راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع پیروزی اصلی و نهایی با مستضعفان است
سرخط خبرها

برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) در حرم مطهر

  • کد خبر: ۴۲۹۷۷
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) در حرم مطهر
همزمان با سالروز شهادت مظلومانه سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین(ع)، مراسم عزاداری این امام همام در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) اقامه شد.
به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین(ع)، مراسم عزاداری این امام همام در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) اقامه شد.
 

۲۵محرم‌الحرام، به روایتی سالروز شهادت مظلومانه سید الساجدین حضرت زین العابدین(ع) است، به همین مناسبت ویژه برنامه‌های سوگواری و عزاداری در حرم مطهر رضوی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.


این ویژه برنامه‌ها از صبح امروز با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم آغاز شد و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محمد گلابگیر و امیر عارف به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.


در ادامه این مراسم آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به ذکر فضایل شخصیت بزرگوار امام سجاد(ع) اشاره و بر ضرورت معرفت‌شناسی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تاکید کرد.


وی گفت: متاسفانه مشکل ما در معرفت‌شناسی ائمه اطهار(ع)است؛ ما در قسمتی از ذکر مصیبت توجه داریم که عواطف را برمی انگیزد اما به دنبال اصل واقعیت ذکر مصیبت نیستیم. در واقع عزاداری و سوگواری امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا، ابزاری برای نهادیه سازی و جاودانگی انقلاب کربلا بود تا در کل انقلاب‌ها نقش اثرگذاری داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حضرت سجاد(ع)شخصیتی دو بعدی داشتند به این معنی که هم امام فردساز و هم امام جامعه‌ساز بودند؛ این امام بزرگوار در صحیفه سجادیه در واقع با دعا نقش فردسازی را ایفا کردند و در جامعه سازی نیز خصوصیت منحصر به فردی داشتند.


وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) کربلا را به صورت اصل قطعی عینی در دل‌های مردم نهادینه کردند و اگر امروز شاهد این هستیم که حتی آتش پرستان عاشق امام حسین(ع) هستند نشان از نقش امام سجاد(ع) و تلاش‌ها و مجاهدت‌های این امام در شخصیت جامعه‌سازی ایشان است.


روضه‌خوانی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) و اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زیارت وارث توسط سید حجت بحرالعلوم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه روز شهادت امام سجاد(ع) بود.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->