رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

افشاگری رسانه عراقی درباره همکاری خانواده پهلوی با صدام در جنگ ۸ ساله

  • کد خبر: ۴۳۹۸۳
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
افشاگری رسانه عراقی درباره همکاری خانواده پهلوی با صدام در جنگ ۸ ساله
یک رسانه عراقی اعلام کرد که بر اساس اسناد سرویس اطلاعات رژیم بعثی خانواده محمدرضا پهلوی در جنگ هشت سال دفاع مقدس به صدام کمک می‌کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، شبکه عراقی الاتجاه اعلام کرد: اسناد به دست آمده از سرویس اطلاعات رژیم سابق عراق نشان می‌دهد که محمدرضا پهلوی و برخی نزدیکانش در جریان جنگ هشت سال دفاع مقدس از رژیم بعث حمایت کرده اند تا به ایران حمله کند.

بر اساس این اسناد، خانواده محمدرضا پهلوی بعد از اینکه از ایران فرار کرده اند به همراه نزدیکان تیمور بختیار، رئیس پیشین ساواک و شاپور بختیار، نخست وزیر پیشین ایران به صدام کمک کردند تا جنگ به سود او به پایان برسد.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که برخی جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی که در زمان محمدرضا شاه خریداری شده بودند با موافقت فرح پهلوی به نظام بعثی عراق تحویل داده شده اند تا شهر‌های ایران را مورد هدف قرار دهد.

برخی گزارش‌های امنیتی عراقی نشان می‌دهد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برخی از نزدیکان تیمور بختیار واسطه میان او خانواده پهلوی بودند و در جنگ ایران و عراق از صدام حمایت می‌کردند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->