جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

رونمایی از ۳ سردیس شهدای دفاع مقدس

  • کد خبر: ۴۴۰۴۳
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
رونمایی از ۳ سردیس شهدای دفاع مقدس
سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، برای تجلیل از رشادت‌ها و مقام والای شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری‌ای را تدارک دیده است. از میان آن‌ها می‌توان به فضاآرایی شهری، رونمایی از سردیس شهدای دفاع مقدس، اکران تصاویر شهدا و اجرای نقاشی دیواری اشاره کرد.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، برای تجلیل از رشادت‌ها و مقام والای شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری‌ای را تدارک دیده است. از میان آن‌ها می‌توان به فضاآرایی شهری، رونمایی از سردیس شهدای دفاع مقدس، اکران تصاویر شهدا و اجرای نقاشی دیواری اشاره کرد. به گفته معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیشتر برنامه‌های امسال در هفته دفاع مقدس محتوامحور است. محمد محسن مصحفی همچنین با تاکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی می‌گوید: باتوجه به شرایطی که هم اکنون در آن قرار داریم بیشتر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این مناسبت افتخارآفرین، به صورت اکران شهری و فضاآرایی گسترده شهر در نظر گرفته شده است.


رونمایی از ۳ سردیس شهدای دفاع مقدسشهید محمود صارمی

 

جانمایی سردیس‌های شهدا

رونمایی ۳ سردیس از شهدای هشت سال دفاع مقدس یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است. سردیس‌هایی که حاصل برگزاری اولین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد در آذر سال گذشته است. در این رویداد که با حضور ۲۰ هنرمند مطرح مجسمه‌ساز کشوری و استانی برگزار شد سردیس ۲۰ نفر از مفاخر کشور ساخته و قرار شد هم‌زمان با مناسبت‌های مختلف این آثار در شهر جانمایی شود. بنا بر گفته‌های رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با آغاز هفته دفاع مقدس نیز این سازمان از سردیس‌های شهید ابراهیم فخرایی، شهید محمود صارمی و شهید پرویز حبرانی رونمایی می‌کند.
 
 
رونمایی از ۳ سردیس شهدای دفاع مقدس
شهید پرویز حبرانی
 
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سردیس «شهید ابراهیم فخرایی» ساخته فردین اسفندیاری، چهارشنبه ۲ مهر در بین میدان دانشجو و صدف در ابتدایی خیابان شهید فخرایی، جانمایی می‌شود. سردیس «شهید محمود صارمی» ساخته زهرا موسوی‌اصل، مجسمه‌ساز مشهدی نیز روز پنجشنبه ۳ مهر در بولوار کوثر شمالی، میدان کوثر نصب می‌شود؛ و درنهایت سردیس «شهید پرویز حبرانی» ساخته محمدحسین خیرآبادی، هنرمند سبزواری روز ۵ مهر هم‌زمان با سالروز طرح مشترک سپاه و ارتش برای شکست حصرآبادان در خیابان شهید بهشتی، میدان شهید حبرانی رونمایی و نصب خواهد شد.


رونمایی از ۳ سردیس شهدای دفاع مقدسشهید ابراهیم فخرایی

 

نقاشی شهدا بر دیوار‌های شهر

از دیگر اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در هفته دفاع مقدس می‌توان به اجرای نقاشی‌های دیواری ویژه شهدا (در راستای فراخوان روشنای شهر ۳) اشاره کرد. به گفته مصحفی این آثار شامل طرح شهید قربانی در منطقه یک، شهید قاسمی دانا در منطقه سه، شهید حسینی محراب در منطقه چهار، شهید بسکابادی در منطقه شش، شهید دهقان و شهید سلیمانی در منطقه هفت، شهید کاوه، شهید آبشناس و شهید محرابی در منطقه ۹ و شهید ابراهیم هادی در منطقه ۱۲ است. از این نقاشی‌ها نیز روز یکشنبه ۶ مهر رونمایی خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان می‌کند: با هدف فضاآرایی ویژه این ایام، سه هزار آویز ستونی، ۱۵ هزار بیرق بی آر تی در اطراف حرم، میدان پارک و بولوار وکیل‌آباد نصب خواهد شد. همچنین ۱۰ عدد حجله شهید نیز در شهر نصب و جانمایی می‌شود.

به گفته مصحفی ۵۳ قاب عکس شهری مزین به تصاویر شهدای دفاع مقدس نیز در شهر اکران شده است. تصاویر منتخب با وجود شاخص‌های شغلی و اقشار مختلف جامعه در هشت سال دفاع مقدس انتخاب شده‌اند و حضور آحاد افراد جامعه اعم از کشاورز، دانش آموز، روحانی و کارمند در آن‌ها به چشم می‌خورد.

معاون شهردار با اشاره به ویژه‌برنامه روضه‌خوانی جلو منازل شهدا نیز یادآور می‌شود: این برنامه با عنوان «هرکوچه شهید، یک حسینیه» به همت فرهنگ‌سرای سردار شهید قاسم سلیمانی تدارک دیده شده است که در این ایام اجرا می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->