نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

امید به لغو قانون منع‌ به ‌کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ‌های داخلی

  • کد خبر: ۴۲۸۷۸
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
امید به لغو قانون منع‌ به ‌کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ‌های داخلی
افزایش نجومی قیمت بازیکنان و مربیان در لیگ برتر حاصل اجرای یک قانون من‌درآوردی است!
به گزارش شهرآرانیوز، مثل همیشه یک قانون بدون آنکه کارشناسی شود، مصوب و بعد اجرا شد تا شاهد اتفاقاتی باشیم که تا سال‌های سال دامن فوتبال ایران را خواهد گرفت. قانون منع‌به‌کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ‌های داخلی، تنها‌ثمره‌ای که برای فوتبال ایران داشت، بالابردن قیمت‌های نجومی بازیکنانی بود که شاید در حالت عادی کسی برای یک ۹۰ دقیقه هم روی آن‌ها حسابی باز نمی‌کند. اعداد میلیاردی چنان راحت از زبان بازیکنان و مدیر‌برنامه‌هایشان خارج می‌شود که انگار قرار نیست این پول پرداخت شود.

«ما قانون من‌درآوردی در فوتبالمان زیاد داشتیم که این قانون هم از همان قانون‌هاست، مثل همان قانون سقف قرارداد یا منع جذب دروازه‌بان خارجی. متأسفانه اشتباهاتی را که در سطح مدیریتی بالا رخ می‌دهد، باید مربیان و باشگاه‌ها پاسخ بدهند! قرارداد اشتباهی با ویلموتس بسته شده و خسارت زیادی دیدیم، اما ما در باشگاه‌ها باید از خرید بازیکن یا مربی خارجی منع شویم.» این‌ها بخشی از صحبت‌های جواد نکونام، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان، است که این قانون را من‌درآوردی و بدون فایده می‌خواند.

حالا، اما به نظر می‌رسد فدراسیون‌نشینان با هماهنگی مسئولان وزارتخانه، به‌دنبال راهکاری هستند تا این قانون را لغو کرده یا تبصره‌ای را برای دور‌زدن آن پیدا کنند! از‌این‌رو انتظار می‌رود در روز‌های آینده قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر اصلاح شود. البته این خبر هنوز از‌سوی هیچ‌یک از مدیران رسمی فدراسیون فوتبال تأیید نشده است؛ اما نقد‌هایی به مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال وجود دارد که منع حضور خارجی‌ها نباید شامل مربی می‌شد، چون این محدودیت زمینه آموزش را متوقف می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، پیش‌تر قانون مشابهی در لیگ‌یک وضع شد و این فقط شامل بازیکنان می‌شود. دیدید که تیم گل‌گهر سیرجان با هدایت وینکو به لیگ برتر صعود کرد.

باشگاه استقلال در تلاش برای بازگرداندن استرماچونی است؛ مربی‌ای که در ماه‌های حضور در استقلال عملکرد خوبی در این تیم از خود به نمایش گذاشت. در‌صورتی‌که فدراسیون فوتبال با حضور استراماچونی در تیم آبی موافقت کند، قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر اصلاحیه خواهد خورد. اینکه محدودیت حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ‌برتری فقط شامل بازیکن می‌شود، اما قادر به جذب مربی خارجی خواهند بود. در برخی از کشور‌ها که حضور بازیکنان خارجی به‌خاطر بها‌دادن به بازیکنان داخلی ممنوع است، حضور مربی خارجی آزاد است؛ چرا‌که بر این باورند این ۲ مقوله از هم جداست و مربی خوب خارجی می‌تواند در تحول فوتبال باشگاهی نقش چشمگیری ایفا کند.

یکی از دلایل محرومیت حضور مربیان و بازیکنان خارجی در تیم‌های لیگ‌برتری که از‌سوی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شده، شکایت‌هایی است که علیه تیم‌های ایرانی در فیفا مطرح شد؛ هرچند بیشتر این شکایت‌ها از‌سوی بازیکنان بوده است. شاید در روز‌های آتی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نشستی که به همین بهانه برگزار می‌کند، قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر را مشابه قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ‌یک کند، با‌این‌توضیح که در هر ۲ لیگ، فقط حضور بازیکنان خارجی منع می‌شود و مربیان خارجی می‌توانند همچنان در تیم‌های دسته‌اولی و لیگ‌برتری مربیگری کنند.

فدراسیون فوتبال درحالی به منع حضور مربیان خارجی در تیم‌های لیگ‌برتری حکم داده است که خودش برای تیم ملی از مربی خارجی بهره می‌برد! برخی می‌گویند جدا از طرح شکایت‌ها علیه باشگاه‌های ایرانی، رأی صادره از‌سوی فیفا در‌مورد مارک ویلموتس هم در اجرای این مصوبه دخیل بوده است. در روز‌های اخیر و در نقد‌های صورت‌گرفته به مصوبه فدراسیون فوتبال، بیشتر کارشناسان به این نکته اشاره کردند که حضور مربیان خارجی در تیم‌های لیگ‌برتری به‌خاطر انتقال دانش برای فوتبال باشگاهی و ملی مفید خواهد بود و اگر قرار به بها‌دادن به بازیکنان داخلی است، باید مانع از حضور مربی خارجی در تیم‌های لیگ برتری نشد، چرا‌که این مربیان می‌توانند نقش انکارناپذیری در پیشرفت بازیکنان ایرانی داشته باشند؛ همان‌طور که بعد از حضور استراماچونی در ایران، مهدی قائدی تبدیل به بازیکن بهتری شد.

باشگاه استقلال همان‌طور که اشاره شد، برای بازگرداندن استراماچونی به استقلال تلاش می‌کند و باید منتظر ماند و دید که تلاش فدراسیون فوتبال در روز‌های اخیر به کجا خواهد انجامید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->