ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (۱ اردیبهشت) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

دکتر مینو محرز: امکان تشخیص جداگانه کرونا و آنفلوانزا به‌زودی فراهم خواهد شد

  • کد خبر: ۴۴۲۷۳
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
دکتر مینو محرز: امکان تشخیص جداگانه کرونا و آنفلوانزا به‌زودی فراهم خواهد شد
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از امکان تشخیص و تست‌های جداگانه ویروس‌های کرونا و آنفلوانزا برای جلوگیری از تداخل در درمان آن‌ها خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از امکان تشخیص و تست‌های جداگانه ویروس‌های کرونا و آنفلوانزا برای جلوگیری از تداخل در درمان آن‌ها خبر داد.

دکتر مینو محرز ادامه داد: متأسفانه در روز‌های گذشته مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی، از اردیبهشت و خردادماه هم بیشتر شده و ما را نگران کرده است.

وی درباره چرایی افزایش ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا گفت: بیشتر آمار مرگ‌ومیر به‌علت سن بیمار یا داشتن بیماری زمینه‌ای بوده است. اما چون کرونا در بدن هر فرد رفتار متفاوتی دارد، سعی کرده‌ایم تا با بررسی علت مرگ افراد و جمع‌بندی آن، زمینه‌های ابتلا را مشخص کنیم و از این راه بتوانیم اقدامات درمانی و پیشگیرانه خود را افزایش دهیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره دارو‌هایی مانند اکتمرا نیز تصریح کرد: این دارو به هیچ عنوان خوب نیست و عوارض دارد و از چرخه تجویز هم خارج شده است. به‌تازگی نیز NIH ایالات متحده آن را از دستور درمان خود خارج کرده است.

دکتر محرز درباره شباهت‌های علائم ویروس‌های کووید ۱۹ و آنفلوانزا و تصمیمات کمیته علمی برای روز‌های آینده گفت: در جلسه‌ای که با رئیس انستیتو پاستور داشتیم، مقرر شد به‌زودی امکانات تست و تشخیص این ۲ ویروس از هم تهیه شود تا بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزا تصور نکنند کرونا گرفته‌اند. این اقدام به کارکنان درمان نیز اجازه خواهد داد تا بیمار را راهنمایی کنند و از استرس او بکاهند.

وی ضمن توصیه به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد: شستن مداوم دست‌ها و ضدعفونی‌کردن آن و همچنین ادامه استفاده از ماسک، قطعا باعث کاهش ابتلا به ویروس‌های فصلی خواهد شد و کسانی که این کار‌ها را انجام دهند، از بیماری مصون هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->