آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

کویید ۱۹ و دارو‌هایی که بی اثر شناخته شدند!

  • کد خبر: ۴۴۲۱۹
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کویید ۱۹ و دارو‌هایی که بی اثر شناخته شدند!
داروی "فاویپراویر" هیچ اثری در درمان بیماران مبتلا نداشت و مصرف آن ممکن است برای بیماران آسیب رسان نیز باشد، ولی داروی "رمدسیویر" به عنوان موردی است که پزشک این اختیار را دارد و می تواند آن را برای بیماران مبتلا تجویز کند و این دارو به طور کامل از پروتکل درمان خارج نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کمیته علمی ستاد کرونا از حذف یک دارو و وارد شدن دو دارو در پروتکل درمانی بیماران مبتلا به کووید۱۹ خبر داد.

دکتر مصطفی قانعی اعلام کرد: آخرین مصوبات در قالب یک دستورالعمل درمانی به کل کشور ابلاغ شد و در آن داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا نیز اعلام شده است.

وی در خصوص داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا، توضیح داد: در این پروتکل درمانی داروی "رمدسیویر" و "فاویپیراویر" به عنوان داروهای الزامی برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ قلمداد نشدند.

قانعی خاطر نشان کرد: داروی "فاویپراویر" هیچ اثری در درمان بیماران مبتلا نداشت و مصرف آن ممکن است برای بیماران آسیب رسان نیز باشد، ولی داروی "رمدسیویر" به عنوان موردی است که پزشک این اختیار را دارد و می تواند آن را برای بیماران مبتلا تجویز کند و این دارو به طور کامل از پروتکل درمان خارج نشده است.

رییس کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: ما در پروتکل درمانی، داروهای "کورتیکوئید استروئید" و "اینترفرون" را وارد کردیم  و اجازه استفاده از آنها را دادیم.

قانعی ادامه داد: داروی "اینترفرون" دارویی است که می‌تواند با ویروس مقابله کند و "کورتیکوئید استروئید" نیز به عنوان دارویی برای مقابله با التهاب ریه تجویز می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->