باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد
سرخط خبرها

«مهرگان» بلای جان بیماران

  • کد خبر: ۴۴۴۳
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
  • ۱
«مهرگان» بلای جان بیماران
دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستان مهرگان را ممنوع اعلام کرد

ملیحه فلاح - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در تاریخ 13مرداد 98 در نامه‌ای به استاندار خراسان‌رضوی از موضوعی درباره یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر پرده‌برداری کرده است که به‌نوعی زنگ هشداری برای سلامت و درمان مشهد به حساب می‌آید. محمدرضا دارابی در نامه‌اش به علیرضا رزم‌حسینی به 2مورد مرگ مادر و نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان مهرگان، تنها بیمارستان واقع در محدوده قاسم‌آباد مشهد اشاره کرده و این مرکز درمانی را در این زمینه مقصر دانسته است. او در بندهایی از نامه خود، ادامه وضعیت فعلی این مجموعه درمانی و انجام اقدامات خلاف ضوابط را برای این دانشگاه همراه با مسئولیت دانسته و گفته است که طی نامه‌ای به بیمارستان پذیرش تمامی بیماران الکتیو (جراحی‌های از پیش تعیین‌شده) را در تمامی بخش‌ها و واحدهای مهرگان ممنوع اعلام کرده است. محسن خشنود که خرداد امسال از سوی هیئت‌مدیره شرکت تعاونی پاستور به‌عنوان رئیس جدید بیمارستان مهرگان انتخاب شده نیز این موضوع را تأیید کرده است. او که به دلیل اختلافات موجود بین ورثه مدیرعامل سابق و سهام‌داران این شرکت تعاونی هنوز نتوانسته بر کرسی ریاست این مجموعه درمانی پرحاشیه تکیه بزند، حتی شمار اشتباهات پزشکی منجر به مرگ این بیمارستان را بالاتر از عدد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اعلام کرده است.


5 مرگ در 5ماه
خشنود در گفت‌وگو با روزنامه شهرآرا گفت: از ابتدای سال تاکنون مرگ 2مادر، 2نوزاد دوقلو و یک گردشگر خارجی در این بیمارستان اتفاق افتاده است و پرونده‌های آن در معاونت نظارت بر درمان وجود دارد.
او با اشاره به وضعیت نابسامان این بیمارستان گفت: اکنون نظارتی بر مهرگان وجود ندارد و این بیمارستان بدون مسئول فنی است و به همین دلیل جان بیماران در این مرکز در خطر است.
رئیس قانونی بیمارستان مهرگان از قبول نکردن این مسئولیت به دلیل نداشتن امکان حضور در بیمارستان و انجام وظایف قانونی خود خبر داد و گفت: خرداد امسال مجمع عمومی تعاونی پاستور بیمارستان مهرگان با حضور 250نفر از سهام‌داران و نمایندگانی از فرمانداری مشهد، معاونت نظارت بر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد و هیئت‌مدیره جدید، من را به عنوان رئیس و مسئول فنی بیمارستان مهرگان انتخاب کردند.
پس از این انتصاب قرار بود طی یک هفته به عنوان رئیس قانونی بیمارستان، این مرکز را از ورثه مدیرعامل سابق تحویل بگیرم و در آنجا مستقر شوم که این اقدام با مقاومت این افراد همراه بود. به این موضوع در نامه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به استاندار نیز اشاره شده و دارابی خطاب به رزم‌حسینی بی‌میلی رئیس منتخب هیئت‌مدیره برای تصدی این سمت را عاملی ذکر کرده است که باعث آن شده تا این بیمارستان در دست کسانی باشد که موردتأیید دانشگاه نیستند.


اخذ وجوه غیرمجاز
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در بخش‌های دیگر نامه خود از پذیرش و بستری بیماران خارجی بدون اخذ مجوز گردشگری سلامت از سوی بیمارستان اشاره کرده و گفته است که در این بیمارستان وجوه غیرمتعارف از بیماران اخذ می‌شود و گردش مالی آن که باید به صندوق بیمارستان پرداخت شود، به صورت نقدی دریافت و طبق گزارش‌هایی در برخی موارد به حساب شخصی افراد واریز می‌گردد.
رئیس قانونی بیمارستان مهرگان نیز با اشاره به نامه‌ معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی در امور اجتماعی به مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اظهار کرد: قرار بود پس از انتخاب رئیس و مدیر فنی بیمارستان در مرحله اول این جابه‌جایی بدون دخالت دستگاه قضا انجام شود و در صورتی که تغییر و تحولی ایجاد نشود،‌ معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6مشهد اقدامات لازم را انجام دهد. خشنود با بیان اینکه هیچ‌گونه اقدام و همکاری از سوی ورثه مدیرعامل سابق درباره این تغییر و تحول انجام نشد، گفت: با توجه به این موضوع، نامه‌نگاری‌های زیادی انجام شد و همکاری نکردن این افراد به اطلاع سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6مشهد رسید؛ با این وجود تاکنون درباره این جابه‌جایی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.


