خراسان‌رضوی رتبه اول کشور را در شمار مراکز شبه‌خانواده دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است
سرخط خبرها
عارف در جمع فعالان اصلاح‌طلب خراسان رضوی:

اصلاحات‌ دفن‌شدنی نیست

  • کد خبر: ۴۲۶۲
  • ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
اصلاحات‌ دفن‌شدنی نیست

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات‌های پیش‌رو‌ گفت: اصلاحات مردنی و دفن‌شدنی نیست و این جریان سیاسی جریان اصیل انقلاب است. مگر می‌توانیم در انتخابات حضور نداشته باشیم؟ البته با توجه به شرایط، جایگاهمان را باید تعریف کنیم. محمد‌رضا عارف در جمع تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب استان خراسان رضوی بر لزوم همراهی تمامی ارکان حاکمیت با دولت تأکید کرد و گفت: دولت آقای روحانی دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه بین‌الملل دارد و بی‌انصافی است اگر مشکلات فعلی کشور را تماما متوجه دولت بدانیم.
وی با بیان اینکه منکر اشتباهات دولت در سیاست‌گذاری در حوزه اقتصادی کشور نیست‌‌ افزود: رئیس جمهور باید موانع و مشکلاتی را که دولت بر سر راه دارد به مردم بگوید. باید با مردم صادقانه صحبت کرد. مطمئنم اگر مردم در جریان فعالیت‌ها و موانع قرار بگیرند، همراهی بهتری با دولت خواهند داشت.
رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بناست کارهای اصلاح‌طلبان دیده نشود و گفتمان اصلاحات هدف‌گیری شده است خاطرنشان کرد: فراکسیون امید و سایر بخش‌های در اختیار اصلاح‌طلبان عملکرد خوبی داشته‌اند که از جمله آن‌‌ اقدامات می‌توان به اصلاح قانون کاهش مجازات اعدام و تابعیت فرزندان مادر ایرانی اشاره کرد اما عده‌ای بنا دارند کارهای اصلاح‌طلبان دیده نشود و گفتمان اصلاحات هدف‌گیری شده است.وی افزود: حتی در هجمه‌های رسانه‌های خارجی، تمرکز حملات ‌روی اصلاح‌طلبان است زیرا اصلاح‌طلبان از نیروهای اصیل انقلاب هستند و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد.
عارف با بیان اینکه در بسیاری از موضوعات و کارهای فراکسیون امید، علنی و رسانه‌ای شدن موضوع، رسیدن به موفقیت را سخت می‌کند، مانند حل موضوع حصر، تأکیدکرد: اصلاح قانون کاهش مجازات برخی از قاچاقچیان مواد مخدر از کارهای خوب فراکسیون امید بود چرا که رتبه ایران را در بین کشورهایی که مجازات اعدام دارند چندین پله کاهش داد و در مجامع مختلف بین‌المللی از این اقدام تقدیر می‌شود.
وی تأکید کرد: موضوعات در فراکسیون امید به صورت اجماعی تصمیم‌گیری می‌شود. مجمع عمومی فراکسیون‌ها که سالی یک بار برگزار می‌شود، در فراکسیون امید 10 الی 12 بار در سال برگزار می‌شود. هیچ فراکسیونی حتی یک‌سوم جلسات ما را برگزار نکرده است.
رئیس فراکسیون امید یادآور شد: در انتخابات مجلس دهم 2 اشتباه راهبردی انجام دادیم؛ اول اینکه با حامیان دولت ائتلاف کردیم که در واقع، جبهه حامیان دولت نبودند و فقط یک حزب بود و کل جریان اصلاحات با یک حزب فقط ائتلاف کرد، و اشتباه دوم مربوط به لیست بستن یا حمایت از اشخاص به صورت سلبی بود؛ یعنی به دلیل اینکه فردی رأی نیاورد، از افرادی حمایت کردیم.
عارف افزود: بر اساس سیاست دوم، ما در بعضی مناطق از افرادی حمایت کردیم که مشخص بود به محض ورود به مجلس روبه‌روی ما خواهند ایستاد اما به دلیل اینکه فرد دیگری رأی نیاورد، از آن‌ها حمایت کردیم که اشتباه بود.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مستقل مجلس در حرف و کلام، اصلاح‌طلب و همراه ما هستند اما هنگام رأی‌گیری‌ها و در بزنگاه‌ها عموما و تقریبا همیشه رأی‌هایشان در سبد رقیب فراکسیون امید بوده است.
عارف تأکید کرد: اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاح‌طلب یک یا 2 نفر معرفی شود ایرادی ندارد چرا که اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است.
عارف در ادامه سفر خود به مشهد، در مراسم اختتامیه شانزدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد نیز حضور یافت. وی که رئیس انجمن رمز ایران نیز هست، در این مراسم اظهار کرد: ظاهر تحریم‌ها اقتصادی است ولی در باطن خود، دسترسی به علم و فناوری را در نظر دارد. به همین دلیل تلاش جوانان در رسیدن به علم و فناوری ارزشمند است. رئیس انجمن رمز ایران گفت: در تدوین اسناد بالادستی و سند راهبردی ده‌ساله باید بدانیم کجا هستیم و مسیر آینده درست تشخیص داده شود. اگر شرایطمان را با اسناد تولید‌شده وفق ندهیم، خودشان را به ما تحمیل خواهند کرد. وی اضافه کرد: حضور در فضای مجازی یک ضرورت است که در تهیه اسناد بالادستی و در برنامه راهبردی در سند چشم‌انداز باید مد نظر باشد. همچنین در تأمین نیازهای فنی و مورد نیاز کشور باید از امکانات داخل کشور استفاده شود.
رئیس فراکسیون امید در حاشیه این مراسم با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه برای منافع ملی و رفع مشکلات مردم در هر ملاقاتی که لازم است حضور می‌یابد گفت: با توجه به منافع ملی، هر اقدامی منافع ملی ایجاب کند انجام خواهیم داد و ظرفیت زیادی در نظام و انقلاب و مسئولان وجود دارد که در این مسیر گام بردارند و سخنان رئیس جمهوری همان راهبرد کلی نظام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->