نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

دریادار سیاری: همه آسمان کشور تحت کنترل است؛ تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم

  • کد خبر: ۴۴۱۱۲
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
دریادار سیاری: همه آسمان کشور تحت کنترل است؛ تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه همه تحرکات دشمن در زمین، دریا و هوا را در منطقه و فرامنطقه رصد می‌کنیم، گفت: برای مقابله با دشمن راهکار‌های کوتاه مدت و بلندمدت مشخص کرده‌ایم و آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم.
به گزارش شهرآرانیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ارزیابی دقیق از توانایی دشمن داریم گفت: تهدید را خوب می‌شناسیم و جهت و امکانات آن را می‌دانیم.

وی افزود: برای مقابله با دشمن راهکار‌های کوتاه مدت و بلندمدت مشخص کرده ایم و آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم.

امیر دریادار سیاری با بیان این که درسی که از دفاع مقدس آموخته ایم این است که دشمن شناس باشیم افزود: نیروی انسانی الهی محور؛ حرف نخست را در آمادگی رزمی ما می‌زند و این نیرو، آموزش و مهارت دیده بر اساس ارزش‌های حاکم بر جامعه است.

وی گفت: تجهیزاتی که نیرو‌های مسلح کشورمان از آن استفاده می‌کنند ساخته شده در شرکت‌های دانش بنیان داخلی و صنایع دفاعی خودمان است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در دفاع مقدس برای پدافند هوایی فقط یک نوع موشک داشتیم، اما اکنون سامانه پدافند هوایی کشور را نمی‌توانیم شمارش کنیم و همه آسمان کشور تحت کنترل است.

امیر دریادار سیاری گفت: اکنون همه تجهیزات ازجمله هواپیما، رزم‌ناو و ناوشکن‌ها را می‌سازیم.

وی افزود: نیروی انسانی الهی محور در کنار تسلیحات ساخته شده داخلی با تاکتیک‌های خودمان و پشتیبانی خوب ملت ایران، آمادگی مقابله با هر تهدیدی را برای ما ایجاد کرده است.

امیر دریادار سیاری گفت: بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ آمادگی، هفته‌ای یک بار رزمایش برگزار می‌کنند و سالانه رزمایش مشترک و سراسری ارتش برای وحدت، انسجام و تلاش بیشتر را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش ذوالفقار ۹۹ دست یافتیم افزود: در این رزمایش موشک زیرسطحی به سطح که دانش و فناوری بسیار بالایی دارد از زیردریایی پرتاب شد و این موشک دشمن را به شدت می‌ترساند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: این موشک می‌تواند از انواع زیردریایی‌های ما که قابلیت پنهان کاری دارند پرتاب شود و این دانش و مهارت ما را نشان می‌دهد.

امیر دریادار سیاری افزود: مدیریت زمان جنگ، کاملا مدیریت جهادی و بر آن اخلاص، کار برای خدا، تکیه بر ایمان، کار برای حفظ اسلام و انقلاب و عشق به شهادت حاکم بود.

وی گفت: در مدیریت زمان جنگ کسی در پی منافع شخصی نبود و این‌ها ارزش دفاع مقدس و مؤلفه‌های اصلی پیروزی ما در جنگ تحمیلی است.

امیر دریادار سیاری افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در مقابل دشمن ایستاده ایم و دشمن نه تنها تهدیدات خود را کم نکرده بلکه بیشتر کرده است.

وی گفت: جنگ با شیطان بزرگ و استکبار جهانی تمام نشده است و اکنون در جنگ نرم و جنگ اقتصادی با آن هستیم و می‌خواهند از این طریق به ما آسیب وارد کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: امروز در همه مقاطع مدیریتی و نیرو‌های مسلح همان مدیریت و فرماندهی جهادی پیاده می‌شود و هر جا با مشکل روبرو بشویم اگر مدیریت جهادی را پیاده کنیم به طور قطع موفق خواهیم شد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه ادعای اختلاف بین سپاه و ارتش از شبهاتی است که دشمن به وسیله عملیات روانی و استفاده از رسانه‌های خود انجام می‌دهد گفت: اطمینان داشته باشید چنین اتفاقی نه افتاده است و نه می‌افتد و دشمن کورخوانده که چنین آرزویی داشته باشد.

وی افزود: ارتش و سپاه با یکدیگر پیروزی‌های بزرگی ازجمله در عملیات‌های شکست حصر آبادان، فتح المبین، بیت المقدس و والفجر ۸ به دست آوردند که این عملیات‌ها درس‌های بزرگی دارد و نشان دهنده یکدست بودن، اتحاد و انسجام ما در دفاع مقدس است.

امیر دریادار سیاری گفت: امروز نیز مانند دفاع مقدس هستیم و ارتش و سپاه در عین حال که مأموریت‌های مشخصی دارند، اما لازم و ملزوم یکدیگر و کنار هم هستند.

وی افزود: این که دشمن جرأت حمله به کشورمان را ندارد به این دلیل است که ارتش و سپاه بر ضد دشمن؛ یک مشت هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش و سپاه می‌توانند چنان ضربه‌ای به دشمن بزنند که دشمن بیشتر از سودی که احتمال دارد ببرد، ضرر ببیند.

امیر دریادار سیاری افزود: کار‌های مشترکی با یکدیگر انجام می‌دهیم و در رزمایش‌های ارتش کار‌های بسیار مشترکی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی درباره کلام امام پس از آزادی خرمشهر که فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" گفت: امام در یک جمله؛ وضع را برای همه روشن کرد و برای اینکه کسی را غرور نگیرد و هر کس در جای خود کار کند این جمله را فرمود.

امیر دریادار سیاری افزود: عملیات بیت المقدس بسیار با عظمت و شجاعانه در ۲۶ روز، با اتحاد، هماهنگی و انسجام نیرو‌های مسلح انجام شد که اگر چگونگی عملکرد نیرو‌های مسلح در این عملیات را بدانیم، عظمت آن مشخص می‌شود.

وی گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی نمایندگانی از سازمان ملل خدمت حضرت امام رسیدند که ایران با متجاوز مذاکره کند، اما امام فرمود اگر دشمن خاک ما را ترک کند مذاکره می‌کنیم و در غیر این صورت مذاکره‌ای انجام نمی‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: نمایندگان سازمان ملل خواستار مذاکره در شرایطی بودند که بخشی از خاک ایران را دشمن اشغال کرده بود و امام فرمود می‌جنگیم و این طور مذاکره نمی‌کنیم.

امیر دریادار سیاری گفت: این تصمیم شجاعانه امام به مردم نشان داد نباید زیر بار ظلم بروند و دشمن باید خاک کشورمان را ترک کند.

وی افزود: اگر در آن شرایط مذاکره می‌کردیم مانند ۲۰۰ سال گذشته دوباره بخشی از خاک ایران از دست می‌رفت، اما تصمیم امام برای بیرون رفتن دشمن از خاک کشورمان، مسیر را به طور کامل برای حرکت آینده، روشن کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->