حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان دانش‌آموزان و دانشجویان برای اعزام به سفر‌های زیارتی مانعی ندارند انفعال نهاد‌های بین المللی در زمینه ساخت مدرسه برای دانش آموزان اتباع در  مشهد سامان‌دهی بیش‌از ۵ هزار و ۶۰۰ شیء فرهنگی در خراسان‌رضوی نمرات فاجعه‌بار آزمون‌های نهایی کشور | تداوم افت نمرات در خراسان‌رضوی اجرای حکم قصاص مردی که مهمان برادرش را به قتل رسانده بود + عکس طلاق به خاطر چالش‌های عجیب اینستاگرامی | همسرم به ناخن‌هایم لاک قرمز زده بود!
سرخط خبرها

بحران هویت دوگانه برای رسانه

  • کد خبر: ۴۳۵۱
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
بحران هویت دوگانه برای رسانه
مصطفی انتظاری‌‌هروی روزنامه‌نگار و فعال رسانه

کم نیستند آن ها که نقد می کنند. کم نیستند کسانی که افشا می کنند. کم نیستند آنانی که لب به مطالبه می گشایند، اما وقتی کسی به همه آن موضوعات نقدشده یک تنه عمل می کند، تراژدی انتقاد به کمدی فرار منتهی می شود.این حکایت فرار برخی خبرنگاران منتقد است که تا هستند از نقد پرهیز نمی کنند، اما تا فرصتی می یابند، برای همیشه می روند، بی آنکه تعهدی در برابرهمه آن گفته ها داشته باشند.به عنوان یک فعال رسانه ای، نمی شود چشم بر فشارهایی که برای اصحاب رسانه گاه ارعاب آور می شود، بست، اما بی باوری در برابرگفته ها و نوشته ها، آفتی است که این روزها به جان برخی از ما رسانه ای ها افتاده است.
اینکه آیا این فشارها دلیلی بر این است که روزنامه نگار حرفی بزند، چیزی بنویسد و کنشی کند که آن را قبول ندارد، سؤالی است که باید پس از آگاهی از موضوع به آن پرداخت؛ اما این آسیب که چرا برخی اصحاب رسانه بی آنکه اعتقادی به خروجی حرفه ای کار خود داشته باشند، ناگهان به اردوگاهی دیگر بروند، بی تردید نسبتی با اصول کار رسانه ندارد.
برای مخاطبان رسانه، مهم ترین اصل، صداقت است. اگر کسی در تلویزیون به مردم ایران درود می فرستد، اما فرزندش را در خاک کشوری دیگر به دنیا می آورد و اگر خبرنگاری نقد دوتابعیتی ها می کند، اما خبر می رسد که درخواست پناهندگی داده است، این ها همه مخاطب را به رسانه بی اعتماد می کند. گویی همه بلندگویی هستند که صدایی از خودشان بیرون نمی آید!این ها همه درسی است برای آنکه مدیران رسانه خبرنگاران را وادار به بیان دیدگاه هایی نکنند که مایل به بیانش نیستند. از رسانه ای ها چهره ای نسازند که با شخصیت حقیقی و حقوقی شان در تعارض قرار گیرد. فشار هویت دوگانه، نه اصحاب رسانه، که رسانه ها را از بین می برد و دود ناشی از آتشی که به جان رسانه می افتد، به چشم همه خواهد رفت.هویت دوگانه و تعارضات هویتی امروز تهدیدی برای همه است. استاد دانشگاهی که درس می دهد، اما به درسی که می دهد باور ندارد، مدیری که به قانونی که اجرا می کند باور ندارد، خبرنگاری که به نوشته هایش باور ندارد، سخنرانی که به موعظه هایش باور ندارد، نماینده ای که به مقرراتی که خود وضع می کند اعتقادی ندارد، همه تهدیدی برای جامعه امروز ایران هستند. لشکر دارندگان هویت جعلی را باید مهار کرد؛ چرا که مرجعیت رسانه و دولت و مجلس و منبر را از بین می برند. راهکارش کم کردن از شعارها و عمل به باورهاست.زمانی که تا این اتفاق رخ ندهد، باید شاهد تعارضاتی بود که آبروبر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->