ثبت پروانه بیمارستان به نام شخص
بازرس شرکت تعاونی پاستور نیز درباره پیشینه این مرکز به خبرنگار شهرآرا گفت: فعالیت خرید زمین و ساخت این بیمارستان از سال۷۲ توسط شرکت تعاونی پاستور آغاز و در سال۸۳ تکمیل شد و بهره‌برداری از آن صورت گرفت.
به گفته سارا جعفرپور، این بیمارستان طبق قوانین شرکت‌های تعاونی، اداره و هیئت‌مدیره آن، هر ۳سال یک‌بار از طریق برگزاری مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و اعضای آن مدیرعامل و رئیس بیمارستان را انتخاب می‌کردند.
وی با بیان اینکه در سال۸۴ متوجه شدیم که مدیرعامل وقت مجموعه، مرحوم علیرضا عطاریان، سند و پروانه این مکان را به‌جای شرکت تعاونی پاستور به نام خود گرفته است، ادامه داد: همان زمان مدیرکل وقت تعاون وکالت‌نامه‌ای برای انتقال سند و پروانه به نام تعاونی از عطاریان دریافت کرد و هیئت‌مدیره نیز به تبع آن در سال۸۵ او را از مدیرعاملی این مرکز عزل کرد.
به گفته وی، عزل عطاریان از مدیرعاملی، بیمارستان را با مشکلاتی همراه کرد و درگذشت او پرونده را به مسیر جدیدی کشاند.
با درگذشت عطاریان و باطل شدن وکالت‌نامه او، بیمارستان مهرگان به ورثه این فرد رسید. با ورود پرونده مهرگان به مرحله جدید خود، اعضای هیئت‌مدیره سعی کردند تا با گفت‌وگو مسئله را حل کنند تا سند و پروانه این بیمارستان به نام شرکت تعاونی پاستور زده شود، اما این رویه کار را به جایی نرساند.
به گفته بازرس شرکت تعاونی پاستور، این کش‌وقوس‌ها در سال۹۳ با برگزاری یک مجمع غیرقانونی منجر به عزل هیئت‌مدیره بیمارستان مهرگان و در نهایت انتصابی شدن هیئت‌مدیره به‌جای تعاونی بودن آن شد.
وی از اعلام شکایت به رئیس‌کل دادگستری و دادسرای انتظامی قضات درباره این رأی دادگاه خبر داد و افزود: بر این اساس رأی دادگاه مبنی بر غیرقانونی بودن عزل هیئت‌مدیره و همچنین نامه‌ای از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ادامه فعالیت ما در بیمارستان صادر شد.
وی با اشاره به یک‌سال‌ونیم پیگیری از آبان‌ماه سال96 برای بازپس‌گیری بیمارستان که آن را حق قانونی اعضای هیئت‌مدیره منصوب‌شده از سوی شرکت تعاونی پاستور می‌داند، گفت: پس از این زمان، نامه‌ای از سوی رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی مبنی بر اینکه قوه‌قضائیه حق دخالت در امور شرکت تعاونی پاستور و بیمارستان مهرگان را ندارد، صادر شد.
وی افزود: بر اساس این نامه، پای هیئت‌مدیره بار دیگر به بیمارستان مهرگان باز شد، اما بازهم ورثه مدیرعامل سابق طی اقدامی در ۲۵بهمن سال گذشته با تعویض قفل‌های بیمارستان مانع فعالیت هیئت‌مدیره در این مکان شدند.
بازرس شرکت تعاونی پاستور به یک اتفاق خوب در شهریورماه جاری اشاره کرد و گفت: طبق دستور دادگاه، پروانه تأسیس بیمارستان از نام مرحوم عطاریان به نام «بهداشتی، درمانی، تحقیقاتی پاستور مشهد» تغییر پیدا کرد؛ اما نکته منفی این جریان، پرداخت نشدن مالیات‌های گذشته و اخطار دارایی به تعاونی است.
جعفری ادامه داد: با وجود اینکه درآمد این مدت بیمارستان به جیب افراد دیگری می‎‌رفته است، اما اداره کل دارایی هیئت‌مدیره را مسئول پرداخت این مالیات‌ها می‌داند.


بلاتکلیفی 850سهام‌دار
بازرس شرکت تعاونی پاستور درباره تعداد سهام‌داران این بیمارستان گفت: در سال71 سهام این بیمارستان متعلق به 28نفر از اعضای خانواده عطاریان بود، اما به دلیل مشکلات مالی تا سال82 یک‌میلیون و 310هزار و 198سهم به حدود 850سهام‌دار فروخته‌ شد. جعفری با بیان اینکه ورثه خانواده عطاریان تاکنون بیشتر یا شاید همه سهام خود را فروخته‌اند، گفت: تا مشخص نشدن وضعیت هیئت‌مدیره و استقرار آن‌ها در بیمارستان، نمی‌توانیم برای حقوق سهام‌داران اقدام کنیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
گندترین بیمارستان ایرانه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->