سرخط خبرها

گفت‌وگو‌ی جنجالی فاطمه معتمدآریا درباره خانه قدیمی‌اش، تلویزیون

  • کد خبر: ۴۳۵۵۰
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
گفت‌وگو‌ی جنجالی فاطمه معتمدآریا درباره خانه قدیمی‌اش، تلویزیون
خانم معتمدآریا در آخرین مصاحبه‌اش درباره مسئله جنجال‌برانگیز این روز‌های هنر‌های نمایشی ایران، یعنی در دست گرفتن اختیار شبکه نمایش‌خانگی به‌وسیله صداوسیما اظهارنظری تندوتیز کرده است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - فاطمه معتمدآریا جزو معدود زنان بازیگر ایرانی است که با رسیدن به سن میان‌سالی و به‌تبع آن کمترشدن تعداد پیشنهادها، به‌جای گوشه‌نشینی و انجام مصاحبه‌های عجیب‌وغریب درباره فساد در سینما و افت کیفی فیلم و سریال‌ها، با تکیه بر توانایی بالای بازیگری‌اش هنوز هم در فیلم‌های سینمایی ایرانی درخشان ظاهر می‌شود و علاوه بر فعالیت هنری، در زمینه مسائل اجتماعی هم حضور خوبی دارد. فاطمه یا سیمین معتمدآریا که تا یک سال دیگر شصت‌ساله می‌شود، از سیزده‌سالگی مثل خیلی از سینماگران ایرانی هم‌دوره‌اش از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به دنیای هنر پا گذاشت. همراه با دوستانش ایرج طهماسب و حمید‌جبلی در دهه ۶۰ کار‌های کودک می‌کرد و در این بین با کارگردانان بزرگ ایرانی مثل بهرام بیضایی، عباس کیارستمی و بهمن‌فرمان‌آرا هم همکاری کرد.
 
وسعت کار او از سریال کودکانه «محله بروبیا» و صداپیشگی در «مدرسه ‌موش‌ها» است تا شکار ۴ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل و بهترین بازیگر زن در سال‌های ۶۷، ۷۰، ۷۱ و ۷۲. او در کلاه‌قرمزی با شیرینی تمام حاضر می‌شود و در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی لایق جایزه ۳۰ سال فعالیت هنری دانسته می‌شود. اما معتمدآریا چند سالی از دوره بازیگری‌اش را در ممنوع‌التصویری و حتی یک سال را با ممنوع‌الخروجی از ایران گذراند تا اینکه در سال ۹۲ دو فیلم از او در سینما اکران شد و بعد از آن سال هم معتمدآریا در چندین فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد.
 
 
گفتگو‌ی جنجالی فاطمه معتمدآریا درباره خانه قدیمی‌اش، تلویزیون
انتخاب‌های او البته به‌تدریج به‌سمت فیلم‌های هنری‌تر برای مخاطبان خاص رفت، هرچند هنوز هم خود را از جریان اصلی سینمای ایران جدا نکرده است. معتمدآریا همان‌طور که در ابتدای این متن اشاره شد، به‌جای گوشه‌ای نشستن و شکایت از کم‌کاری، پس از چندین سال دوباره به صحنه تئاتر برگشت و جایزه بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر در بخش بین‌الملل را برای بازی در نمایش «خنکای ختم خاطره» گرفت. معتمدآریا در این سال‌ها در فضای مجازی حضور کم‌رنگی دارد و خود را درگیر اظهارنظر‌ها و سوءتفاهم‌های بی‌شمار اینستاگرامی نمی‌کند، اما در برهه‌هایی حرف‌هایش را در مصاحبه‌هایی که بیشتر درباره مسائل سینمایی هستند، انجام می‌دهد.
 
خانم معتمدآریا در آخرین مصاحبه‌اش درباره مسئله جنجال‌برانگیز این روز‌های هنر‌های نمایشی ایران، یعنی در دست گرفتن اختیار شبکه نمایش‌خانگی به‌وسیله صداوسیما در اظهار نظری تندوتیز گفته است:
 
«این مسئله نیازمند کار تخصصی آدم‌های همین حرفه است، نه کسانی که کارشان صرفا قانون‌گذاری است. با این حال به‌نظرم سینما و در رأس آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تلاش کنند تا صداوسیما ابتذال سریال‌های خود را وارد سینما نکند».
 
مبتذل‌خواندن سریال‌سازی صداوسیما ازسوی بازیگری در حدواندازه معتمدآریا یکی از تندترین اظهار نظر‌ها درباره اختلاف این روز‌های صداوسیما و وزارت ارشاد است، اختلافی که مجلس سمت صداوسیما را گرفته است و آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، پیروز نهایی احتمالی در این درگیری صداوسیما است.
 
 
گفتگو‌ی جنجالی فاطمه معتمدآریا درباره خانه قدیمی‌اش، تلویزیون
 
 
خانم معتمدآریا در سریال‌هایی مثل «زیر تیغ» و «آشپزباشی» که جزو ماندگارترین و در عین حال پرمخاطب‌ترین سریال‌های صداوسیما در ۲ دهه گذشته هستند بازی کرده و کارش را هم از همان روز‌های اول با تلویزیون آغاز کرده است، اما این روز‌ها با گذشت چندین‌سال و تغییرات مدیریتی بسیار، او هم سریال‌سازی در صداوسیما را مبتذل می‌خواند و در مصاحبه‌اش بیشتر از دغدغه درباره اوضاع نه‌چندان خوب رسانه ملی در حوزه هنر‌های نمایشی، به فکر از توقیف درآمدن فیلم‌هایش است، نه تأسف‌خوردن به حال خانه قدیمی‌اش، تلویزیون!
 
 
گفتگو‌ی جنجالی فاطمه معتمدآریا درباره خانه قدیمی‌اش، تلویزیون
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->