام در آخرین رقابت این بازی، شیرین حسینی از تیم شهید فخار مشهد با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ برابر زهرا دارایی از شهرداری شاهرود پیروز شد و تنها‌پیروزی میزبان در این هفته رقم خورد. نماینده شاهرود نیز با کسب این پیروزی برای دیگر‌حریفان خود خط‌و‌نشان کشید و خود را مدعی کسب قهرمانی در فصل جدید دانست. هنوز ۷ بازی پیش‌روی ۲ تیم باقی مانده است. تیم بدمینتون شهید فخار مشهد هفته دوم بازی ندارد و پنجشنبه، سوم مهر در چارچوب هفته سوم این بازی‌ها در تبریز به‌مصاف میلاد تبریز خواهد رفت.


سطح فنی بالاست

لیلا اقبال که هدایت تیم بدمینتون بانوان شهید فخار مشهد را در ۲ سال اخیر برعهده دارد، درباره هفته نخست بازی‌ها گفت: مسابقات از سطح فنی خیلی بالایی برخوردار است و بیشتر تیم‌ها به‌خاطر داشتن اسپانسر بازیکنان ملی جذب کردند. به‌عنوان‌مثال تیم شاهرود ۲ بازیکن ملی‌پوش در اختیار داشت، ولی تیم شهید فخار مشهد با ترکیبی کاملا بومی در لیگ حضور دارد. هدف این تیم حضور در لیگ برتر و کسب تجربه است نه کسب سکو؛ متأسفانه باتوجه به شرایط سختی که به‌واسطه کرونا به وجود آمد، خیلی از سالن‌ها تعطیل بودند، اما بازی‌ها از سطح بالایی برخوردار است که امیدوارم در ادامه بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

او درباره داوری این رقابت‌ها نیز تصریح کرد: داوری از سطح خیلی بالایی برخوردار است. خوشبختانه باتوجه به داوران فعالی که در خراسان رضوی حضور دارند، در فدراسیون در جایگاه خوبی قرار داریم. در همین بازی‌ها ۶ داور مشهدی قضاوت می‌کنند.

سرمربی تیم بدمینتون بانوان شهید فخار مشهد خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال برخلاف سال‌های گذشته که مسابقات به‌صورت متمرکز برگزار می‌شد، فدراسیون تصمیم گرفت هفته به هفته برگزار شود. این تصمیم فدراسیون قابل‌احترام است، ولی هزینه‌های رفت‌و‌آمد به شهر‌های دور و اقامت در آنجا دو‌برابر شده و شرایط سختی را رقم زده است. همیشه ورزش بانوان به‌خاطر عدم پخش بازی‌ها در صدا‌و‌سیما و پوشش‌رسانه‌ای نامناسب درباره جذب اسپانسر لطمه دیده است. امیدوارم نگاه به ورزش بانوان مهربانانه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->